Finnbikers

Tarinaa ja kuvia => Projektialbumit => Aiheen aloitti: vaakko - 31 lokakuu 15, 13:23:47

Otsikko: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 31 lokakuu 15, 13:23:47
Hola!

Ajattelin pistellä osin itseäkin varten ajatuksia ylös ja muistiin omasta pyörästä ja saattaa nämä tietysti jotain muutakin kiinnostaa. Kyseessä on 2012 Forty-Eight eli mid-glide keula, paksu eturengas, etutapit, matala jousitus ja pikkutankki.

Itse en osaa juuri mitään suoraa bolt-on hommaa kummempaa tehdä eikä mitään tiloja ole eli ammattiapua on käytetty toteutuksessa kun on ensin itselle saanut selkeän kuvan mitä haluaa, millä palikoilla, jne. Visio on tarkentunut tässä matkan aikana ja nykymuodossaan kuvaa erittäin hyvin sitä mitä lähdettiin hakemaan. Ei missään nimessä puhdas "street tracker" eikä myöskään "club style", mutta ehkä nuo tyylisuunnat on lähimpänä omia mieltymyksiä. Cafe-raaserin tästä saisi myös aika pienillä muutoksilla.

Kaikki ideat, kommentit ja kysymykset on oikein tervetulleita.

Tällaisena sen ostin n. vuoden ikäisenä. RSD/V&H Tracker 2-1 putkella, Burlyn slammer 10,5" iskareilla ja 13" apella. Kilpiteline oli laitettu takalokarin päälle.

(http://i66.tinypic.com/x2lbgj.jpg)

Ekassa huollossa V&H fuelpak ja Nessin big sucker suodatin ja kyyti lisääntyi selvästi. Tuosta sitten pieniä bolt-on juttuja pala kerrallaan, käytännössä RSD valikoimasta. Isompia ajamiseen vaikuttavia juttuja tuli uusi tanko, penkki, tupet ja Burlyn slammer satsi eteen. Tanko-prokkiksen yhteydessä piti vaihtaa ylempi T-pala kun 48:n originaalissa on kiinteät 1" riserit ja RSD:n tanko oli 1,25". Samalla piti mittari siirtää uuteen paikkaan (Joker Machine).

Matalammat jouset tiputti keulaa alaspäin ja pyörän asento muuttui selvästi paremmin mutkaan taittuvaksi. Ongelma toki tuli kallistusvarasta jota ei ihan älyttömästi ollut kun pyörä on lintassa, mutta kun putki ei rajoittanut mitään niin hyvin tälläkin mutkateitä päästeli. Alla kuva tästä kombinaatiosta.

(http://i68.tinypic.com/9sci2r.jpg)

Viime talvena sitten tehtiin kaikenlaista. Uudet lyhyemmät etu/takalokarit ja maski (Easyriders Japan). Maskin/katteiden osalta mulla on joku perversio ja sellainen piti ehdottomasti saada. Tuo Easyridersin oli näistä pienistä ehdottomasti parhaan näköinen omaan silmään. Mietin maalauskuvioita kun nuo piti joka tapauksessa maalata, mutta päädyin kiiltomustaan helppona vaihtoehtona. RSD bolt-on palikoita tuli joitakin (mm. säädettävät kahvat), sivukilpiteline Kultwerkilta ym... Takavannekehä vaihdettiin 4" jotta menee leveämpi kumi (nyt 160mm Metzeler).

Ajettavuuteen halusin parannusta kun selkä ja munuaiset on aika tiukilla 10,5" slammereiden kanssa :) Pitkään pohdin eri vaihtoehtoja ja kun halpaa/hyvää ei ole taidettu vielä keksiä niin investoin taakse Öhlinsit. Pituutta mietin pitkään, halusin perää ylemmäs mutta miten paljon? Päädyin 13,2":aan kun se oli halvemman lisäsäiliöllisen Öhlinsin matalin mitta. Tuota olisi saanut lyhyemmäksikin ja aluksi sitä mietin n. 12-12,5" mutta sitten kun nuo heitettiin paikoilleen niin sehän oli ns. siinä ja nyt saa koko joustomatkan käyttöön.

Selvää oli myös että keulan jouset vaihtuu. Progressive on yleinen ja oli yksi vaihtoehto mutta Öhlinsin maahantuoja suositteli Hyperpro:ta ja ajattelin kokeilla. Eli Hyperpron progressiiviset keulajouset ja 5W öljyt.

Olipa aika tunne kun haki pyörän talvisäilöstä ja ajeli ensin sen verran että uusi takarengas alkoi pitää. Mitä lujempaa runttasi menemään niin sen paremmalta tuntui :) Keulan toiminta nopeutui, jämäköityi ja parani muutenkin huomattavasti vs. orkkis tai Burly. Pyörän yleinen asento muuttui Öhlinsien seurauksena myös aika lailla agressiivisemmaksi ja mutkaa oli ilo ajaa. Öhlinseistä on myös pelkästään positiivista sanottavaa, takarengas seuraa tietä todella hienosti ja perä on responsiivinen.

(http://i66.tinypic.com/35hjl9f.jpg)

Kun alusta oli parantunut näinkin paljon niin vauhdithan tuppaa kasvamaan ja alkuperäiset jarrut alkoi ahistaan. Eteen Brembon 4 mäntäinen satula ja poweria alkoi löytymään mutta samalla tuntuma meni melko pehmeäksi. Ratkaisu löytyi isommasta pääsylinteristä eli Roadsterista uusi sylinteri niin alkaa neste liikkumaan ja nyt kahvaa ei tarvi kiskoa enää tuppeen asti että pysähtyy. Samassa yhteydessä kulunut eturengas vaihtui Metzeleriin. Nyt alkoi oleen paketti aika hyvin kasassa. Reissuja varten tuli hommattua pikakiinnitteinen tarakka ja siihen vanerialusta päälle jotta 40l laukku pysyy kiinni ja tämä oli tosi hyvä kombo.

(http://i65.tinypic.com/2pseo2u.jpg)

Keulan osalta ajattelin viedä homman loppukesästä finaaliin kun kustannus ei olisi ihan mahdoton eli Ricor Intiminator venttiilit halusin kokeilla. Nämä tulee damper rodien päälle ja kontrolloi öljyn liikettä. Samalla laitettiin 0,5" pidemmät damperit isommilla rei'illä (öljy liikkuu nopeammin) ja esijännityksen säätimet. Öljyt 5W. Nyt saatii keula samalla tasolle Öhlinsien kanssa. Todella nopea reagointi ja seuraa tietä kuin tauti. Erinomainen fiilis. Ehkä parhaiten käytetty muutama satanen tämän pyörän osalta!

Keskitapit hommasin myös just ennen talvisäilöön viemistä ja kerkesin muutaman sata kilsaa kokeilla ja eiköhän nämä paikalleen jää kun niin paljon parempi kontrolli on pyörästä. Kallistusvaratkin hiukan kasvoi. Miinuksena tosin on että tuuli ottaa nyt herkemmin jalkoihin, pitää kattoa miten motarivauhdeissa toimii.

Siinäpä muutoshistoriaa ja jatkosuunnitelmiakin on. Laitan niitä seuraaviin viesteihin niin pysyy juttu paremmin kasassa.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 31 lokakuu 15, 14:21:06
Ja sitten tarkemmin jatkosuunnitelmiin.

Tehoa tulee talven aikana lisää. Suunnitelmista tarkemmin täällä: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=11039.0 (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=11039.0)

Jarruhommat viedään finaaliin eli kelluvat levyt eteen ja taakse, taakse tulee myös Brembon 4 mäntäinen satula ja letkut vaihtuu teräspunottuihin. Taakse tulee 11,5” levy ja eteen myös tai sitten jos mahtuu niin ehkä 320mm. 13” ei ainakaan (luultavasti) mahdu tähän 16” renkaan ja nykyisen satulan kanssa. Näistä on huonosti infoa oikein missään joten pitää pähkäillä ja haeskella tietoa ettei tulisi hutiostoksia.

Oranssin tankin kanssa mulla on ollut sellainen viha-rakkaus suhde alusta saakka. Se on hyvä ja ”rehellinen” väri ja hienokin kunhan aurinko osuu siihen sopivasti. Muuten ehkä hiukan pliisu kaiken kiiltomustan keskellä. Orkkista en halua maalata jos tuleekin hinku saada se takaisin eli tankkiostoksille. Sportsterin osalta hyvän näköisiä vaihtoehtoja ei juuri ole, nykyinen pikkutankki vie voiton järjestäen kilpakumppaneistaan (tyyli ennen tarkoitusta). Storz tarjoaa muutamaa herkkua alumiinitankkia, mutta hintaa on n. 1500e ja tyylillisesti ei ehkä ihan kuitenkaan sitä mitä haluan.

48:n orkkis candy tankkeja olen mp-kokoontumisissa tsuumaillut sillä silmällä ja sieltä Gold, Volcanic Orange ja erityisesti 2015 vuoden Cancun Blue iski silmään enemmän kuin hyvin. Onneksi kaikki ei ymmärrä hyvän päälle joten näitä näkyy käytettynä ebayssa silloin tällöin kun porukat vaihtaa tilalle 3.3 gallonan tankkeja. Joskus myynnissä on jopa lommottomia yksilöitä :) Nyt sattui jokunen viikko sitten nimenomaan tuo Cancun Blue kohdalle ja eikun huutoa kehiin ja tankki on nyt hommattu. Kuvaan on tosi vaikea saada tankin hienoa turkoosiiin vivahtavaa pohjasävyä. Tässä kuvassa näkyy jo nuo keskitapitkit eli pyörä nykykuosissaan.

(http://i68.tinypic.com/2cmx7a1.jpg)

(http://i67.tinypic.com/efpdw7.jpg)

Tankki on siis kiinnitetty. Periaatteessa tuo sopii kiiltomustan kanssa erittäin hyvin yhteen, mutta ainakin öljytankin ja akun suojukset maalautan mattamustaksi, nyt pyöreänä varsin isona muotona ja kiiltomustana hallitsevat liikaa. Sitten kysymys, että mitä tekisi katteelle ja lokareille? Valkoinen ja tietty race henkisyys on aina maistunut ja jotain sen suuntaista voisi harkita muttei liian hallitsevasti vaan ehkä sopivaa raitaa parilla eri värillä (valkoinen, joku sinisen sävy). Tai sitten niin että pohjat valkoiseksi ja raidat mustalla ja sinisellä. Tai jotain. Onneksi on muutama kuukausi aikaa miettiä...
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 31 lokakuu 15, 14:44:53
Tuo maalauspuoli olisi sellainen mistä mielellään kuulisi ideoita/näkemyksiä. Alla muutamia omaa silmää miellyttäviä pohjaksi.

Orkkis 2015 48 ko. tankilla. Hyvin sopii kiiltomustan kaveriksi orkkisluukissakin:

(http://cdn-8.psndealer.com/e2/dealersite/images/motherroadhd/vp4271416_1_large.jpg)

Sitten kisahenkisempää. RSD:n modaama Yamaha. Valkoisella pohjalla selkeät raidat vihreän eri sävyillä:

(http://images.motorcycle-usa.com/photogallerys/RSD-Star-Bolt-Sturgis-2013-HR.jpg)

Tyylikäs Yamaha tämäkin. Kultainen pohja ja sitten valkoista ja mustaa. Selkeää ja toimii:

(https://40.media.tumblr.com/8e7d6ad62ded18088d41d2d0d9581440/tumblr_mte7kjKho71qcpelpo1_1280.jpg)

RSD:n tuore tracker Sportster. Taas selkeää raitaa valkoisella pohjalla:

(http://i.ytimg.com/vi/auTRblMdIlY/maxresdefault.jpg)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 28 marraskuu 15, 12:43:47
Jarrulevyt: Olen nyt päätymässä Brembon kelluviin 11,5" levyihin sekä edessä että takana kun nuo varmuudella pyörimään mahtuu (taakse tulee 4-mäntäinen Brembon satula joka on tarkoitettu 11,5" levylle).

Onko sportsterin etu- tai takanavoissa tapahtunut jotain muutoksia 2000 luvun puolella? Kun koittaa haeskella sopivuustaulukoita tms. niin niitä ei oikein löydy, johtuuko siitä että nuo käy heittämällä mallista toiseen tuon 2000 vuoden jälkeen?

Näistä siis kyse: http://catalog.zodiac.nl/en/Catalog/12+Brake+Components+%C3%BE+Brake+Line/Brake+Components+%C3%BE+Brake+Line/Disc+Brake+Rotors/BREMBO+DISC+BRAKE+ROTORS/Product.aspx (http://catalog.zodiac.nl/en/Catalog/12+Brake+Components+%C3%BE+Brake+Line/Brake+Components+%C3%BE+Brake+Line/Disc+Brake+Rotors/BREMBO+DISC+BRAKE+ROTORS/Product.aspx)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Don Quijote - 28 marraskuu 15, 12:56:39
Jarrulevyn keskireikä (ja samalla tietenkin se navassa oleva olake) suureni 2000-luvun alkupuolella, eli vanhemmat levyt ei käy ilman työstöä paikoilleen. Uudemmat levyt käy vanhaan napaan mutta on suositeltavaa käyttää soviterengasta siinä keskireijässä, pulttijako on sama.

Tarkkaa vuosimallia muutokselle en muista, olisko ollut juurikin vuosi 2000? Silloin tuli ainakin 4-mäntäiset jarrusatulat sporttiin.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 28 marraskuu 15, 15:45:20
Joo taitaa se nimenomaan vuosi 2000 olla, passaisi yhteen tuon Zodiacin tuotekuvauksenkin kanssa. Ja haeskelin hiukan lisää niin täällä samaa juttua: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=2940.0 (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=2940.0)

Eli tuollaiset tilaukseen niin saa jarrukuvion kohti maalia. Ja tulee henkistä hyvinvointia kun on mätsäävät satulat ja levyt edessä ja takana.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: tsunkku - 08 joulukuu 15, 21:10:08
On kyllä hyvällä maulla paranneltu pyörä! Tosin mun makuun oranssi tankki on hienompi.  ;) Minkä merkkinen tuo satula on ja miten on pidemmillä reissuilla persus puutunut?
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 09 joulukuu 15, 07:21:46
Penkki on RSD:n bob job boss. Pyörässä on (aika) paljon muutakin RSD:n osaa: http://www.rolandsands.com/. (http://www.rolandsands.com/.) Burlyilla puutui kyllä perse mutta niin varmaan olisi käynyt oli penkki mikä tahansa. Öhlinsien kanssa ei puudu, mun päivämatkat on ollut luokkaa 400-600km ja ainakin tuo menee oikein hyvin. Keskitappien kanssa ei ole vielä kokemusta, jalat on eri asennossa kuin ennen mutta tuon näkee sitten ensi kaudella.

Nyt tipahti kotiin ohjausiskari eli Hyperpron säädettävä malli ja asennuskilkkeet. Tulee vasempaan keulaputkeen ja runkoon.

(http://i63.tinypic.com/of83zp.jpg)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 28 joulukuu 15, 14:24:55
Joulukinkut on vedetty ja on ollut aikaa pohtia maalauspuolta. Alun perin mietin tuota valkoista, mutta nyt taidankin pysyä mustassa. Öljytankin ja akun suojukset ja ilmanputsarin suojan maalautan mattamustaksi niin ei kiiltele liikaa, tämä oli ajatuksena aiemminkin. Mutta sitten kate ja lokarit, mitähän niille...

Selailin kuvahaulla inspiraationlähteitä ja sitten tuli vastaan tämä ja pari muuta saman tyylistä eli muuten musta mutta kate on yksiin tankin kanssa:

(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/c8/ce/22/c8ce225707185f97bb2b22dba869a9ae.jpg)

Tuolla voisi mennä eli kate sinisellä flakella, H-D:n orkkiksella niin mätsää tankkiin. Lokareille ei toimenpiteitä eli pysyisivät kiiltomustana. Oma kate on sen verran pieni ettei bling-blingin määrä kasva liikaa. Ja ei ollenkaan raitoja tms. mitä alun perin kävi pohdinnassa.

Saa heitellä ideoita tai mielipiteitä :)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: twinspeed - 28 joulukuu 15, 23:17:58
Minusta tuo sinun pyöräsi on tanko -ja jousi-modien ym jälkeen hyvän näkönen. En vältämättä lähtis tekee oikeen mitään radikaalia. Sen sinisen tankin kun ruuvaa vielä paikoillee.

Joissain sporteissa varttikate näyttää hyvältä, tosin löytyy ehkä enemmän esimerkkejä ei-niin-hyvin istuvista katteista. Sullahan on tuo minikate, joka sopii pyörääsi... No, tällanen löyty  XL-foorumista
(http://xlforum.net/photopost/data/500/medium/cold2.jpg)  
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: filtteri - 29 joulukuu 15, 06:58:06
juurikin niin kuten twinspeed sanoi ja lisään vielä että S.O.A kuupan paikka on muutenkin roskiksessa siellä se on parhaimmillaan 8)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Poser Ana - 29 joulukuu 15, 09:29:13
Kromi putki tummemmaksi, ja maskin valon kohtaan tummennnus myös. Tankkiin mattaa grafiikkaa Outlaw & club style fillari on valmis  8)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 29 joulukuu 15, 12:57:50
Katteet jakaa mielipiteitä varsin vahvasti aina mutta mulla on joku perversio niihin. Se EI syntynyt SOA:n seurauksena :D Itse tykkään tuosta twinspeedin linkkaamastakin, se on sopivalla tavalla "pielessä" muuhun pyörään nähden ;) Jos joku valmistaisi old school tyylistä (sopivan pyöreät muodot) ja kisahenkistä isompaa katetta niin ei olisi mitenkään poissuljettua etteikö semmoinen voisi omassa pyörässä olla... Nyt mennään Easyridersin pikkukatteella joka on omaan silmään hienoin näistä pikkukatteista. Ja mukavastihan tuo auttaa tuulen ohjauksessa hiukan suuremmissa nopeuksissa.

Putki muuten lähtee pinnoitettavaksi Marteliukselle, kun tuo on taas mennyt varsin ruokottoman näköiseksi. Matta mustaa tulee.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: SOHVELI-76 - 29 joulukuu 15, 18:56:52
 Kuules, oliko vmpk-foorumilla myytävänä Moto Guzzi kate. Ois sopivan pyöreä jne.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 27 tammikuu 16, 11:37:29
^Voi mennä liikaa rakentelun puolelle, koitan pysyä bolt-on linjalla :) Mutta ajelen tuolla uudella tankilla ja muutoksilla ensin ja miettii sitten tuleeko päräyttäviä ideoita mieleen kun ensin tottuu hiukan uudistettuun ulkonäköön.

Nyt on projekti nytkähtänyt käyntiin eli aletaan pistään tavaraa tilaukseen, putkea Marteliukselle pinnoitukseen ja kannet testipenkkiin jne.

Skuupat tekee muuten tuloaan tehtaan uutuuksiinkin. CVO Breakout pro street ja Dyna Low rider S. Sanomattakin selvää että ainakin minulle maistuu. Tuplajarrut, upside keulaa breakoutissa ym. Ja isompi 110 mylly.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 19 helmikuu 16, 07:52:27
Nyt on pärrä palasina ja projektin osalta keskeiset päätökset tehty ja työ alkaa :) Kamoja pistetty tilaukseen, mm. 1250 pytyt/männät, PowerVision jne. Putki Marteliukselle pinnoitettavaksi, huilun kanssa tehtäneen muutamia kokeita kun pyörä on muuten kasassa. Parin-kolmen viikon kuluttua varmaan päästään kasaamaan pakettia kasaan.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Wii - 19 helmikuu 16, 13:28:54
Terve, sivusta pitempään stalkanneena rohkenin komentoimaan  :D . Päädyitkö ottamaan hammerilta vai nrhs:ltä setin? Tuleeko nokkia? Onko kannet Kansisetillä?

Itelle tuli just hammerilta paketti ja kannet on työn alla, nokat vielä puuttuu mutta pitää vielä katsella josko löytys jostain käytettynä halavalla. oma on siis 91/02 ikäluokkaa.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 19 helmikuu 16, 16:52:47
^Mitä nokkia olet suunnitellut? Ja oliko sun kannet juuri nyt kansisetillä? Sieltä sanottiin että siellä jotkut sportsterin kannet juuri on että päästään ottamaan virtauskisaa :)

Mun kannet (toinen) menee kansisetille mittaukseen maanantaina, käyn siellä päivällä kääntymässä. Sen jälkeen kannet työstöön Loimaalle.

Hammerilta otin 1250 pytyt ja 10:1 ('04 ja uudempien 1200 kansien kanssa) puristeiset tasalakimännät. Nokiksi tulee SE 536.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Wii - 21 helmikuu 16, 11:18:20
Joo todennäköisesti minun kannet siellä on tällä hetkellä, ne on buellin kannet ja ensi viikolla pitäs tulla jotain tuloksia. alunperin virtaukset oli 109hp mutta katotaan mitä sieltä irotoaa. Tällä hetkellä kukkaro määrittelee sen että nokkina toimii vakiot buelin nokat, vastaa kuuleman andresin n4. jos rahat saan jostain kasaan ja halvalla sattuis löytymään jotkut hyvät (n9 tms.) niin ostan pois.

Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 22 helmikuu 16, 11:01:58
Nyt kun alkuperäinen bensatankki on irti ja laitan sen lämpimään sisävarastoon talteen, niin onko jotain mitä pitäisi tehdä/huomioida että pysyy hyvänä? Äkkiseltään en oikein löytänyt mitään suosituksia pl. koko pärrän talvisäilytystä koskevat vinkit.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Motomatti - 22 helmikuu 16, 12:37:53
Teräspeltinen tankki kuivana kuivassa paikassa korkki auki säilyy kohtalaisesti. Tankin sen kuivuttua voi öljytä sisältä. Öljy sitten myöhemmin käyttöön ottaessa liukenee tilkkaan bensiiniä. Vaihtolämpöisessä paikassa voi muodostua kondenssivettä tankkiin.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 28 helmikuu 16, 13:42:05
^Kiitos vinkistä. Nappasin nyt samalla kuvan kun on molemmat tankit sisällä. Kyllä tuo turkoosin sininen vaan osuu omaan makuhermoon. Kuvaan ei kyllä väri välity lähellekään oikeata älyluurin kameralla. Nopealla kuvakäsittelyllä menee jo sinnepäin.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: filtteri - 28 helmikuu 16, 17:51:19
ei toi toinenkaan huono ole..ittelläni on musta ;)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Tuomo - 29 helmikuu 16, 16:40:55
jännä että tuo takaosan kiinnityslärpykkä on sekin muun tankin värinen. tulis Mieleen että se naamioituisi mustana paremmin runkoon. mutta varmaan ekonomisempi tehdä nuin.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 29 helmikuu 16, 16:54:32
Voi olla että juuri siitä syystä se on maalattu eli näkyisi "runkoa" selvemmin, tässä tapauksessa siis n. 10cm pätkä bensatankin kiinnityskäikälettä. Moni tuttu ei-mopoilija on nimenomaan tuota pätkää kehunut että "hauska kun näkyy tota runkoa tolleen avonaisesti" ;)

Ei ole vielä tullut Hammerilta seurantakoodia, liekö heilläkin kiirettä. Polttelee jo kovasti että saisi palikat kasaan kun aurinkokin alkaa paistamaan ja kevät tulee. Lumi/jää vielä hiukan hillitsee ajohaluja. Eiköhän tässä maaliskuun loppupuolella pääse taas aloittamaan ja nyt kauden aloitus onkin erityisen hienoa kun niin kivoja muutoksia tulee.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Kiwi - 29 helmikuu 16, 17:09:48
Tuo on hieno "hotrod" osa tota tankkia, sopii hyvin tuohon varsinkin jos on rei'itettyä hihnasuojaa ja putken päältä ym. On tehtaalta hoksanneet hyvin.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 18 huhtikuu 16, 14:09:15
Pyörä on nipussa ja säätöjä vailla. Aijai, kun tykkään tuosta uudesta sinisestä flakesta :) Yllättävän paljon muuttuu ulkonäkö noinkin "pienellä" eli tankin värin muutoksella.

Putken huilu rakennettiin kokonaan uusiksi, mielenkiintoista nähdä millaista käyrää tulee kun saa säädöt kohdilleen. Penkissä tarkoitus katsoa suht. hehtaarille ja sitten ajelen auto-tunella / target-tunella säädöt kohdilleen jonka jälkeen penkkiin uudelleen.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 25 huhtikuu 16, 17:07:15
No niin, sisäänajo ja säätöjen hakeminen voi alkaa  8) Hiukan kiukkusempi on käynti kuin aiemmin... Uusi huilu ja villat tuottaa ainakin kivan soundin, toivotaan että pelaa myös tehon osalta. Tosi varovasti ajelin pintakaasulla kotiin, mutta kyllä siinäkin jo huomaa että kehitystä on tehontuotossa tapahtunut :) Katsotaan nyt kun saa säätöihin että miltä kone alkaa tuntua. Tästä se kesä alkaa.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Jauhoparta - 25 huhtikuu 16, 22:59:32
Ompas erikoinen homma tämän pyörän ulkonäkö  ??? En tykkää yleensä sinisestä enkä tuosta etukatetyypistä, tässä ne kuitenkin näyttää pirun hyvältä. Kaikkea sitä oppii  ;D
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: filtteri - 25 huhtikuu 16, 23:48:35
on se erikoisen näköinen kun vertaa mun fortyyn kun mulla laahaa maata ja toi on enemmänkin hi-boy
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 26 huhtikuu 16, 07:23:04
:) On tämä hiukan erilainen 48 kun yleiseen linjaan vertaa. Vaikka sinällään mitään ihmeellistä tai radikaalia ei ole tehty. Jo lyhkäisten lokareiden tilalla on vielä hiukan lyhyemmät, etukate on lisätty, jousitus on korkeampi. Siinä suurimmat mitkä sivuprofiilista näkyy. Puhtaasti bolt-on. Takaa huomaa leveämmän takasen paremmin vaikka hiukan tuo näkyy sivuprofiilissakin.

Nyt kun tätä on pihalla katsellut niin enää nuo öljytankin ja akun suojien kiiltomustakaan ei ärsytä kuten oranssin tankin kanssa, erikoinen homma. Ajattelin ne maalauttaa mattamustaksi mutta nyt taidan vielä jäädä pohtimaan.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: filtteri - 26 huhtikuu 16, 07:59:57
kun lähtökohta on hyvä ei radikaalia muutosta tarvitse tehdäkkään ;)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Jack - 26 huhtikuu 16, 10:14:44
Lainaus käyttäjältä: filtteri - 26 huhtikuu 16, 07:59:57
kun lähtökohta on hyvä ei radikaalia muutosta tarvitse tehdäkkään ;)

neljäkasin vika on vaan se 16" etunen
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Miska - 26 huhtikuu 16, 11:00:25
Lainaus käyttäjältä: Jack - 26 huhtikuu 16, 10:14:44
Lainaus käyttäjältä: filtteri - 26 huhtikuu 16, 07:59:57
kun lähtökohta on hyvä ei radikaalia muutosta tarvitse tehdäkkään ;)

neljäkasin vika on vaan se 16" etunen

Mä lasken sen eduksi.  :D
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Jack - 26 huhtikuu 16, 11:14:58
urheilupyörä ja putterengas ei oo musta se oikee ratkasu... ;D anteeks ku sotken täällä ...
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 26 huhtikuu 16, 12:04:27
Putterengashan on just hyvä :D Vaikuttaa pyörän habitukseen melko paljon. Eipä silti, menisihän tuo perus 19":llakin mutta kun tässä alkuperäisenä tuo on niin mitäpä sitä vaihtamaan. Ja keula pelaa hienosti nykysetupilla.

Ohjausiskaria en ole vielä lähtenyt vesisaateeseen laittamaan paikoilleen mutta pitää se pistellä tässä kans pian niin pääsee testaamaan. Säätöalue oli todella laaja joten sopiva asetus luulisi löytyvän.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Jack - 26 huhtikuu 16, 13:39:11
juu ja ei sen 19" kanssa sit lokaria käytettäs.

Miksi ohjausiskari? meinaakko et vobeltaa ilman sitä kun tehot lisääntyny huimasti?
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 26 huhtikuu 16, 15:04:23
Ohjausiskarin tuoma hyöty on vielä tietyn tason arvoitus kun sellaisesta ei ole kokemusta, mutta tavoite on tehdä sillä viimeinen silaus keulan käyttäytymiseen erityisesti kovempaa ajaessa. Uskoisin että se hiukan rauhoittaa ja tuo tarkkuutta ohjaukseen vaikkei nyt mitään ongelmaa ole ollutkaan. Sehän ei silti tarkoita etteikö voisi paremminkin mennä. Lähinnä sillä mentaliteetilla että katsotaan nyt tämäkin kortti niin tietää onko vaikutusta vai ei :) Nettikommenttien perusteella vaikutusta joko on tai sitten ei ole, yleisimmät kommentit tosin koskee ns. merkittömiä halpiksia. Hiukan hankala on löytää mitään kommentteja kun ohjausiskarit ylipäätään on aika harvinaisia.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: ma^ko - 26 huhtikuu 16, 21:29:49
Ohjausiskunvaimentimella voi rauhoittaa levotottomasti käyttäytyvää keulaa(=pysty ja niukka jättö), jos ei ole rauhoitettavaa geometriaongelmaa, on kyseinen esine vain kosmeettinen hyödyke.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: twinspeed - 28 huhtikuu 16, 01:18:36
Tää on mainio pyörä. Monet jutut, joista en ole pitänyt, näyttää tässä hyvältä. Tuo kuustoistanen paksu etunen on hyvä esimerkki: aina ottanut silmään uusissa sporteissa, mutta tässä näyttää hyvältä. Muutenkin ennakkoluuttomasti yhdistelty elementtejä ja lopputulos on onnistunnut.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 01 toukokuu 16, 19:27:45
Moottori-ketjuun jo päivitinkin että nyt on autotune-ajelut käynnissä ja säädöt menevät pikkuhiljaa kohdilleen. Tätä hupia riittää varmaaan seuraavat 1000km (öljynvaihto n. 500km päästä), mutta samalla voi nautiskella näteistä mutkapätkistä ja tutustua varovasti moottorin uuteen "hienostuneen räyhäkkeeseen" luonteeseen :D

Ja ohjausiskarin sain paikalleen nätin auringonpaisteen saatelemana. Lähdin liikkeelle minimivaimennuksella (taitaa olla n. 20 porrasta) ja piru vie kun tekee taikojaan ja vaikutuksen huomaa kyllä välittömästi. Ja kuten aiemmin todettu, mitään "ongelmaa" ei ole ollut, mutta kyllä vain rauhoittaa keulan toimintaa ja tarkentaa ohjausta. Ohjaus on nyt todella tarkka ja sulava, mutkapätkillä oli kiva kun pyörä menee tosi nätisti lähes ajatuksen voimalla juuri sinne minne pitääkin. Kaikenlainen pieni "eläminen" mutkassa on hävinnyt, eturengas träkkää nyt tietä tosi tarkasti eikä ole moksiskaan pienistä pinnan epätasaisuuksista mutkissakaan. Uskoisin että vauhdin kasvaessa edut tulevat vain paremmin esiin. Ehdottomasti kannattava hankinta. Pitää hakea vaimennuksen säätö kohdilleen pikku hiljaa eli kokeilee lisätä vaimennusta kunnes alkaa tuntumaan liialliselta.

En tiedä miten sportsterin vakiogeometrialla toimii tai on toimimatta, mutta tässä minulla vaikutus on todella selkeä ja pelkästään positiivinen. Varmaan saa halutessaan myös negatiivia vaikutuksia aikaan liian kovalla vaimennuksella (ohjauksen herkkyyden katoaminen). Minullahan on nyt vakio 48:iin verrattuna korkeutta lisää takana n. 2" ja keulassa n. 0,5".
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Smokie - 02 toukokuu 16, 08:51:43
Onko toi iskari joku kiinanihme? Eilen noita Ebaystä kattelin. Tilasinkin yhden, 23â,¬ postikuluineen päivineen ???
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 02 toukokuu 16, 09:24:02
Ei oo kiinaihme eikä ihan noin halpa ;D Hyperpro.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Kiwi - 02 toukokuu 16, 11:06:07
Itekki sorruin tilaamaan kiinalaisen ja tästä sun postauksesta aloin miettimään että säädettävä pitäs hommata. Toi kiinalainen kun ei sitä ollu ja muutenki huonosti tehty, pää oli ruosteessa ja ihan niinku olis ilmaa sisällä kun käyttää päästä päähän, suht löysän olonen siis. Onneks sain rahat siitä takasin kun valitti.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Smokie - 02 toukokuu 16, 11:22:02
Pitikö lähettää romu takaisin? Mulla oli 2 iskaria hyllyssä ja retuuttelin niitä viilapenkissä. Halpismalli oli ihan paska ja vanha laatuvehe toimi muuten ok mutta kun pari kertaa retuutti lujaa sisään ja ulos niin siihen tuli sentin parin tyhjä liike. Eihän tuollaisesta oo kuin haittaa. Suutuspäissään hajotin sen niin ei toimi enää edes Esson baarissa ;D
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 02 toukokuu 16, 16:47:19
Kiinaihmeistä olin lukenut hiukan ristiriitaisia kommentteja joten päätin kokeilla heti ns. kunnollista ja ainakin eilisten lenkkien perusteella kannatti. Tässä tuntui ennen pyörään asennusta kokeiltaessa tosi sulavalta liike kun hiljaa painoi vartta sisään/läpi ja sitten kun kokeili nopeasti näpäyttää niin iskari pisti selvästi kovemmin vastaan. Eli pitäisi toimia kuten on ajateltukin eli vaimentaa niitä teräviä iskuja pois. Mutta jo siis tuossa hiljaa sormilla liikuteltaessa tuntee vastusta selvästi eikä varsi liiku mitenkään itsekseen. Klappia ei ole milliäkään. Säätö tiukentaa vastusta varsin pienin muutoksin, pitää nyt alkaa hakemaan parasta asetusta autotune-ajeluiden lomassa. Veikkaisin että hiukan jäykempi toimii parhaiten, mutta kovin paljoa tuota ei kannata ruuvata tiukemmalle tai menee ohjaus raskaaksi ja/tai tunnottomaksi.

Täältä tilasin omani talvella (myös kiinnitysklampit): http://www.twinmotorcycles.nl (http://www.twinmotorcycles.nl)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Kiwi - 02 toukokuu 16, 20:44:04
Lainaus käyttäjältä: Smokie - 02 toukokuu 16, 11:22:02
Pitikö lähettää romu takaisin? Mulla oli 2 iskaria hyllyssä ja retuuttelin niitä viilapenkissä. Halpismalli oli ihan paska ja vanha laatuvehe toimi muuten ok mutta kun pari kertaa retuutti lujaa sisään ja ulos niin siihen tuli sentin parin tyhjä liike. Eihän tuollaisesta oo kuin haittaa. Suutuspäissään hajotin sen niin ei toimi enää edes Esson baarissa ;D

Ei tarvinnu palauttaa, Aliexpressin kautta sen tilasin ja kun ei myyjä vastannu kutsuihin nii lyötiin peli poikki ja sain rahat takas.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 05 toukokuu 16, 20:40:24
Jatketaan ohjausiskarikeskutelulla :) Hienosti toimii rynkytettäessä! Tuli ajeltua hiukan huonompia teitä ja kaikenlaista pattia ja kuoppaa oli eikä ohjaus ole niistä moksiskaan eli sulavuuden lisäksi iskari tuo myös äkkinäisten tärinöiden siedätystä mikä lienee alkuperäinen ajatus ollutkin. Tämä alkaa tuntumaan yhtä tärkeältä päivitykseltä kuin alustan parannukset, niin kivasti toimii sekä normiajossa että vaativimmissa tilanteissa.

Kävin myös päryyttelemässä hienoja mutkapätkiä autotunettelun merkeissä ja nappasin yhden hyvän tiepätkän alusta kuvan. Pärrää takaapäin katsoessa tulee mieleen että pitäisi vaihtaa nuo takavalojen kiinnikkeet lyhyempiin että ne saisi hiukan lähemmäs keskilinjaa. Ihan kiinni lokaria niitä ei voi laittaa kun pitää saada pikakiinnitteinen tarakka paikoilleen (tulee valokiinnikkeen yli), mutta ehkä n. 1,5-2cm noita saisi lähemmäs. Ja pyöreät peilit pitäisi kokeilla toimiiko ulkonäöllisesti, muistaakseni MCS:llä oli tarjolla. Pitääpä alkaa selaamaan kuvastoja.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Jack - 06 toukokuu 16, 14:53:08
Lyhkäsempiä varsia ei oikein oo tarjolla vilkkuihin. Kokeilin jotain softaileissa tms käytettyjä jotka kuvassa näyttää siltä, että olis bolt-on, muttei ollut ihan ja sivukilven kiinnityksen kanssa kun jouduin kikkailemaan, ni toimi vielä huonommin. Eli hylkäsin ne.

Jos löydät lyhyemmät bolt-on varret vilkkuihin, kerro mullekkin
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 06 toukokuu 16, 15:24:41
Löysin yhdet jotka olen muistikuvan mukaan aiemminkin nähnyt ja voi olla että nämä on ainoat mitä olen nähnyt kun ei tullut mitään muuta vastaan. Näissä vaan tulee niin lähelle ettei toimi minulla kun pitäisi tarakalle jäädä tilaa.

http://www.revzilla.com/motorcycle/west-eagle-rear-turn-signal-spacers-for-harley-sportster-2004-2015 (http://www.revzilla.com/motorcycle/west-eagle-rear-turn-signal-spacers-for-harley-sportster-2004-2015)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: mikira - 08 toukokuu 16, 20:22:12
Ei tuollaset ole kovin monimutkaiset tehä, jos ei ole sorvia/sorvaria käytettävissä ni tee putkestä sopiva speisseri väliin.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Jack - 08 toukokuu 16, 20:52:16
juu jos tuollaisen haluaa...estetiikka kaukana noista.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 08 toukokuu 16, 21:05:08
Joo ei nuo oikein houkuttele, saisi joku paja tehdä samanlaiset tyyliltään mitä noi tehtaan palat mutta n. 2cm kapeampi per puoli. Tosin tässä mun pyörässä nuo ei ihan niin hirveästi pistä silmään kun on leveämpi rengas, sivuputki ja swingilaukku niin perä on yleisilmeltään jo leveämpi. Mutta vinkatkaa jos löytyy jostain vaihtoehtoja.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: Poser Ana - 09 toukokuu 16, 14:06:05
Omani siirsin samaan tyyliin, mutta olis tullu paremmat jos olis varsi lyhentynyt ja valot olis saanu lähemmäs runkoa & lokaria, niin että holkkien puoli on vaihdettu. Omassa ei uskaltanut ottaa sitä riskiä että ottaa kiinni kuopassa tai jossain pahassa töyssyssä vaikka tilaa jäi aika lailla ilmeisesti vakio korkusilla progressiven takasilla.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 22 kesäkuu 16, 09:00:08
Nyt kun keskitapeilla on tullut jonkin verran ajettua niin päätin pistää takatapit tilaukseen. Keskitapeilla tuuli ottaa ikävästi jalkoihin ja vaikka kontrolli pyörästä on parempi kuin etutapeilla niin en ole oikein 100% sinuiksi päässyt noiden keskitappien kanssa. Kun ajaessa siirtää jalkoja niin että varpaisillaan pitää tapeilla niin asento on huomattavasti parempi. Eli jalat taaksepäin vaan :)

Chainsikle tekee kustom sarjaa juuri mun RSD Tracker putken kanssa istuvaksi ja samalla jarrusylinteri siirtyy eli jarruletkun joutuu joka tapauksessa vaihtamaan niin nyt tulee teräspunottu letku siihenkin. Ja kun jarrujen kanssa joka tapauksessa tässä myös vekslataan niin tilaukseen lähti taakse samanlainen Brembon 11,5" kelluva levy kuin edessä ja Free Spiritsin 4-mäntäinen Brembon satula.

Näiden temppujen jälkeen ollaan pari pykälää lähempänä finaalia.

http://chainsikle.com/menuitem/viewmenuitemproducts/id/1 (http://chainsikle.com/menuitem/viewmenuitemproducts/id/1)

http://www.freespirits.it/en/component/virtuemart/brakes-hd/hd-xl-rear-bracket-brake-calliper-4-pot-rotor-diam-11-1-2det.html?Itemid=0 (http://www.freespirits.it/en/component/virtuemart/brakes-hd/hd-xl-rear-bracket-brake-calliper-4-pot-rotor-diam-11-1-2det.html?Itemid=0)

Pyörä kävi myös penkissä ja siitä on moottori-ketjussa lisää asiaa dynolappujen ja pohdintojen muodossa. Putken kanssa pitää siis värkätä eli projekti ei lopu... :)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 23 elokuu 16, 15:46:19
"Bolt-on" my ass >:( Ei nyt ihan putkeen menny chainsiklen rearsettien kanssa. Ensinnäkin paketista uupui jarruletku eli näitä joudutaan tilailemaan muualta (ja pitäisi saada tuosta puuttuneesta letkusta rahat takas) ja nyt kun noita jalkatappeja alettiin laittamaan paikoilleen niin eipä olekaan bolt-on juuri tuolle putkelle tehty setti niinkuin piti olla :D Ei hyvää päivää... Kikkailemaan joutuu ja nyt ei olisi oikein aikaa kikkailla kun tekisi mieli ajaa kun kelejä vielä on. Saattaapi mennä talven projektiksi noiden asennus ja nyt sitten loppukaudeksi keskitapit takaisin niin pääsisi ajamaan.

Brembon kelluva levy ja takajarrusatula meni kuulemma suht kivuttomasti muttei ollut ihan bolt-on se satula vaikka luonnollisesti sellaisena mainostettiin. Hiukan epäilinkin kun eteen jouduttiin saman valmistajan tuotetta hiukan kairaamaan että asettui kohdilleen.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 09 elokuu 17, 14:45:38
Hiukan päivitystä. Hommasin GoPro Hero 5 Blackin ja alan hiukan kuvailemaan reissu ym. matskua aina kun kerkeän. YouTubesta löytyy vaakko kanava: https://www.youtube.com/channel/UCPKieV9S65bZt5lH6iA7yEA (https://www.youtube.com/channel/UCPKieV9S65bZt5lH6iA7yEA)

Tuolta löytyy nyt viime viikonlopun reissulta parilta päivältä pätkää ja työstän vielä lähipäivinä sinne pätkän tai pari lisää. GoPron oman Quick softa on aika kätsy tuollaisten nopeiden videokoosteiden tekemiseen, musavalinnoissa joutuu toki tyytymään siihen mitä softa tarjoaa.
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 08 elokuu 18, 09:58:05
Vuosi mennyt ja pyörä toimii edelleen kuten pitääkin :) Takatapit jaloille on osoittautuneet erittäin hyväksi ratkaisuksi, omat jalat taipuu niihin pidemmillekin pätkille. Suoraa lotkotusta päästellessä välillä kaipaa etusarjoja että voisi vaihdella jalkojen paikkoja joten pitää vähän tutkailla löytyisikö pyörään sopivia "highway pegsejä".

Kuvailin taas hiukan uusia pätkiä mm. 3pv keskisuomi-tourneelta: https://www.youtube.com/channel/UCPKieV9S65bZt5lH6iA7yEA (https://www.youtube.com/channel/UCPKieV9S65bZt5lH6iA7yEA)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: TNy - 14 syyskuu 18, 19:44:49
Mukavaa videopätkää ...

3. videosta tunnistin (todnäk) tien pätkää Mäntyharju - Voikoski - Orilampi - Hillosensalmi välillä ja sportserin tankkaus ilmeisesti tapahtui Selänpään kylän etelärajalla?

Mukavia tien pätkiä ajella :)
Otsikko: Vs: Club/Tracker henkinen tuore Sportster
Kirjoitti: vaakko - 17 syyskuu 18, 04:57:57
Joo nuo voisi sopia muistikuviin. Kun noita pienempiä teitä pörrää muutaman päivän ristiin rastiin ja jonkun verran menee vielä navigaattorin ohjeistamana niin muistijäljet ajetuista teistä ei ole ihan parhaimmat :)