Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kytkinvaiska katkeaa...

Aloittaja Jack, 23 elokuu 16, 22:15:18

« edellinen - seuraava »

Jack

mikä kumma katkaisee kytkinvaijerin?

melkeen uus Barnettin kytkinkahva, n. 2kk vanha Barnettin vaijeri ja taas menossa poikki.

Kytkin säädetty "normaalisti" ei mitenkään jäykkä, normi vm. -80 hd kytkin, kolmipiikkinen tavallisilla levyillä. Ei takertele käytössä, eikä muutenkaan tunnu oudolta.

Olen mä vaan niin kauhian hämmästynyt. Jalkakytkinkö ja käsivaihteet laitettava?
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Ilmeisesti katkee yläpäästä... Onko siinä tapissa (termit hakusessa) minkä läpi vaijeri laitetaan kahvan päässä, nailoniholkki? Pitäs olla, ainakin orkkiskahvassa. Eli pääseekö se holkki kääntymään kahvassa. Jos vaijeri taittuu eikä pääse kääntymään niin vois olettaa ettei kestä.

Ei mullakaan kestänyt parnetti kun 2 kesää, omavalmiste on kestänyt kohta samanverran. Halpisvaijeri kulkee mukana sivulaukussa.

Jack

eipä tossa oo sitä muoviholkkia Barnettin kahvasssa...eikä ton nipan kanssa mahtuskaan. Voi olla et siks takertelee...pitääpä kattoa uutta nippaa ja sen sopivuutta kahvan reikään.
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Tämmönen on orkkis-systeemissä:

http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/510140

Tuolla se vaijerin pää ei pääse taittumaan kun nykäsee kaffan pohjaan. Eikä se varmaan tuollaista tarvi, kunhan vaan on muuten väljä.

Pelkkiä muovejakin saa:

http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/905995

Jack

kyllä mää tiedän ton muoviholkin ja orkkis systeemin.....

pitää kairaa kahvan reikää vissiin isommaks
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Juu en eppäile ettet tietäisi.  :)

Ilmeisesti muovi vähentää kitkaa eikä vaijerin pää taitu kahvan mukana.

Titus

3v. Kesti mun barnetti ja nipan juureesta poikki kuin veitsellä leikattu . Kolmas kesä menossa stormin halvalla vastaavalla.

Lyytinen

Tämän threadin innoittamana katselin tuossa eilen omasta shovelista mitenkä se menee. Siinä on nyt 90-luvun alun evo-sportin kahvat, väljällä metallitapilla ei kyllä lähde taittamaan vaijeria, mutta jos vaijeria ei sido stongaan kiinni niin näyttäisi kihnuttavan siihen kuoren päähän aika voimallisesti. Stongaan nipparilla vaikka kiinni ne menee paljon enemmän keskilinjan suuntaisesti. Just my $0.02.

Kapteeni sika

Varmaan tapauskohtaista, mun apen puolikkaisiin sitä vaijeria ei kyllä voi niputtaa mitenkään, eikä se ole muutenkaan kiinni kuin päistään.

jannu

Jalkakytkin mallia "itsari" viimeiset 10 vuotta,...nou roplems  ;)

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: jannu - 25 elokuu 16, 12:55:42
Jalkakytkin mallia "itsari" viimeiset 10 vuotta,...nou roplems  ;)

Paitsi jos Norrtäljessä sataa...

HillyMan

Yhen vaijerin katkettua olen viisastunut sen verran että öljysin uuden vaijerin ja pidän kahvan öljyssä ettei pääse vaijeri taittumaan. Öljytty vaijeri kevyempi käyttää.

Jack

Olipahan kahvaan tuleva nippa johon vaiska kiinnittyy kairaantunu ihan urille, ei ihme ettei toiminu kuten kuuluu. Nyt on taas herkkä...

Huomenna (tai sunnuntaina) kaasarin purkuun ja korjaussarjaa...kaasariin... :-D
Flatheads!!!

rampo63

Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 elokuu 16, 22:15:18


Olen mä vaan niin kauhian hämmästynyt. Jalkakytkinkö ja käsivaihteet laitettava?


Kyllä.

Jack

Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 26 elokuu 16, 21:34:56
Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 elokuu 16, 22:15:18


Olen mä vaan niin kauhian hämmästynyt. Jalkakytkinkö ja käsivaihteet laitettava?


Kyllä.

Tämä on varteenotettava vaihtoehto, jos Skin 'n' Bones tontilla pysyy
Flatheads!!!