Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Vihdonkin prätkä toimii ;D ;D

Vaihdoin uuden kumisen imusarjan ja pyörä alkoi käymään, mutta savus ja paukku kuin helvetinkone. Vaihdoin uudet tulpat ja hienosti toimii.

Vuotava imusarja oli kaiken alku ja juuri, mutta soppaan tuli toinenkin juttu: Yritin leikkiä oikeaa motoristia ja päätin pitää öljysäiliössä turvallisen määrän öljyä. Siispä lisäsin sitä liikaa. Mulla on paluu-ja huohotusputki säiliön vasemmassa yläkulmassa. Kun öljyä oli liikaa ja pyörä jalustalla kaltevalla alustalla, jäi nuo putket öljypinnan alapuolelle. Seurauksena se, että huohottimesta syyti öljyä oikein urakalla ja kone oli pullollaan öljyä. Sieltä se meni venttiilinohjureiden läpi sylinterein aiheuttaen armotonta savutusta. Ja siinä sivussa tulpat pimeni hetkessä. Imaisin pari desiä öljyä pois ja homma toimii taas. Jäsen ma^kolle kiitos neuvoista öljysavotassa.






Hemuli

Mä oon tota liiallista öljymäärää tarjonnu aika moneen vaivaan ratkaisuksi - ainakin sen jälkeen kun jäsen FLHX:n valvonnassa purin FXR:stä koneen pois oudon öljyvuodon takia ja asensin sen vielä paikalleen eikä herra siitä huolimatta perääntynyt vaan osti laitteen ;D

Myöhemmin kävi ilmi että pakokanavasta tihkuva öljy johtui nimenomaan liian täydestä öljysäiliöstä...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jesse

eli tästä oppina putket vastakkaiseen kulkaan kuin pyörä seisotajalalla kallistuu :o
toisaalta jos olis jotkut takasikuventtiilit öljyille...
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Rezi

Lainaus käyttäjältä: jesse - 19 heinäkuu 11, 23:33:28
eli tästä oppina putket vastakkaiseen kulkaan kuin pyörä seisotajalalla kallistuu
Juurikin näin. Jos olisin älynnyt laittaa putket säiliön oikeaan yläkulmaan, ei olis mitään ongelmaa. Siis aivan yhtä helppoa ne olis ollu laittaa vasemman sijaan oikeaan yläkulmaan. Lueskelin netistä ohjeita öljysäiliön tekemiseksi, mutta eipä tästä mitään mailintaa ollut. Nää hommat pitää oppia kantapään kautta ;D

Mutta toivottavasti joku tätä lukeva oppii meikäläisen virheistä ja osaa tehdä asiat fiksummin ;)

jesse

eipä olis mulle mieleen tullut tuollaista huomioida  :o
enkä vielä ole keksinyt miten tai millaisen öljysäiliön teen  ;D
eli laitetaan korvan taakse  8)
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 19 heinäkuu 11, 21:48:13
Jäsen ma^kolle kiitos neuvoista öljysavotassa.

No ku jotenkin tuli siin tsätiss de ja vu, eli done that been there fiilis. Pääastiahan on et selkis.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

#486
Ajokausi onnellisesti ohi. Laitoin pyörän telakalle talven pikku fiksailuja varten. Arviolta 3-4 tuhatta kilsaa tuli ajettua. Kohtuullisen hyvin pyörä toimi. Osa ongelmista meni "omaan piikkiin" kun en osaa tällaista vanhusta oikein käyttää:

  • Tulppia meni kymmenkunta, kun opin ryypyn oikean käytön vasta pari viikkoa sitten.
  • Tankin sisältä irtoaa jotain keltaista mömmöä ja tukki filsut pariin otteeseen.
  • Akku simahti
  • Öljysäiliön hitsaukset repesi
  • Vaihdekepin pikku ruuvit löystyi ja keppi meinas tippua matkasta
  • Ongelmia tuli matkaan kun lisäsin liikaa öljyä.
  • Kaasarin imukurkku repesi
  • Kaasuvaijeri katkesi
Siinäpä ne ongelmat. Kolme viimeisintä sattui Joutsan reissulla. Mutta kaikki ongelmat oli ratkaistavissa eikä pyörä ollut montaa päivää telakalla. Eikä korjaukset maksaneet isosti rahaa. Näin listattuna tuntuu, että päntiönäänhän se oli särki. Mutta minusta tuntuu, että se on toiminut pirun hyvin. Vanhalla HD:lla ajaminen on asennekysymys ;D

Kaiken kaikkiaan superhauska pyörä. Istuin ja sen jouset on hyvät. Jäykkäperä bobber keskitapeilla ei ole epämukava. Keula toimii kuin ajatus. Vaihdekeppi/kytkin-kombinaatio vaati opettelu, mutta nyt kun sen taitaa niin hauska se on. Vaihdekepistä on makeata vaihtaa. Keskikorkea ape on hyvä. Etujarru toimii, takajarrulle pitää jotain tehdä.

Alla muutama kuva siitä minkä näköiseksi pyörä kesässä meni ja miten mikäkin palikka toimi.

Positiivista: Kone ja loota piti hyvin öljyt sisällä ja molemmat toimi hienosti. Putket ei kellastuneet niin paljon kuin oletin eikä niihin polta farkkuja, mitä nyt yhdet sadehaalarit suli..


Positiivista: Tankista ei maalit kupruile, vaikka se on muutaman millin päässä koneesta. Tankin kiinnitykset toimi.


Positiivista: Akun paikka toimii. Ei mekkiäkään remmiin osumisesta. Kuvassa MMAF:n makein tarra.


Positiivista: Enska ja kytkin toimi hyvin. Lahje ei mennyt remmin väliin tai tullut piikkisian repimäksi kertaakaan.


Outoa: Öljytankin maalit vaikuttaa palaneelta puolan takaa. Puola käy kuumana ja tankissa on spray-maalaus, mutta silti outoa...


Outoa: Mistä tuota ketjurasvaa oikein tulee? Ketju on vanha ja yritin pestä sen huolella, mutta koko kesän se syyti öljyä ja sotki pyörää. Tällaiseksi se meenee huolellisen pesun (myös ketju) jälkeen about 50km ajolla.



Ikävää: Takaputki vuotaa ja sotkee runkoa ja öljytankkia. Jotain pitää tehdä.


Odotettua: Ylempi pakari sotkee alempaa, runkoa ja strutsia. Jotain vois tehdä.


Ikävää: Istuimen nahka kupruilee irti liimauksista etuosasta. Syynä se, että kaverin Intikan istuimessa kerran ollut nahka on osin venynyt ja siksi pönköttää. Jotain pitää tehdä.


Edit: typo

Rautahauli

Mulla alkoi laatikon vuoto vähän samaan malliin ja oletin että lamppuöljyllä pesu liotti rasvat o-rengasketjusta ja sotku tuli siitä. Mutta sitten niitä pilkkuja alkoi ilmestymään lokariin, rekisterikilpeen, kuskin selkään... :D

Koita tuohon pakoputken tiivistykseen puolikasta evolaisen tiivistettä, omassa sovelissa toimii. Täällä jorinaa.
FXEF-81

Hemuli

Laatikon pääakselilta toi renkaaseen roiskuva rasva tulee, aika tuttu näky nelivaihteisen takapyörässä ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Ratt

Millä spekseillä tuo primary hihna on? Itellä nähtävästi sama hammastus, mutta pitäis löytää sopiva hammasmäärältään että voin sen kiristysrullan heittää pois ulisemasta.

Jack

nyt vasta hiffasin, ton (laturin) roottorin vois maalata Hornalla, eli vannemaalilla lohkon väriseksi. Tai hommata siihen sellasen alsasuojan, olis jotensakin viimeistellymmän oloinen ;D
Flatheads!!!

Danny

Tällainen pisti silmään tost fillarist Oulun car shoussa, pyöräsi alla oli peilit ja tää näky aika selvästi yleisölle, mun mielest ei kuulu ton tason värkkiin tälläiset jutut vaik onkin noin yleisesti näkymättömissä.

DS

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Ratt - 20 syyskuu 11, 14:39:44
Millä spekseillä tuo primary hihna on? Itellä nähtävästi sama hammastus, mutta pitäis löytää sopiva hammasmäärältään että voin sen kiristysrullan heittää pois ulisemasta.
Toi kasimillin beltti on sovelissa 132-hampainen. Jos numerosarjan perässä on ST, pitäisi mennä ilman kiristintä, vaikka olisi enskakoppa paikalla. BE (bullseye) loppuliitteellä olevat remmit ovat liian pitkiä.
Ei tosiaan oo oikeen nätti tuolta alapuolelta, mutta eikös Rezin pyörä ole ihan ajopyöräksi tehty, vaikka näyttelyssä piipahtikin? Tai eikös noi kaikki pitäis olla ajopyöriä...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Blower1

Pakoputken ja kannen välisen liitoksen saa pitäväksi, kun jättää tiivisteen pois
ja laittaa lämmönkestävää rtv-silikonia laippaan.

minna

Itse olen saanu apua teflontiivisterinkuloista yhteen rakennettuun evolaan.
kivannäkösiä messinkisiipimuttereita.kuten myös messinkiraiserit, mistä noita saa ja onko pirun kalliita?