Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Twin Cam => Aiheen aloitti: Tela79 - 26 helmikuu 20, 18:50:37

Otsikko: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Tela79 - 26 helmikuu 20, 18:50:37
Moro!
Onko porukoilla täällä ollu tc96 koneessa tai muissa tc koneissa compensaattori onkelmia?
Eli itellä tekee vittumaisen takapotkun lämpimällä koneella. Eli potkasee takasin ja ääntää pahasti startatessa.
Kylmänä pelaa hyvin.
Jos olette uusineet tai korjanneet niitä niin miten ja millä setillä?
SE compensaattori vissiin ois paras mutta myös hintavin.
Onko olemassa muita compensaattoreita ku SE?
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: flhx - 26 helmikuu 20, 19:22:27
Noita vaihdellaan taalla diilerilla suht usein. SE on kaks eri pakettia, toisessa(osanro 42200064a) joka sopii noin suurin piirtein 12-17(mallista riippuen) roottori ei ole mukana, toisessa (osanro 40100061) joka sopii alkupaan TC96 n.suurinpiirtein 11 asti se on mukana. Ilman roottoria meilla n. 325 taalaa+sales tax 7%, roottorilla n.$435 taalaa+ sales tax 7%.

Baker ainakin tekee tuota myos.

(on myos SE kitti 42200095a joka sopii 08-12 Rocker , 09 SE springer ja 13-17 Street Bob mutta noita ei meilla ole vahdeltu kai yhtakaan)
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Hemuli - 26 helmikuu 20, 21:29:42
Lainataan härskisti tätä aihetta kun itsellä vähän samoja oireita - mulla vaan on se uusin SE-päiviytyspaketti mutta silti epäilen kompensaattoriongelmaa. Mullahan on tossa FXR:ssä "kootut teokset" tekniikkapaketti joka koostuu 2008 110 cid motista, about 2010 laatikosta ja 2014 enskasta. Sen lisäksi koneessa on timken-konversio. Noiden edellä kuvattujen ominaisuuksien lisäksi mulla tulee vittumainen värinä jossain 3000 rpm nurkilla - kutosella mennään silloin noin 140 kmh.

Olen miettinyt jos toi kompensaattori olis jostain syystä liian löysä - jeesaiskohan jos sinne lisäis yhden jousilevyn shimmaamaan pakettia tiukemmaksi?
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: flhx - 26 helmikuu 20, 22:27:15
Mika enskankiristaja, ei kai SE automaatti? Niiden kanssa ollu rutkasti ongelmia, heita roskiin heti jos sellanen on kiinni.

Ei auta tohon 3000 rpm varinaan mutta mulla TC88 Dynassa korjaantu enskan rasahtely startatessa uudella HD orgis akulla....Oli jo uus startti ennen tuota muista syista. Vanha akkukin orgis HD, sellasen n.3v vanha mutta taalla kuumuudessa noista menee hiukan tiuhempaan kuin siella pohjolassa. Pyoritti hyvin mutta n.joka kymmenes startti rasaytti oikein kunnolla. Uus akku vaikka testereissa vanha pitkan latauksen jalkeen naytti olevan ok mutta en viittiny riskeerata kun ei uus kovin paljon maksanu aleilla.

Uudella akulla takana jo muutama sata starttia, ei yhtaan ainoaa kertaa rasahtelya.

En ole kuullut taalla kertaakaan etta ois ton uusimman kompensaattorin kanssa ollu probleemia. Toki, ei se pois laskettua ole..

Niita Timkeni satseja ei muuten taalla oo asennettu yhtakaan, se ei ees tuu tehtaan 110 ja 117 kiteissa. Ei oo koettu tarpeelliseksi, eika noita satseja oo sen takia kajahtanu. Enemman nostajat aiheuttaa ongelmia +110cid TC kiukaissa.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Hemuli - 26 helmikuu 20, 23:03:15
Mulla on Hayden M6 - tosin senkin kanssa sellainen omituisuus että tallan ja rungon välinen rako oli ohjearvoa pienempi ilman ensimmäistäkään shimmilevyä. Eli ei ainakaan liian löysällä pitäis olla. Toinen mitä funtsin värinän lähteeksi on Chopperhaussin etummainen koneenkiinnike. Pitää katsoa saisko siihen vielä orkkiksen tilalle jos kokeilis.

Pitää testata uutta akkua, mulla on nyt hoodeen orkkis joka vaihdettu toisesta pyörästä pois kun omistaja oli sitä mieltä että se on heikkotehoinen.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: flhx - 26 helmikuu 20, 23:09:45
Voihan se toki varinaa aiheuttaa sekin jos ketju liian kirealla.. Haydenit kai yleisesti ollu hyvia, mutta kai niitakin joku palstoilla kiroillu...Vahemman kuitenkin kuullu kiroilua siita kun SE versiosta.

EDIT: Tyhma kysymys mutta eihan siella mikaan rungon komponentti ota voimansiirtopakettiin kiinni? Kun taalla diilerilla nakee kaikenlaista...Yks taatusti useamman kymmenen tuhatta mailia ajanut kaveri kysas huollon yhteydessa etta minkahan takia Road Glide tarisee normaalia enemman. Mekatsultakin meni hetki ennenku hoksas etta takajalkatappien kiinnike oli kaantyny just sen verran etta otti enskakoppaan kiinni...Tokihan se alkaa tarista kun tehdaan kumiripusteisesta voimansiirrosta osittain kiintean...Sopivasti osuessaan ei edes tarise koko ajan vaan jollain maaratylla alueella.

Mm yks enskan sisakoppa menny saman tyylisen jutun takia vaihtoon yhessa toisessa touringissa. Joku oli vaihtanu akun jossain vaiheessa, toinen akunkengan ruuvi pudonnu rungon ja enskan sisakopan valiin. Tuli oljyvuodon ja varinan takia korjaukseen, no sisakoppa oli jo hinkkaantunut puhki, siks roiski oljya...
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: jty - 27 helmikuu 20, 17:51:56
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 helmikuu 20, 21:29:42
Lainataan härskisti tätä aihetta kun itsellä vähän samoja oireita - mulla vaan on se uusin SE-päiviytyspaketti mutta silti epäilen kompensaattoriongelmaa. Mullahan on tossa FXR:ssä "kootut teokset" tekniikkapaketti joka koostuu 2008 110 cid motista, about 2010 laatikosta ja 2014 enskasta. Sen lisäksi koneessa on timken-konversio. Noiden edellä kuvattujen ominaisuuksien lisäksi mulla tulee vittumainen värinä jossain 3000 rpm nurkilla - kutosella mennään silloin noin 140 kmh.

Olen miettinyt jos toi kompensaattori olis jostain syystä liian löysä - jeesaiskohan jos sinne lisäis yhden jousilevyn shimmaamaan pakettia tiukemmaksi?
Mulla oli reilu 30tkm 2012 SE kompensaattori ja siinä jouset oli ok mutta rattaan kolmeen pinnaan rampit syöneet syvät kolot, rampit oli ok. En kyl oikein usko että toi sun vika on kompensaattorissa
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Hemuli - 27 helmikuu 20, 23:26:15
Se värinä voi tulla muualta voimansiirrosta mutta kuumakäynnistyksen takaisinpotku ja alhaisilla tyhjäkäyntikierroksilla kuuluva kolina ei muualta voi johtua. Ja kaikki osat on tosiaan uusia, jotenkin tulee mieleen että timken-konversio on jotenkin yhteydessä kompensaattori löysyyteen.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: jty - 28 helmikuu 20, 11:11:33
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 helmikuu 20, 23:26:15
Se värinä voi tulla muualta voimansiirrosta mutta kuumakäynnistyksen takaisinpotku ja alhaisilla tyhjäkäyntikierroksilla kuuluva kolina ei muualta voi johtua. Ja kaikki osat on tosiaan uusia, jotenkin tulee mieleen että timken-konversio on jotenkin yhteydessä kompensaattori löysyyteen.
Kun pistin ton uuden kompensaattorin, niin käsivaralle oli kyllä tosi jämäkkä, ei yhtään löysää, noin vertailun vuoksi
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Tela79 - 18 huhtikuu 20, 13:32:12
Noniin! Nyt on juntattu bdl konpensaattori mopetiin paikalleen ja koeajo tehty.
Ei ole enää takasin potkua lämpimällä koneella ja jos en ole aivan hulluksi tullut
Ja kuvittele asioita niin näyttää että rauhottu muutenkin vapinat tyhjäkäynnillä
Ja jopa ajaessa.
Enska ketju on sillä automaatti kiristimellä ja minun mielestä oli liian tiukalla
Joten otin kiristintäkin pari napsua löysemmälle.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Hemuli - 02 kesäkuu 20, 11:13:07
Lainaus käyttäjältä: Tela79 - 18 huhtikuu 20, 13:32:12...Enska ketju on sillä automaatti kiristimellä ja minun mielestä oli liian tiukalla
Joten otin kiristintäkin pari napsua löysemmälle.

Löystämisestä ei ole kuin hetkellinen apu, automaattikiristin hyppää takaisin kireälle heti kun ketjussa on sen verran löysää että se pääsee liikkumaan. Itse olen harkinnut kiinteän eturattaan asentamista kompensaattori tilalle, onko kellään tietoa kautta kuulopuheita että se olisi rikkonut paikkoja?
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Vuppe - 02 kesäkuu 20, 12:14:03
Sovelilla  useampi kymmenentuhatta kilsaa ajettu kiinteällä eturattaalla. Ei mitään onkelmia.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Veijo Esso - 02 kesäkuu 20, 14:08:32
Lainaus käyttäjältä: Tela79 - 18 huhtikuu 20, 13:32:12
Noniin! Nyt on juntattu bdl konpensaattori mopetiin paikalleen ja koeajo tehty.
Ei ole enää takasin potkua lämpimällä koneella 

Huonolla tuurilla tuota riemua kestää lyhyen aikaa. Minulla pari viikkoa sitten hajosi BDL:n kompensaattori, kun pultti lähti pyörimään auki ja ratas pyöri jengoistaan pihalle. Oli kiristetty momenttiin ja punaisella lukitteella kiinni, mutta niin vaan karkasi.

BDL:n tuotteessa on minusta selvä suunnitteluvirhe, kun siinä luotetaan trapetsikierteen varassa auki pyörivän ratttaan osalta, että rattaan ja nailonprikan välissä oleva rasva riittäisi estämään momentin välittymisen kiinnityspultille. Ehkä jonkun aikaa, mutta ne prikat olivat täysin kuivat kun avasin enskan. Ehkä voimamoottori sitten pusersi rasvat pois? Koneessa minulla on voimaa karkeasti tuplat vakioon verrattuna (124 hv takapyörältä), mikä saattoi vaikuttaa asiaan.

3500 km siis kesti tuon BDL:n kapistus. Tehtiin reklamaatio Parts Europelle, mutta en kauheasti usko, että mitään saa takaisin. Tai jos antavat uuden osan vikaantuneen tilalle, niin en ainakaan omaan pyörään laita.

Ostin SE:n tilalle, kun ne ainakin ovat suhteellisen ongelmattomia. Vielä kun kerkiäisi asentamaan. Sen verran tuli tutkittua paketin sisältöä ja murkulan rakennetta, että siinä ainakin on painelaakeri välissä, joten ei pitäisi ainakaan helposti tulla vastaavaa auki kiertymistä.

Automaattikiristimen vaihdon jo BDL:n asennuksen yhteydessä pois.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Hemuli - 02 kesäkuu 20, 21:47:01
BDL:stä ei oo hirveesti positiivista palautetta näkyny. Mulla on myös Screaming Eagle omassa, taidan koittaa shimmata jousipakkaa aavistuksen kireämmäksi ennen kuin vaihdan kiinteään rattaaseen
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: jty - 06 kesäkuu 20, 11:10:01
Darkhorse julkas just Man-O-War kompensaattorinsa, näytti pätevältä designilta ja Darkhorsen maine on kyllä kova
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Veijo Esso - 07 kesäkuu 20, 17:45:54
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 02 kesäkuu 20, 21:47:01
BDL:stä ei oo hirveesti positiivista palautetta näkyny. Mulla on myös Screaming Eagle omassa, taidan koittaa shimmata jousipakkaa aavistuksen kireämmäksi ennen kuin vaihdan kiinteään rattaaseen

Onko pakka ajan saatossa väsähtänyt vai alunperin liian löysä? Jos jälkimmäistä niin sitten minulla on taas yksi murhe lisää.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: JKKo - 08 kesäkuu 20, 10:00:24
Minkäsmoisia kompensaattorit olivat ennen tätä nykyistä murheellista mallia? Kai ne on joskus toimineet?

Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Ropsoni88 - 09 kesäkuu 20, 20:05:59
mulla rupes 110 laukussa kompensaattori raplattaan, onko nuita hitsattu kiinteeksi tai muuten vastaavaa
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Hemuli - 09 kesäkuu 20, 22:45:18
Lainaus käyttäjältä: Veijo Esso - 07 kesäkuu 20, 17:45:54
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 02 kesäkuu 20, 21:47:01
BDL:stä ei oo hirveesti positiivista palautetta näkyny. Mulla on my�creaming Eagle omassa, taidan koittaa shimmata jousipakkaa aavistuksen kireämmäksi ennen kuin vaihdan kiinteään rattaaseen

Onko pakka ajan saatossa väsähtänyt vai alunperin liian l�? Jos jälkimmäistä niin sitten minulla on taas yksi murhe lisää.

Mulla on pieni epäilys että alakerran timken-konversion jäljiltä uusi kompensaattoripaketti ois aavistuksen l�.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: jty - 09 kesäkuu 20, 22:45:56
Lainaus käyttäjältä: JKKo - 08 kesäkuu 20, 10:00:24
Minkäsmoisia kompensaattorit olivat ennen tätä nykyistä murheellista mallia? Kai ne on joskus toimineet?
Ei ikuna. Oon ymmärryksessä että tää kaikkein uusin SE-kompensaattori ja toi Darkhorsen (ehkä) on ainoot järkevät valinnat
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Veijo Esso - 09 kesäkuu 20, 23:10:47
Lainaus käyttäjältä: jty - 09 kesäkuu 20, 22:45:56
Lainaus käyttäjältä: JKKo - 08 kesäkuu 20, 10:00:24
Minkäsmoisia kompensaattorit olivat ennen tätä nykyistä murheellista mallia? Kai ne on joskus toimineet?
Ei ikuna. Oon ymmärryksessä että tää kaikkein uusin SE-kompensaattori ja toi Darkhorsen (ehkä) on ainoot järkevät valinnat

Vanha malli, joka oli vielä evossa oli ihan toimiva. Rampit oli järkevästi muotoiltu ja jouset pystyi vaihtamaan. Juuri vaihdoin softailiin jousipakan ja kompensaattori oli liki 100tkm ajettuna ihan hyvässä kunnossa. Koneessa oli kyllä muutakin kolisevaa, jonka takia koko pata meni sittemmin remonttiin.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Hemuli - 10 kesäkuu 20, 14:40:20
Kyllähän ne aina 2005/06 asti toimi vallan mainiosti, vasta kuusvaihteisen askin myötä hypättiin aimo askel taaksepäin.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: ranze - 11 heinäkuu 20, 21:03:16
LainaaItse olen harkinnut kiinteän eturattaan asentamista kompensaattori tilalle, onko kellään tietoa kautta kuulopuheita että se olisi rikkonut paikkoja?

Mulla oli hetken aikaa BDL:n jäykkä S&S 124:ssä. Nyt puhutaan early TC:stä jossa alunperin pomminvarma evon kompensaattori. Kesti se ainakin ne tehot. Syy asennukseen oli että mörkömosan vuoksi piti saada viisivaihteisen välitystä rukattua harvemmaksi. Tämä oli lyhyt vaihe.

No sittemmin vaihdoin Bakerin OD6 askin jolloin piti muuttaa taas välitystä. En edes muista mitkä kikkareet oli sisällä siinä vaiheessa.

Jonka jälkeen downgreidasin konetta 106:een jolloin päädyin nykyiseen Bakerin evokompensaattoriin. Kun etuhammasta pienennettiin, tässä vaiheessa aluksi mulla oli väärinpäin kasattu evon kiristin. Se sopii early TC:n enskakoppaan heittämällä. Alkuperäisestä TC kiristimestä loppui säätövara.

Kun vaihdoin Jimsin tekemän Baker 9 plate kytkimen, vaihdoin samalla takaisin TC:n kiristimen ja siihen Bakerin paksumman kengän.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: B-52 - 02 elokuu 23, 00:48:50
kompensaattori ääntää täälläkin kuumana startatessa 96cid..onko raati saanut selvyyttä mikä on se kuningas kompensaattori orkkiksen tilalle
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Pyrde - 02 elokuu 23, 07:48:16
Lainaus käyttäjältä: B-52 - 02 elokuu 23, 00:48:50kompensaattori ääntää täälläkin kuumana startatessa 96cid..onko raati saanut selvyyttä mikä on se kuningas kompensaattori orkkiksen tilalle

Keväällä vaihdatin Xbonesiin kompensaattorin (~35tkm mittarissa ja oli oireillut jo pitkään). Tammerfors Motorcykelin Tonin kanssa asiasta tuli keskusteltua ja heillä SE:n sarja laitettiin, se pitäisi olla pätevä. Nyt ei äännä.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: B-52 - 02 elokuu 23, 08:47:14
eli kirkuvakotka pitää pintansa vertailussa vieläkin..pitääkö siihen yhä liimailla jotain ohjureita öljylle
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Pyrde - 02 elokuu 23, 15:45:56
Lainaus käyttäjältä: B-52 - 02 elokuu 23, 08:47:14eli kirkuvakotka pitää pintansa vertailussa vieläkin..pitääkö siihen yhä liimailla jotain ohjureita öljylle

Joo kyllä sinne joku ohjuri muistaakseni liimattiin
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Veijo Esso - 02 elokuu 23, 16:57:22
Roottori pitää myös vaihtaa kun uusi kompensaattori ei sovi muuten paikalleen. Vaihtoehtona on poistaa vanhasta jousipakan kuppi, oikaista sorvissa päällinen ja laittaa vähän shimmiä jotta saa ketjun linjaan. Minä en jaksanut vaan ostin suosiolla uuden roottorin. Vanha lojuu nyt jossain romulaarissa vintillä, kun kerran oli periaatteessa ihan ehjä.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: B-52 - 02 elokuu 23, 19:31:37
minkä hintanen oli koko paketti..jos sopii kysyä
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Veijo Esso - 03 elokuu 23, 09:31:49
Nyt en muista tarkkaan, kun osat tuli haalittua eri paikoista. Kompensaattorin ostin joltain harrastajalta jolle oli jäänyt hyllyyn kun pyörä vaihtui ennen osien asennusta, roottori tuli Loimaalta ja kärsän liimaukseen tarvittava mömmö vielä erikseen. Olisko ollut 500 euroa yhteensä?

Hankalin homma oli liiman saaminen, kun sitä ei diileri myy ulos ja ei oikein muutenkaan ole mikään kuluttajatuote.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: B-52 - 03 elokuu 23, 10:13:19
ok..mitens kiinteä kompensaattoriratas?? ulkomaan foorumeilta mun enkulla ymmärrettynä niillä on ajettu ongelmitta isojen sössöpatojenkin kera ja luulisi ton orkkis/SE kompensaattorin olevan 90% ajasta kiinteä tuskin se siellä jatkuvasti elää
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Kiwi - 03 elokuu 23, 19:27:01
No sehän on "kiinteä" aina kun on veto päällä tai moottorijarrutuksessa, mutta tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla hakee paikkaansa jatkuvasti. Sehän on siis jousikuormitteinen ramppi.
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: JKKo - 13 elokuu 23, 06:42:00
Oliskohan se mun liimaputkilo ollut Veijolta? Ehkä.

Juniori osti työreissullaan mulle SE:n kompensaattorisetin roottoreineen joka sittemmin lojui paketissaan tovin, ennen kuin lähti pajalle pyörän kera. Mä oon pitänyt ajo- ja harrastepyörät kahtena erillisenä tuotteena, jotta mun aika riittää niille vaativille riivatuille harrasteille.

Hotbikestä soitettiin kesken asennuksen kytkinkorista, joka veteli viimeisiään. Semmonenkin uusittiin. Ei kytkintä, vaan sen kuoret tms. Näin mä sen kuluneen osan.

Pyörällä on sen jälkeen ollut erilaista ajella. Kaksi suurinta eroa on se, ettei startissa enää kolahtele ja että voin ajaa alemmilla kierroksilla. Kaks päällä vaihde 4/6 tuntui aiemmin sopivalta satasen vauhdissa. Nyt käy vitonenkin. Jos epähuomiossa menee kutosella satasta, niin sekään ei hakkaa.

Mut tosiaan, akkuja vaihdattanut starttikolahdus taisi olla enempi kytkimen klonksumisesta kuin akkupatterin heikkoutta. Pikkuvaihteille pakottanut kolina ehkä sen kompensaattorin kuluman tulos.

Mun 2009 on 132 tuhatta ajettu. Ihan vakio. Paljon kaks päällä pitkiä taipaleita.

Voimalinjaan on tehty kompensaattorin ja kytkinkorin vaihdon lisäksi ainakin laatikon laakerointi ja kolme kertaa takahaarukan nivelen 'laakerit'. Remmi ja sen rataspyörät menivät etuajassa laatikon laakerirempan yhteydessä, mutta ne näyttivät vaihdettaessa ihan psklta, koska kehittyvä laakerivika piti eturatasta pikkuisen vinossa.

Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: jty - 13 elokuu 23, 12:16:50
Noita SE kompensaattoreitakin on useempaa vuosikertaa ja se viimesin missä on se liimattu öljyohjuri on toimiva.
Mä ostin aikanaan sitä liimaa ja myin loput eteenpäin tällä tai sillä toisella forumilla. Voi olla että sitä jollain on jäljellä.
Toisaalta diilereitä on vissiin kielletty myymästä ulos kun se liimaus pitää tehdä tosi huolellisesti.

Mulla on toi uusin ollu jo jonnin aikaa tossa omassa tehopadassa ja liimaus on kyllä pitäny
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Veijo Esso - 13 elokuu 23, 15:52:20
Lainaus käyttäjältä: JKKo - 13 elokuu 23, 06:42:00Oliskohan se mun liimaputkilo ollut Veijolta? Ehkä.

Olihan se. Minä ostin sen jäsen jty:ltä, joten varsinainen kiertopalkinto kyseinen tuubi. ;D
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: B-52 - 19 syyskuu 23, 19:15:01
laitoin kiinteän rattaan kompensaattorin tilalle ja manuaalisen kiristäjän..tämä muuvi teki enskasta hieman äänekkään ääni on hieman kahiseva onko se normia manuaalisäätimellä ja mikä on enskaketjun oikea kireys nyt mulla on noin 15mm löysää
Otsikko: Vs: Compensaattori juttua.
Kirjoitti: Veijo Esso - 22 syyskuu 23, 21:11:30
Taitaa olla vaan uuden kiristäjän tuoma ääni. Pitäisi hiljetä pikaiseen, jos on siitä kyse. 15 mm on ihan hyvä kireys kylmänä mitattuna.