Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportster kerää painetta öljytankkiin, missä vika?

Aloittaja Wii, 05 kesäkuu 13, 22:18:10

« edellinen - seuraava »

eeko

Lainaus käyttäjältä: JPP - 06 kesäkuu 13, 12:26:32
Lainaus käyttäjältä: eeko - 06 kesäkuu 13, 08:08:22
Lainaus käyttäjältä: JPP - 05 kesäkuu 13, 23:15:20
Mulla oli kerran jäänyt rempan jäljiltä Ear-korvatulppa huohotusletkuun, joka tulee suoraan koneen alle. Keräs painetta ja pullautti öljytankin korkinkin :)
Tässä kohdin pitäisi melkein kysyä, että miten se Ear on sinne
joutunut?  ;D
-eeko

Kone kävi lasikuulapuhalluksessa niin oli Earit ollut letkun päissä suojana.
Täytyy myöntää, että en olisi arvannut.  :)
-eeko

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Wii - 06 kesäkuu 13, 11:33:19
Lainaus käyttäjältä: Wii - 05 kesäkuu 13, 23:00:44

-lmanputsarin väsäsin siinä on k&n hd:lle tarkoitettu suodatin..suodatinhan on 3:lla pultilla kaasarissa, mutta mikä se yksi reikä siinä kaasarissa on?


Menee nyt vähän ohi aiheen mutta mikähän tuo reikä tuolla kaasarissa on?

Se on kohokammion huohotusreikä, ei saa tukkia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Wii - 06 kesäkuu 13, 09:12:34
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 kesäkuu 13, 08:54:47
Miten "otit öljyt pois koneesta"? Kuulostaa kyllä vahvasti siltä että kampikammio on ollut täynnä öljyä ja kun olet täyttänyt säiliön niin siellä ei ole enää tilaa vanhoille öljyille.

Joo siis laskin poistoletkun kautta mitä tuli ja sen jälkeen suodatin irti jne... pitääs ottaa vähän öljyä pois ja kokeilla uudestaan. tulee vaan kalliiks ostella noita korkkeja  ;D .

Poistoletkun kautta tulee ainoastaan öljysäiliössä olevat öljyt - ja suodattimesta siellä oleva öljy. Jos pyörä on pidempään seissyt niin kampikammiossa voi olla vielä reilusti sinne seisonnan aikana valunutta öljyä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Wii

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 05 kesäkuu 13, 23:14:11
ettei se öljytankin huohotuksen letku ole lintassa jossain välissä..öljytankkihan sulla on ollu irti luonnollisesti kun on maalattu.


Anteeksi amatöörimäisyyteni MUTTA..öljytankin päällä ei ole huohotusletkua. joten mikä se niistä kolmesta on yksi letku menee taakse ja kaksi alhaalle?  ??? 

Otin öljyä pois (reilusti) ja ongelma jatkuu. minulla oli semmonen korkki missä oli lämpömittari mutta se mittari on jossain motarin varressa heinäsirkkojen ihmeteltävänä . joten nyt minulla on semmonen korkki missä on pieni reikä ja sen kun peittää sormella niin tuntuu ihan selvästi kun kerää painetta ja sihahduskin kuuluu kun nakin ottaa edestä pois. eli oisko vielä jotain mikä vois olla?

Putkista otin huilut pois ja nyt ainakin vaikuttais että ottaa kierroksia herkemmin...katsotaan sitten sunnuntaina miten se kulkee.


filtteri

en tiedä sportin orkkis öljytankeista yhtäänmitään mut huohotus on oletettavasti se joka on ylimpänä tankissa..uskoisin että ne pohjassa olevat on meno/paluu,viisaammat jatkaa tästä.

Hemuli

Ei se öljytankin päälle tulekaan. Tankista lähtee kolme letkua joista yksi on syöttö, toinen paluu ja kolmas ohuempi on huohotus. Kaikki ne lähtee tankin pohjasta tai kyljestä mutta muiden paitsi syötön putki jatkuu tankin sisällä päättyen nestepinnan yläpuolelle. Huohotusletku menee moottorissa eturattaan edessä lohkossa olevaan reikään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Wii

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 kesäkuu 13, 23:32:31
Ei se öljytankin päälle tulekaan. Tankista lähtee kolme letkua joista yksi on syöttö, toinen paluu ja kolmas ohuempi on huohotus. Kaikki ne lähtee tankin pohjasta tai kyljestä mutta muiden paitsi syötön putki jatkuu tankin sisällä päättyen nestepinnan yläpuolelle. Huohotusletku menee moottorissa eturattaan edessä lohkossa olevaan reikään.

Okei joo..olikin äsken tuo eturattaan koppa irti ja kattelin että sinne se koneeseen menee..eli ei liene huohotusletku MUTTA väärässä olin. Pitänee ottaa tuo pois ja katsella että aukaista. Sen huomasin kun otin akkukoteloo yms. pois että moottorin huohotusletku oli melko mutkalla mutta mielestäni sen oikaisin. pitää vielä tarkastaa sekin.

masala

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 kesäkuu 13, 23:32:31
Ei se öljytankin päälle tulekaan. Tankista lähtee kolme letkua joista yksi on syöttö, toinen paluu ja kolmas ohuempi on huohotus. Kaikki ne lähtee tankin pohjasta tai kyljestä
Mä en tiedä mitä vuosikertaa Wii:n rätkä on enkä sen paremmin millasia muutoksia öljytankeissa on vuosien varrella tapahtunut, mutta mulla 93 vuotisessa se lähtee nimenomaan päältä, tohon tapaan...

Tai sitte mullon joku tarvike pönttö...Noh tää on nyt kuitenki vähän epäoleellista, jos Wii:llä letkut lähtee muualta.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Wii

Ei ole varmuutta tankin iästä mutta tänään selvisi sen verran että otin letkun pois öljytankin päästä ja puhalsin letkuun niin tuntu olevan tukossa. vähän pöhäytin myös paineilmalla mutta ei tuntunut aukeavan. Kun letkuhan päättyy tuonne koneen kylkeen niin minnekkä se sieltä jatkaa matkaa? mietin että otanko vaan tuon koneen päästä irti ja eikun kovaa ajua

Hemuli

Jos puhutaan siitä huohotusletkusta joka päätyy jakopään takaseinään niin se ei jatka siitä matkaansa mihinkään vaan liittimen reikä avautuu suoraan jakopäähän.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Wii

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 10 kesäkuu 13, 10:54:25
Jos puhutaan siitä huohotusletkusta joka päätyy jakopään takaseinään niin se ei jatka siitä matkaansa mihinkään vaan liittimen reikä avautuu suoraan jakopäähän.

Kyllä, tästä juuri puhe. Ilmeisesti se paine ei nyt pääse sitten sieltä jakopäästä pois koska puoli keuhkollista tuonne menee ja sitten tulee stoppi vastaan. 

Wii

Kyllä näihn on että paine tulee jakopäästä öljytankkiin päin??? oisko ideoita?

Hemuli

Onhan kansista ulos tulevat huohotuskanavat auki? Eli ne reiät mihin mm. ilmanputsarin taustalevy tai kaasarin tukilevy kiinnittyy.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Wii

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 kesäkuu 13, 12:48:59
Onhan kansista ulos tulevat huohotuskanavat auki? Eli ne reiät mihin mm. ilmanputsarin taustalevy tai kaasarin tukilevy kiinnittyy.

No eihän ne ole.. no nyt se selvis syykin miksi niissä pulteissa oli reijät. Nämä piti vaihtaa lyhempiin koska putsari vaihtui. no illalla kokeilemaan, josko auttaa.

Hemuli

"...josko auttaa..."

Saattaahan tuo auttaa kun moottori ei ole enää tiivis pullo - johonkin sen huohotusilman pitää päästä ja kun tukit huohotinkanavat ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin työntää kaikki paine öljysäiliöön.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957