Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

sportsterin starttikehä pyörii tyhjää.

Aloittaja JaZZo, 07 heinäkuu 09, 21:13:58

« edellinen - seuraava »

JaZZo

eli otsikonmukainen ongelma on kyseessä, vekottimesta on startti purettu luullen että siellähän se vika piilee, mutta itseäni fiksumpi harrastaja päätti kokeilla enskakopan ollessa auki, että mitä tämä oikeen tekee. ja niinhän se menikin niinkuin peljättiin. starttia painaessa pelkkä starttikehä pyörii mutta kone ei.

onko tähän tehtävissä mitään korjaustoimenpidettä, fiksua sellaista että tämän saisi vanhoilla rojuilla kasata, vai ostattaako tämä nyt uuden kytkin/laturi-paketin jossa on tämä starttikehä staattorissa kehällä kiinni? pyörä on -89 1200 porsteri.

nimim. 10km tänäkesänä  :-\
Shovelpiä

Kokkonen

Sen hammaskehän voi hepata siihen kytkimen kehään kiinni. Olen tehnyt kahteen Sporttiin, tulee hyvä... ei niitä heftejä tarvitse montaa, neljälläkin pysyy hyvin.

Edit: Lyhyet heftit, jotta laturin magneetit ei irtoa. Onnistuu parhaiten kun purkaa kytkimen.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

JaZZo

kiitos, tätä pohdittiin hitsarin kanssa n. tunti sitten tallilla. tarvii kokeilla josko saisi tälle kaverille ujutettua sen mukaan töihin vielä..  tarviikos hitsarin peljätä näitä staattorin magneetteja hitsatessaan vai onko pelon aihe turha?
Shovelpiä

JaZZo

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 07 heinäkuu 09, 21:37:52
Sen hammaskehän voi hepata siihen kytkimen kehään kiinni. Olen tehnyt kahteen Sporttiin, tulee hyvä... ei niitä heftejä tarvitse montaa, neljälläkin pysyy hyvin.

Edit: Lyhyet heftit, jotta laturin magneetit ei irtoa. Onnistuu parhaiten kun purkaa kytkimen.

jaa kerkisit jo vastatakin.. tämä selvä. kokeilemma näin. kiitos paljon.
Shovelpiä

Hemuli

Täältä myös ääni hitsaukselle, tigillä olen varmistellut noita pari kertaa. Ei se sentin saumalla pääse lämpenemään niin paljon että siitä magneeteille vaaraa olisi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JaZZo

jees, huomenna tiskataan osat puhtaaks ja kaveri ottaa nämä töihin mukaan ja vetää tikillä heftit. tulipahan tuossa huollettua starttikin sivussa sitten. 

luonne (eikä rahat) ei anna periks ostaa uutta osaa turhaan ja täältä löyty pohdinnalle vahvistus. kiitos vielä.  ;D
Shovelpiä