Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo raitiovaunun tulpat

Aloittaja Jani, 05 huhtikuu 09, 12:03:52

« edellinen - seuraava »

Jani

Olisiko suosituksia minkälaiset tulpat olisi hyvät
evo raitiovaunu-87 conversioon?Pari H-D: orginal tulppaa on mennyt alku käyttelyissä.
ajattelin jos kokeilis jotain muita lämpöarvoja/merkkeiä.Tosin vaimon -81 rauttiksessa söi tulppia,siitä selvittiin S&S kaasariin vaihtamalla välialueen suutin pienemmäksi.

bootsi

Itellä ollu tapana tilata keväisin Sporttiin huoltosatsi (öljyt,suodatin,tulpat) Motopartsista. Tulppina tullu Accelit ja hyvin on kesän niillä aina paukutellut

Jani

Mä meinasin myös kokeilla noita Acceleita,mulla on vankka uskomus noista alkuper.
H-D.n tulpista et ne toimii kyllä täysin alkuper. koneessa,mut viri astetta nostetaan
Conversion, nokkien,kaasarin ym.myötä niin tulpat tai ainakin oikeat lämpöarvot on tärkeässä
asemassa.

Hemuli

Hessu sanoi aika hyvin eräässä keskustelussa että tulppien pimenemiseen suurin syy löytyy stongan ja penkin välistä. Väärin säädetty kone on varma tulpan tappaja, liian rikas seos erityisesti - sitä saattaa hyvinkin esiintyä kysyjän tapauksessa kun käytellään moottoria ensimmäistä kertaa konversioin jälkeen.

NGK:n tulppia tulee käytettyä ja siellä on sportin lämpöarvo muistaakseni seiska.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

bootsi

Konversio mullakin, muttei isompaa viritystä muuten. Ilmeisesti seokset kohdillaan, kun on tulpat kestäny... pikkasen rikkaalla kyllä on, ku mustaa pöläyttää kun runtua antaa. 8)

Kokkonen

#5
Komppaan Hemulia. Mulla 1200 Sportti söi tulpia kaasarin säädön jälkeen, paraativauhdilla ja kaupunkiajossa. Pienempi välialueensuutin, homma korjaantu, tosin heppoja katosi  :'(.
Championit ei kestäny yhtään, NGK:t parhaiten.

EDIT: NGK:n suositus DCPR7E

Alkuperäisten tulppien valmistaja lienee Nippon Denso?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W