Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

883--->1200

Aloittaja jarski, 11 huhtikuu 10, 12:35:46

« edellinen - seuraava »

jarski

Tuosta toisesta topikista innostuneena aattelin tämmöstä kysellä, että onko siitä 883:en muuttamisesta tonnikaksataseksi mitään suurempaa hyötyä?? Miulla on 883 ja oon sitä mieltä, että sellaisena se saa pysyäkin, isompien mopojen testailujen perusteella. Tommosta mopoa, mihin konversio on tehty, en ole kyllä ajanut, mutta kokemusta on tehtaan 1200 kuutioisesta. Oon pähkäillyt, että jos toi nykyinen motti jossain vaiheessa paukahtaa, niin porais sen sitten samalla isommaksi, mutta onko siinä järkeä? Miten alakerta kestää, tai muuten kestävyys/luotettavuus konversion jälkeen? Mites porukoilla on kokemusta, onko siitä muutakin hyötyä, ku että ei tarvii kuunnella vittuilua pienesta hoodeesta? ;D

Thomas

Näistä tämän vuosituhannen malleista en tiedä, mutta eikös 883'sessa ollut paras teho/tilavuus-suhde verrattuna mihin tahansa muuhun H-D malliin.. Tosin helpoimmat hevoset löytyy just tuolla muutoksella, kun on suht helppo toteuttaakin (pytyt+konversiomännät).. Tosin toteutusvaihtoehtojakin on niin monta, että homma voi mennä kalliiksi ja hankalaksikin.

Mutta omasta mielestäni kannattaa harkita muutoksia tarkkaan, helposti palaa rahaa turhaan jos ottaa liian monta 'välietappia' (huom. omakohtaisia kokemuksia).. Ajele tuolla jos vauhti riittää. Pistä tankin kylkeen vaikka Screamin Eagle -tarra niin loppuu vittuilu..

imho
-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Hemuli

883 ja 1200 on täysin samat moottorit sylinterin halkaisijaa ja kansia lukuunottamatta. Eli ihan hyvin se alakerta kestää konversion jälkeenkin.

Itse olen ajanut 883:lla parinakin kesänä ja ihan hyvin se kulkee sellaisenaankin. Toisaalta olen myös ajanut varsin pitkälle viritettyä tonnikakkostakin ja on se vaan pirun hauska peli. Ei ole yhtään ikävä pienempää. Konversio on niin helppo tehdä vaikka ei muuten virittäisikään että siitä saatava hyöty on panostukseen nähden huomattava.

p.s. Aina kannattaa virittää ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Lainaus käyttäjältä: jarski - 11 huhtikuu 10, 12:35:46
Oon pähkäillyt, että jos toi nykyinen motti jossain vaiheessa paukahtaa, niin porais sen sitten samalla isommaksi

Tossahan se ratkaisu on. Määrätietoisella riivaamisella varmaan saa myllyn hajalle.
1. se on kivaa
2. sit voi tehdä konversion siinä samalla ja vieläpä hyvällä omallatunnolla
3. ja taas on kivaa

;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

jarski

Mites toi konversio kannattaa tehdä? Mitkä osat olisi hyvät/laadukkaat? Kuinka paljon suunnilleen tulisi maksamaan?

Thomas

Vaihtoehtojahan on monia.. pistetääs vähän listaa helpoimmasta/halvimmasta lähtien.
noi 1.2 pytyt voi porauttaa 883'n pytyistä tai hankkia kaupasta..


i) 1.2 pytyt + konversio männät

ii) 1.2 pytyt + 1.2 männät + 883 kansien muutos

iii) 1.2 pytyt + 1.2 männät + 1.2 kannet

iv) 1.2 pytyt + 1.2 männät + viri-kannet (esim. XB)

v) 1.2 pytyt + viri-männät + viriviri-kannet

Hintoja ja tarkempia tietoja löytyy varmaan tekijöiltä..
-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Thomas


Ja sittenhän tuohon tulee mukaan nokkien, kaasarin, putkien vaihdot ja virittelyt.. eli onneksi harrastukselle ei lasketa hintaa..

Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Hemuli

Kyllähän noihin saa uppoamaan ihan niin paljon rahaa kuin selkänahasta saa revittyä - tiedän kokemuksesta. Halvimmalla pääsee kun porauttaa alkuperäiset sylinterit 1200 kokoon ja hommaa konversiomännät. Sen lisäksi ei tarvitse kuin yläkerran tiivistesarjan ja 45/180 suuttimet CV-Keihiniin sekä viikonlopun vapaa-ajat niin homma on valmis. Kustannusta tulee noin 500 euroa plus menetetty aika vaikka ihan ohjehintoja maksaisi.

Kunnolla kun sportin koneen virittää niin puhutaan vähintään kahdesta tonnista ja hitonmoisesta duunista jonka ulkopuolisella teettäminen tuo helposti tonnin lisää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

itse kun aikoinaan hankin 883,sen niin ajoin sillä ehkä 10km kun oli niin nuhapumppu!
Spock-motorin käsittelyn jälkeen aivan eri peli. Kansissa vakio venat mutta kanavat muotoiltu, vääntää kivasti & menee perkeleesti 10:1 visecon männät.
Voin kyllä lämpimästi suositella. Mielestäni täysin eri pyörä!!!
HOG Forever Forever HOG

Natking

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 13 huhtikuu 10, 07:40:13
itse kun aikoinaan hankin 883,sen niin ajoin sillä ehkä 10km kun oli niin nuhapumppu!
Spock-motorin käsittelyn jälkeen aivan eri peli. Kansissa vakio venat mutta kanavat muotoiltu, vääntää kivasti & menee perkeleesti 10:1 visecon männät.
Voin kyllä lämpimästi suositella. Mielestäni täysin eri pyörä!!!
Vastaava tapaus itella, maa jaksoin ehka 100km ennen porautusta.
Kylla siina itku meinaa tulla kun koittaa kihnuttaa jonkun vanhan saksan saantojen mukaan kuristetun pelin kanssa, oliskos niissa -90 paalle malleissa ollu joku 27hp ;D

Tosta ajamisestakin nauttii ihan eri tavalla kun ei tartte olla koko aikaa kahva selallaan kun koittaa jotain ohittaa.
Just trying to be different (like everyone else)

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Natking - 16 huhtikuu 10, 17:00:37...Tosta ajamisestakin nauttii ihan eri tavalla kun ei tartte olla koko aikaa kahva selallaan kun koittaa jotain ohittaa.

Muija sanoi ihan samaa sen jälkeen kun olin vakio 883:sta tehnyt tulta hönkivän Buell-kansisen tonnikaks'satasen. Ekaa kertaa kun lähti virityksen jälkeen landelle ja eka autojono tuli perä edellä vastaan, tuttu kuvio - katotaan tuleeko ketään vastaan, sitten tuppi levälleen ja vasemmalle kaistalle. Siinä missä pikkumoottorilla sai vähän vinguttaa että pääsi koko jonosta ohi niin tällä pelillä olikin yhtäkkiä päälle puoltoistasataa mittarissa, piti jo lopussa höllätä ettei mennyt pitkäksi ;D...

Sanoi vaan kotiin tultuaan että "kyllä hän nyt huomaa että on sille jotain tehty" ::)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957