Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Outo takahihnapyörä ???

Aloittaja Webmaster, 14 maaliskuu 10, 11:45:49

« edellinen - seuraava »

Webmaster

Tuli kierreltyä Tokion HD diilereitä ja ihmeteltyä sitä, kun kaikissa 2004-> XL ja XR takahihnapyörät oli tuollaiset ihmeelliset limput? Ei ainakaan Euroopan ja Jenkkien malleissa moisia ole vissiin näkynyt?
Koko hihnapyörä näytti siltä kuin se olisi prässätty vanteeseen. Eikä tuossa näkynyt olevan minkäänlaista "pölykapselia" edessä jonka alla pultit olis ollut? Eikä oikeen voinut paikalliselta myyjältä tiedustella, kun ei meikäläisen japani vielä ole tarvittavalla tasolla :)
Oletteko kuullut tai törmänneet jossain näihin ja lähteeköhän toi jotenkin tarvittaessa pois?

Hirveen näköinenhän toi kyllä on.

Kiiski

Eiköhän tossakin ole kysymys tehtaan yrityksestä säästää logistiikka ja kokoonpano kuluissa. Kun valaa hihnapyörän ja vanteen yhteen säästyy 5 pulttia, se on pitkässä juoksussa pitkä penni. Ja ottaahan se moottoripyörä valmistajaa aivoon kun hihnapyörä kuluu niin jengi ostaa tarvike hihnapyörän parilla sataa ja matka jatkuu, nyt saatu vähän vaikeus astetta tohonkin hommaan kun todennäkösesti tarvii ostaa vannekki?


Se vikana nauraa joka kädellä puskassa???

Thomas

Vai eihän tuossa ole mitään kumivaimennus-systeemiä tyyliin V-Rod? Jostain muistelin lukeneeni '09 mallin esittelyn missä tuo olisi mainittu (taisi olla Police Special -mallin esittely)..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Lexus

Tuli sama mieleen kuin Thomasilla.
Kun ottaa irti haarukasta niin leviää käsiin koko paketti??
Ihan hyvin voi haarukka pitää kasassa tuota ja sisällä on sit juurikin tuollaset kumipuslat tai vast.
Japseissahan on sellaiset, mutta tosin niissä on ne pultitkin tiedä häntä.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Natking

Daytonassa ihmettelin tommosia kaikaleita ja semmonen kumivaimennushan siella oli.
Olisko ollu 4 tai 5 tappia sojotamassa ja kummit siella valeissa.

Jos tommoseen haluaa valitusta vaihtaa niin saattaa maksaa toi kikkare aika ihanan paljon, jos niita nyt edes viela saa mistaan.
Just trying to be different (like everyone else)

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Natking - 17 maaliskuu 10, 20:43:39
Jos tommoseen haluaa valitusta vaihtaa niin saattaa maksaa toi kikkare aika ihanan paljon, jos niita nyt edes viela saa mistaan.

Hihnapyörä (SPROCKET ASSEMBLY 68T (Japan) LA) 37799-09 á 288,51 â,¬
Pohja"kuppi" (BOWL compensator (Japan) LA/LD) 40560-05 á 41,60 â,¬
Vaimennuskumi (ISOLATOR rubber (Japan) LA/LD) 40561-05 á 11â,¬ (tarvitaan 6 kpl)

Ton kokoonpanon tilalle näyttää suoraan käyvän myös perinteinen hihnapyörä eli vanne on sama.
A.K.A. Rambe

Natking

Muisti palailee patkittain :-[ Niinhan se tais ollakkin etta toi kummitappiklunssisysteemi oli pultattu vanteeseen,
Yhtiomme pahoittelee hammennyksen aiheuttamaa sekaannusta
Just trying to be different (like everyone else)

Webmaster

Mutta kaikesta huolimatta, MIKSI ?
Ei kait nyt pelkästään säästöjä tehdas hae jos vain Japaniin tuotavat mallit on tuolla ylirumalla kiekolla varustetuja.
Mä en näe ainakaan mitään teknistä parannusta tuossa systeemissä, päin vastoin.

Lexus

No varmaan vaan siksi japanilaisille kun ne on tottunut tuollaisiin teknisiin härpäkkeisiin.
Olet vissiin huomannut että japanilaiset on meidän mittapuun mukaan "outoja"
Ei  se amerikkalainen oo ihan tyhmä.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Thomas

Lainaus käyttäjältä: Jarppi - 23 maaliskuu 10, 06:17:28
Mä en näe ainakaan mitään teknistä parannusta tuossa systeemissä, päin vastoin.

Itse olen taas ihmetellyt, että miksei tuota ratkaisua ole käytetty enempää/aiemmin kuin vasta V-Rod'eissa ja onko nyt sitten näissä uusimmissa laitteissa. Japanilaisissa pyörissähän tuollainen/vastaava ratkaisu on ollut käytössä jo ties kuinka kauan, joten hyötyjä vs. haittoja on varmasti insinöörit miettineet. Tosin ehkä tuon vaikutus on hieman erilainen ketju- vs. remmivetoisissa laitteissa. Itse en epäile yhtään, etteikö tuo parantaisi ajomukavuutta, ja omaan pyörään tuollainen on jo suunnitteilla (laukkujen taakse piiloon tosin)..

The new Isolated Drive System Sprocket Kit (P/N 40287-07, $305.00) from Harley-Davidson Genuine Motor Accessories improves rider comfort and ride quality by dampening the mechanical noise and vibration caused by engine torque pulses.

Introduced as original equipment on 2008 Touring models, the rubber compensation elements in the sprocket act like a cushion, absorbing the power pulses from the engine. With the IDS installed, the motorcycle feels smoother and is quieter while accelerating, shifting and cruising. Kit includes sprocket, compensator bowl, and installation hardware. Fits 2007 Touring models equipped with original equipment and most Harley-Davidson Genuine Motor Accessory wheels. Does not fit with 80-Spoke Laced Wheel P/N 42954-04, Polished Spun Aluminum Disc Wheel P/N 43760-03 or Slotted Six Spoke Wheel P/N 43932-02 (chrome) or 43933-02 (black).




V-Rodin mallissa muistaakseni nuo kumitilsat ovat samanpaksuiset molemmilta puolin. Tuossa touring-mallissa on selkeästikin pehmeämpi liikkeellelähtövastus.

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Kiiski

Japanilaiset kopioi noi kumivaimennukset suoraan briteiltä. Britti vehkeissä noita kumivaimennuksia on ollut vähän siellä sun täällä vuodesta 1 ja kaks.
Todennäkösesti noissa kumivaimennetuissa vehkeissä on ensioveto myös muuttunu? Puuttuisko compensating sprocket ja siihen liittyvät kamat?
Noiden uusien vehkeiden suunnittelussa tavoite on aina nopeammin, helpommin ja halvemmalla, jos joku muuta luulee on väärässä.
Miten mukavaa moottoripyöräilyn pitää olla?  Pelkkä ajatus kumiripustetusta koneesta, kumivaimennetusta stongasta, kumivaimennetusta toisiovedosta ja super soft geelipenkistä saa mut hytkymään hyytelön lailla.