Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tig-puikko-plasma kone

Aloittaja rodchop, 13 marraskuu 09, 10:34:37

« edellinen - seuraava »

Lexus

Kiiti vinkistä.
Itse en ole enään suomesta ostellut aikoihin kun on ilmaa aika paljon.
Tosiaan 20â,¬ niin paketti tulee kotiin asti.
Ei muuta kun tilaamaan vaan..

Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Pietari

Kyllähän siellä on noi huudetutkin hinnat ehkä vähän kohonnu, taitaa olla kaikki fbeen lukijat huutamassa koneita ...itellä usseempi menny jo sivu suun kun päätin etten maksa yli 370 euroa...edellinen nousi jo yli 420 euron plus lähetyskulut, vaikkei se kallista oo silti vieläkään, mutta johonkin se raja on laitettava.Kohta on Suomessa joka tallin nurkassa kiinalainen shweissgerät... ;)

Lexus

:) Joo huomasin saman että taitaa suomesta olla huutajia.
Itsekkään en viitsi maksaa hirveesti. Karvan verran alle 400 vois maksaa.
Katsotaan nyt kun tuli toi ulkomaan komennus tielle että syksymmällä sit.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

jesse


mitäs mieltä tuollaisesta hobbyhallin :P kauppamasta aparaatista?
löytyy ww.hobbyhall.fi ja hakuun "tig"
vai onko "hobby hall" vain kirosana ;D
mammalla olis kanta-asiakas tili :o
niin saisi tuon 279â,¬:lla ja mamman maksamaan osamaksulla sen  ;D

Italialainen FEMA-invertteri tarjoaa huippuluokan hinta-laatusuhteen puikko- ja TIG-hitsaukseen. Elektroninen, portaaton hitsausvirransäätö ja virtaa hetkellisesti lisäävä Hot Start -toiminto varmistavat, että löydät helposti ja heti alusta alkaen sopivan virran määrän työhön kuin työhön. Laitteen jäähdytyksestä huolehtii tehokas tuuletin, ja kaiken varalta laitteessa on ylikuumenemissuoja. Kevyt kokoonpano kulkee laukussaan helposti mukana. Saat mukaan alkajaisiksi 20 kpl 2,5 mm:n puikkoja.

FEMA INVERTER MATE 165:
• Hitsausvirta 5â€"140 A; portaaton säätö
• Joutokäyntijännite 90 V
• Jännite 230 V / 60 Hz
• Sulake 13 A
• Hitsauspuikot 1,5â€"3,25 mm
• Hitsattavien levyjen paksuus 1,5â€"7,0 mm
• Mukana tarvikelaukku, jossa kaapelit, kuonavasara, teräsharja, silmäsuoja ja 20 kpl hitsauspuikkoja
• CE-hyväksytty (EN 60974-1)
• 2 vuoden takuu
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Lyytinen

Jos tuossa ei tuo "italialainen" soita vielä kelloja niin ota huomioon, että a) tuossa ei tule TIG-kolvia matkassa ja b) tuossa melko varmaan ei ole kuin raapaisusytytys. Sitten herää tietty vielä kysymys, että mille silmälle tuo silmäsuoja on...

Mauni

puuilossa sama läjä sen 279â,¬

melko rimpulan oloset kaapelit oli eli luultavasti menisi vaihtoon

itse vois ostaa jos tuohon hintaan sais suurtaajuus sytytyksen (nämähän sitten on raapaisu sytytys malleja) olen niin vastaalkaja tässä tig hommassa että en ole muullakuin "nappisytytyksellä" hitsaillut.. muistelisin että ei olis kovin hyvä tuo raapaisu rosterin hitsauksessa?? vanhemmat hitsarit korjatkoon..

sittenhän vielä on merkittävä kuluerä mistä on täälläkin ollut juttua eli argon kaasupullo + paineensäädin

melkein pitää itse ostaa tuollainen kiinan tig kun syyskuussa loppuu koulu ja ilmaiset tig hitsaukset  ;D

jesse

juu kuvissa ei tosiaan kolvia näy...
eikä teksteissä mainita
silmä suoja... olisko puusilmille  :o
pullo ja mittarit pitää tietysti olla aina erikseen...
raapaisu sytytys ei kuulosta kätevälle
eikä tuossa mallissa ole plasmaa kuten muissa tässä viestiketjussa "puhutuissa"

itse en ole tiggiä käyttänyt sitten ammattikoulu aikojen...
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Pietari

Lainaus käyttäjältä: Mauni - 05 helmikuu 10, 19:02:54



melkein pitää itse ostaa tuollainen kiinan tig kun syyskuussa loppuu koulu ja ilmaiset tig hitsaukset  ;D

Nyt kun se on tuolla omassa tallissa niin se on muuttunut saksalaiseksi (pirun kalliiksi) laatutuotteeksi...ainakin naapurin kateelliselle äijälle se menee täydestä, onhan siinä saksalaiset tekstitkin hantaakien alla... ;D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: jesse - 05 helmikuu 10, 19:34:32...raapaisu sytytys ei kuulosta kätevälle...

Itselläni ensimmäinen Tigi oli Kempin Minarc jossa oli juurikin tuo "raapaisusytytys" - lainausmerkit sen takia että eihän sitä suinkaan raapaista vaan viedään tarpeeksi lähelle metallia että valokaari syttyy, eihän sitä elektrodia saa tökkiä peltiin. Muistan kun konetta olin ostamassa niin VooDoo-Jussi sanoi että osta vaan raapaisumalli - sillä kun opettelet niin sen jälkeen on helppo hitsata millä tahansa tigillä. Ei ollut Jussi väärässä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

MikkoV

Kyllä noissa alkeellisemmissa tig-koneissa, jotka itse asiassa ovat puikkoinverttereitä
ja joista saadaan tig laittamalla maakaapeli +-napaan ja - napaan raapaisupoltin
täytyy nimensä mukaisesti raapaista kappaletta. ja sehän ei koskaan ole hyvä asia.

Toi Hemulin mainitsema sytytys on se kolmas tapa eli kontaktisytytys, joka löytyy nykyisin
vaihtoehtoisena kaikista oikeista tigeistä. Sitä käytetään esim. sairaalaaloissa kun kipinäsytytys
aiheuttaa herkille laitteille häiriötä.
Lisäksi noissa raapaisupolttimissa kaasun "annostelu" toimii ihan
käsiventtiilillä. Ja lisäksi se raapaisupoltin maksaa ton halvan koneen verran (200-300 eur) Eli ei tota Jessen kuvailemaa hobbyhallitiggiä oikein tigiksi voi kutsua, paras tapa

olisi löytää hyvä ja halpa, käytetty oikea Tig, ja niitä taas on aivan liian vähän tarjolla...

Hemuli

Kyllä toi mun Kemppi on nimenomaan tuollainen puikkoinvertteri jossa on vaan tigipoltin ja käännetty napaisuus. Polttimessa manuaalihana kaasulle. Kyllä se silti syttyy kun elektrodilla vaan hipaisee kohdetta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jukis

Uskaltaisikos tuohon: http://ischweissen.com/b008.php rahansa tuhlata? Kokemuksia? Näyttääkö vastaavalta koneelta kun ketjun alussa mainittu?
Ei oo pahoissa hinnankiroissa tämäkään...

jukis

Lyytinen

Kone on kyllä sama, myyjä vaan hieman ULA-aalloilla. Olen sen verran katsonut tuon kytkentää, ettei siinä (onneksi) ole mitään digitaalista. Ja puikon maksimivirta on 180 A, ei 200 A.

rodchop

En tiiä onko sinänsä mitään vikaa tuossa vaan on tuo TIG polttimen nappi tuollainen nippari viritys...
HOG Forever Forever HOG

assbad

Kuulin vasta tässä vähänaikaa sitten ekankerran tällasesta plasma/tig/puikkokoneesta ja hintaa joku tiesi että tuusan verran olis...
Eli; Mitä mie en tässä oikein ymmärrä, jos kerta sama kone roudattuna gyntterilandiasta asti tänne härmään maksaakin n.400 e? Voiko se oikeesti olla niin?
...Ja jos on, ni mieki perehdyn tohon e-bayn ihmeelliseen maailmaan ihan tosissani (eli siirryn 2000-luvulle) enkä osta täältä Kekkoslovakiasta enää mitään... ...Ruuatki ostan Lidlistä! ;D

Ja kaikenkukkuraksi hemmot jotka kaikesta päätellen tietää mistä puhuu, ei keksi ees hirveesti haukuttavaa näistä ko. laitteista...
Tukkani paloi, mutta voin yhä ratsastaa!