Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Tuukka

Joo. Messinki osat on kyllä hienoja, mutta nillä saa kohtuu helposti ns. joulukuusi efektin aikaan. Mutta eiköhän herra rakentaja pidä homman hanskassa... toivottavasti :o
C.O.G.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: mista - 12 tammikuu 12, 10:33:26
Toivottavasti pysyy paketti kasassa ja tulee siisti kokonaisuus eikä vain pyörä jossa kasa hienosti toteutettuja ykistyiskohtia. Ainakin tuo edellinen stuukki oli niin magee, että hauska nähdä tuleeko vielä jotain hienompaa vai meneekä ns. yli :)
Pitäähän näihin lukijoiden huoliin vastata. Asiallisia kommentteja.

Kun rakentaa jo "valmiin" pyörän uusiksi, niin onhan siinä pilalle menemisen vaara. Stuukin ei pitäisi kuitenkaan paljoa muuttua, kun oikeastaan ainoat isommat muutokset on korkeampi tanko ja pikkusen muutetut putket.


Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 12 tammikuu 12, 16:01:24
Joo. Messinki osat on kyllä hienoja, mutta nillä saa kohtuu helposti ns. joulukuusi efektin aikaan.
Taas asiallinen huoli. Kyllähän pyörästä helposti joulukuusen saa. Varsinkin jos ymppää siihen "ylimääräisiä" osia. Siis osia, joilla on vain koristefunktio. Etenkin jos ne on pääkalloja tai maltanristejä. Ylimääräisiä (tarpeettomia) osia mulla on nuo pakoputken messinkiritilät. Muut osat, vaikka ne olis kiiltäviä, on jotensakin pyörään kuuluvia osia. Ja nuo pakarin kiiltävät ritilät on jatkuvasti mustat.... ja ruuvikiinnitteiset ;) Ehkä noilla pakarin ritilöllä on meteliä vaimentava funktio. Mua ottaa pattiin kova pärinä.

Messinkisälät mulla taitaa olla aika lailla tässä, ehkä messinkiset tapit vois vielä tehdä.

Mutta tarkkana pitää tämän kanssa olla. Viimeistellympää ja näyttävämpää pyörää olen tästä tekemässä, mutta joulukuusta en halua.

rodchop

Mä kyllä hitsaisin tuon stongan keskiputken jiiriin tuon muun stongan kaa, tai ainakin jotkut tulpat väsäisin noihin koloihin, kun muuten jaksettu hieroa niin tee nyt toikin kunnolla ;D
& Ehdottomasti Cromaisin sen, itse vaan jotenki aina digannu että stonga kiiltävä.
Hyvältähän se muuten näyttää + tietty penkki  ;)
HOG Forever Forever HOG

Rezi

Pyörän väriä oon urakalla pähkäillyt ja punaiseksi peltiosat jo kertaalleen maalasinkin. Mutta jotenkin ei istu millään silmään tuo väri. En edes viitsi laittaa kunnollista kuvaa punaisesta pyörästä. Hoksasin hyllystä ostamani ruostemaalin ja vedin sen öljytankkiin, joka eniten tökki silmään punaisena.

Tältä näytti punainen öljysäiliö. Jonkun mielestä tuo voi olla OK, mutta mun vaan oli pakko vaihtaa väri.


Aluksi ruostepinta oli vain tasaisen ja tylsän ruskea, mutta sain siihen eloisuutta valuttamalla vettä säiliön kylkeä pitkin. Vesinoron reunoihin tuli vähän tummempaa raitaa.


Sitten mattalakka pintaan. Aika hillittömästi sävy tummenee lakalla, mutta hemmetin hyvältä tuo näyttää. Kiinnityspulttien kantoihin rälläköin ripateemaa, vaikkei ne kyllä paljon näy. Korkista tein bensatankin korkille pikkusiskon. Sitsin jousi on poikki...


Tankin sävy sopii hyvin sitsiin. Heitin kuikkaan pakoputkien messinkiritilät, kun nekin alkoi häiritsemään silmää.


Voipi olla, että ruuppyhantaaki jää pyörän ainoaksi punaiseksi osaksi ;D

Jack

EI STANS, Puna-musta fillari on aina parhautta. Sä et taaskaan tajuu.... ;D

Jotain noihin pakarin päihin pitää laittaa...poikkitanko jossa on ropelli.... ;D
Flatheads!!!

janne63

Tois ruosteväri on makee.

ManniMika

Tuhon ruostutukseen olisi saanu kunnolla potkua suolavedellä ja kuumalla höyryllä :)

-wla-

Nuo ritilät putken päässä ainakin toimii erittäin hyvinä äänenvaimentajina. Omassa pyörässä ei ainakaan tarvi mitään huiluja ja silti on varsin sopivat äänet

mista

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 13 tammikuu 12, 19:59:36
Lainaus käyttäjältä: mista - 12 tammikuu 12, 10:33:26
Toivottavasti pysyy paketti kasassa ja tulee siisti kokonaisuus eikä vain pyörä jossa kasa hienosti toteutettuja ykistyiskohtia. Ainakin tuo edellinen stuukki oli niin magee, että hauska nähdä tuleeko vielä jotain hienompaa vai meneekä ns. yli :)
Pitäähän näihin lukijoiden huoliin vastata. Asiallisia kommentteja.

Kun rakentaa jo "valmiin" pyörän uusiksi, niin onhan siinä pilalle menemisen vaara. Stuukin ei pitäisi kuitenkaan paljoa muuttua, kun oikeastaan ainoat isommat muutokset on korkeampi tanko ja pikkusen muutetut putket.


Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 12 tammikuu 12, 16:01:24
Joo. Messinki osat on kyllä hienoja, mutta nillä saa kohtuu helposti ns. joulukuusi efektin aikaan.
Taas asiallinen huoli. Kyllähän pyörästä helposti joulukuusen saa. Varsinkin jos ymppää siihen "ylimääräisiä" osia. Siis osia, joilla on vain koristefunktio. Etenkin jos ne on pääkalloja tai maltanristejä. Ylimääräisiä (tarpeettomia) osia mulla on nuo pakoputken messinkiritilät. Muut osat, vaikka ne olis kiiltäviä, on jotensakin pyörään kuuluvia osia. Ja nuo pakarin kiiltävät ritilät on jatkuvasti mustat.... ja ruuvikiinnitteiset ;) Ehkä noilla pakarin ritilöllä on meteliä vaimentava funktio. Mua ottaa pattiin kova pärinä.

Messinkisälät mulla taitaa olla aika lailla tässä, ehkä messinkiset tapit vois vielä tehdä.

Mutta tarkkana pitää tämän kanssa olla. Viimeistellympää ja näyttävämpää pyörää olen tästä tekemässä, mutta joulukuusta en halua.

Hienoa, että palautteeseen reagoidaan.

Jännityksellä odotetaan mitä tästä syntyy, koska kuten sanoin niin oli hienoimpia Suomalaisia pyöriä tää edellinenkin versio ainakin omasta mielestä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 23 tammikuu 12, 09:18:43
Tuhon ruostutukseen olisi saanu kunnolla potkua suolavedellä ja kuumalla höyryllä :)

Mutta tuohan ei ole ruostetta, vaan maalia. Käsittääkseni massan seassa on runsaasti rautaoksidia josta toi pinta muodostuu. Alla kirkas pelti. Itse en olisi lakannut tuota vaan jättänyt sen ruostemaalin sellaisenaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 23 tammikuu 12, 10:01:00
Mutta tuohan ei ole ruostetta, vaan maalia. Käsittääkseni massan seassa on runsaasti rautaoksidia josta toi pinta muodostuu. Alla kirkas pelti. Itse en olisi lakannut tuota vaan jättänyt sen ruostemaalin sellaisenaan.
Maalin seassa on rautahippua joka sitten ruostutetaan. Siis se on ruostatta ja se on maalia. Olisihan sen voinut jättää ruostepinnalle ilman lakkaa, mutta ruostepinta imee öljyä kuin sieni ja on siitä kohtaa huomattavan tumma. Siis lähinnä ketjurasvaa vasemmassa päädyssä ja öljyä mahdollisesti täyttöaukon tienoilta. Nyt kun tuossa on mattalakka, niin sävy pysyy muuttumattomana ja puhtaanapito on helpompaa.

Raimo-Raato

Tommottisena mattavalkeena se ois ollu hiano.  ::)
A.K.A. Rambe

Tony

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 23 tammikuu 12, 13:09:30
Tommottisena mattavalkeena se ois ollu hiano.  ::)

Samaa mieltä+ muutamat hillityt mustat straipit..

Kiwi

Laikkaa noi laipat noista putkista helvettiin, sillee että siihe jää sopiva viiste... Oisit pitäny punasena, mutta käy se noinki. Ruostetta tosin ei pidetä puhtaana ;)

Tuomo

helppo uskoa että tuo kokeiltu punainen sojotti silmään, liian räikeänä.
mutta että muuten pieteetillä jynssätyn pyörän maalauksessa lähdetään ruostelinjalle tuntuu hiukan luomisen tuskassa turhautumiselle.

itse kaikkein eniten fanitan 1-värisiä maalauksia joihin löydetty makea, erikoinen sävy. eikä tälläinen tarvii tuekseen pinstripeä tai grafiikkaa. 1-värisyys jättää tilaa itse pyörälle mutta speciaali sävy huolehtii siitä että maalaus ei jää pliisuksi tai mitäänsanomattomaksi.

ehkä tähän pyörään voisi sopia tumma syvä punainen. tai baby bluen tilalle joku sähäkämpi sävy

http://www.procato.com/rgb+index/