Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Mr.Horsepower

Varmaan tulee vasta painetta mutt jos on muuten suorat rännit...

voihan oolll ett vetokiin on kohillaan ?

mut enemmän mua huolestuttaa kuinka kauan noi kestää kirkaana ettei ole mustana :) mahtaa olla näköset jos mustana ovat :)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Rezi

Tankin korkin värkkäsin LVI-kaupan messinkisestä tulppamutterista ja alumiinilevystä.

Tämmönen mutteri muutamalla eurolla.


Kaveri oikaisi sorvilla päällyosan ja kantit pois. Porasin alaosaan rivin reiän oloisia koloja. Alumiinilevystä rälläkällä vähän jatkoa.


Kiinnitys parilla M4 ruuvilla alumiiniosan rivan kohdilta.


Ja tietysti ilmareitti. Rälläkkähaitekkiä.


Liimaa ruuveihin ja hoito nippuun. Ja sitten taas rälläkkää. Halbaa ja hauskaa ;D




kimmo

Hieno korkki. Hyvä idea yhdistää kahta väriä (alumiinia ja mesinkiä). Muutenkin tuo uritus/rivoitus teema sopii pyörään...
Korkin rivat sitten menosuuntaan? Tiivisteen paksuudella saa kait tuon stemmattua, vai miten?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 29 joulukuu 11, 14:58:57
Korkin rivat sitten menosuuntaan? Tiivisteen paksuudella saa kait tuon stemmattua, vai miten?
Jep. Korkissa on pohjalla paksu kumitiiviste ja sen päällä kova tiiviste. Eiköhän ripojen suunnan niillä saa tasmättyä.

013

jokos rezi sait etujarrun pelaa? likinssä yks versio jos viel tarvis.
https://shop.bevelheaven.com/detail.aspx?ID=1229
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: 013 - 29 joulukuu 11, 17:56:23
jokos rezi sait etujarrun pelaa? likinssä yks versio jos viel tarvis.
https://shop.bevelheaven.com/detail.aspx?ID=1229
Joo etujarrulle toimii. Muuta en ajatellut sille tehdä kuin vaihtaa muovisen nestesäiliön omatekoiseen metallipurnukkaan.

013

duunaa säiliö tommosesta alu bensafiltteristä ;)
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Rezi

Tänään olin johtotehtävissä elikä aloin suunnitella sähköjen asennusta. Tämän ikäisessä pyörässä sähköhommat on kerrassaan riemukkaan yksinkertaiset.

Kuvassa koko sähköjärjestelmä. Puuttu vain akku, kärjet, puola ja lamput. Kaksi ylintä pientä abikoliitintä tulee kuvassa näkyvään kytkimeen. Iso rengasabiko tulee akun +-napaan ja katkaistut johdon päät on etu- ja takavaloihin.


Kiillotin jännitteensäätäjän jäähdytysrivan. Laadukasta alumiinia ja mukava kiillottaa. Koneen etupään kiinnityksen pultinkannat oli ruosteessa, joten rälläköin kannat pois ja tein M10 kierteet pulttien päihin. Vähän epäilytti kierteiden kestävyys, niinpä hitsasin rosterikupumutterit kiinni pultteihin. En malttanut kiillottaa muttereita kun ne on niin makeasti sinistyneet.


Siis niinku noooin sinistyneet. Höh, ei niitä saa valokuvassa näyttämään hyvätä millään...




Mr.Horsepower

Onko noi kupukanta mutterit ? rosterisest jotka on päästövärjätty ?
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Spöke

En kyllä menisi pultteja hitsaileen ulkonäön tähden .Olen kyllä kokeillut, ei toiminut.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Mr.Horsepower

#685
Siis mikä ei onnistunut...

päästö värjäys ?
-miksi ?

tasanen lämmönlähde Esim: Uuni ?  +200  saadaan esiin värjäytymistä kun kappale jäähtyy ihan normaalissa ilmassa

Tyylliin punametaleitten Pronssi kupari messingi kulta.... muistuttava väri saahaan (koti uunissa)  rosteriin aikasesksi jos se lämmitettään sopivasti ja annetaan vapaassa ilmassa jäähtyä...
pintaahan vaan tuo väri tuleepi mutta... Helppoa ja kaunista ;)

Vaaleankeltaisen…………225ºC
Oljenkeltainen……………235ºC
Ruskeakeltainen………….255ºC
Kuparinruskea…………...265ºC
Sinipunerva………………275ºC
Tummasininen……………285ºC
Keskisininen………………295ºC
Vaaleansininen……………310ºC
Siniharmaa………………..325º
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Mika_P

Oot kyllä aika mestari taikomaan putkimiestarvikkeista siistejä biittejä pelkällä rälläkällä ja porakoneella.  ;D Aina vaan parempaan suuntaan menee mopo, oli se tietty hieno jo ennenkin.
Nippelit.fi myy sellasia pultinkannan päälle asennettavia kuoria, jotka näyttää kupukantamutterilta. Ehkä vähän tiimari osastoa joillekin, mutta ei tarvitse ainakaan hitsailla pultteja.  ???

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 01 tammikuu 12, 10:21:42
En kyllä menisi pultteja hitsaileen ulkonäön tähden .Olen kyllä kokeillut, ei toiminut.
-Spöke-
Olisi kiinnostavaa tietää millä tavalla ei toiminut? Millainen pultti ja mikä on käyttökohde?

Minä yritin parantaa kestävyyttä. Kun rälläköin pultista kannan pois ja tein siihen M10 kierteen ei kierteen lopputulos ollut kovin luotettavan oloinen. Vaatisi sorvin, että saisi tasapaksun ja oikean paksuisen aihion. Nyt kierre oli löysän oloinen ja siksi hitsasin mutterit kiinni pulttiin tigillä. Annoin hitsausten jäähtyä hitaasti, enkä upottanut pultteja veteen vaikka mieli teki nopeasti hommassa edetä.

Jack

hyvin menee mutta menköön. Tosin kokomatkan ajan on mua kummastuttanu toi millisten kierteiden käyttö. Ei oikeenlaisten oikeella kierteellä olevien pulttien ja muttereiden saanti voi olla niin vaikeaa. Edes Oulussa.

jatkakaa....
Flatheads!!!

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jack - 01 tammikuu 12, 16:16:35
hyvin menee mutta menköön. Tosin kokomatkan ajan on mua kummastuttanu toi millisten kierteiden käyttö. Ei oikeenlaisten oikeella kierteellä olevien pulttien ja muttereiden saanti voi olla niin vaikeaa. Edes Oulussa.

jatkakaa....
Rosteristen tai messinkisten kupumutterien saanti on tästä kylästä huomattavan vaikeaa. Kun taas esimerkiksi millisiä hyvänmallisia ja valmiiksi hyväpintaisia RST kupumuttereita saa Bauhaussista kilotavarana. Jos tuumaisia tilaa kromattuina nettikaupoista maksaa ne monta euroa kappale. Äkkiä hujahtaa toista sataa ekeä ruuveihin. Puhtaasti siis hinta ja saatavuuskysymys.

Minusta vaan on mukava, että ruuvitavarat saa pakallisesta kaupasta hyllytavarana. Eikä mun omatuntoa isosti kolkuta kun tuumapyörään tulee sekaan millisiosia.

Ennen rakentelin japsipyöriä ja on kyllä samottava, että HD:n tuumapulttien kanssa pulaaminen on hanurista. Joka helekatin paikkaan on pitänyt laittaa eri kierteiset pultit.