Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Redneck - 15 joulukuu 11, 18:40:09
Nyt ne sekoittaa ja hämmentää Rezin kuviot aivan.. ???   
Kiitos Redneck myötätunnosta ;D Kyllähän mulla taitaa olla vähän terminologia hakusassa kun tätä friscoamiseksi kutsun :D Mutta en kyllä nosta tankkia rungon päälle. Oon sitä tähänkin kokeillut ja päiväkausia yrittänyt silmää totuttaa, mutta ei kun ei. Mun silmä ei siihen totu. Siis tuolla asennolla mennään. Toki bensamittari vois olla jotenkin upotettu... pitää miettiä. Hankala homma, kun oon helekatin huono hitsaamaan peltiä.

Kaiken kaikkiaan onneksi on ihan oma mopo ja saa tehdä niinku lystää ;D

Jensen

Oma on. Minuakin kylä arvosteli nuorena peltitöistä. Panin kuulemma liikaa pakkelia tai aina jotain vaikka omaa autoani tein. >:( Alkoi vituttaa ja sanoinkin heille että panen omaan autooni vaikka paskaa niin se ei teille kuulu. ;D

Jack

jos et nosta tankkia, palauta se orkkis korkki. Muuten toi näyttää ainakin mun silmään, et jotain on jäänyt kesken. pahasti.
Flatheads!!!

bikerpig

Mites jos vaan syventäis hieman (10-20mm) tunnelia tankin takaosasta ja kääntäis tankin sen verran pystyyn että korkki osoittaa suoraan ylöspäin eli ei varsinaisesti friscota, mutta kuitenkin samassa linjassa runkoputken kanssa.

Hemuli

Otapa Rezi kuva miltä se näyttää kun tankin etupää nostetaan ylös - tahtoo nähä!
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Mun mielest jos tankkiin laitetaan korkille tuollainen täyttösnorkkeli, niin sen tankin asennon tulee olla niin että se snorkkelipiippu on tasan vertikaali, siis pystyssä, muuten se näyttää aina jotenkin sinepäin ja ei ihan osuen huiostaistulta. Runkoputken linjast piittaamatta ku kerran on tankilla pysty savupiippu(tahi täyttöputki) ni sen pitää olla pysty.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Näkemättä viimeisiä kommentteje kokeilin tankin nostoa pajalla käydessä. Nostin tankkia vähäsen, ei ihan runkoputken päälle saakka.


Vähän huonoja kuvakulmia, mutta mua häiritsee se, että tankin etuosa ei enää ole kehtoputkien kanssa linjassa. Ilma konetta tämä on ehkä siedettävä, mutta en tykkää koneen ja tankin väliin jäävästä harakan mentävästä raosta.


Tässä ylemmäs nostettu tankki kuvattuna syksyllä kun tankoa mallailin. Ignooratkaa tanko.





Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 16 joulukuu 11, 21:04:05
Mun mielest jos tankkiin laitetaan korkille tuollainen täyttösnorkkeli, niin sen tankin asennon tulee olla niin että se snorkkelipiippu on tasan vertikaali, siis pystyssä, muuten se näyttää aina jotenkin sinepäin ja ei ihan osuen huiostaistulta. Runkoputken linjast piittaamatta ku kerran on tankilla pysty savupiippu(tahi täyttöputki) ni sen pitää olla pysty.
Tuota en ihan purematta niele. Minusta on hyvä, että asiat ovat keskenään linjassa. Kehtoputket, tanko, tankin etuosa, ja korkkitötsä.

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 16 joulukuu 11, 21:56:52
... Ilma konetta tämä on ehkä siedettävä, mutta en tykkää koneen ja tankin väliin jäävästä harakan mentävästä raosta.

Periaatteessa samaa mieltä mutta koska kyseessä on Shovelin mylly niin sen päällä saa olla reilusti ilmaa että se näkyy. ;)

Allekirjoittaneen pärrässä on orggis-tuplatankit jotka roikkuu koneen päällä. Voisi jopa sanoa että suunnitteluvirhe mutta en sano. :D
FXEF-81

bikerpig

Ainakin noi 2 viimeistä kuvaa näyttää aika hyvältä. Niihin kun lisää vielä tuon uuden korkin asennon. Vaikea sanoa ennen kuin näkee suoraan sivulta. Muuten tuntuis että muut linjat osuu tankin kanssa kohdalleen. Ja tosin jos sitä upottaa hieman niin ei sieltä mahdu enää paljoa varpusta isompi(ehkä).

Hemuli

Just tän takia mä halusin nää kuvat. Ymmärrän Rezin pointin linjojen yhdenmukaisuudesta - toisaalta nyt kun tankkia nostetaan ylöspäin sulautuu se paljon paremmin noiden raisereiden ja stongan kanssa samaan kokonaisuuteen.

Kaiken kaikkiaan molemmat vaihtoehdot ovat oikein hyviä, en suinkaan tuomitse tota friscotankkia näiden kuvien perustella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Mä en nyt lähde spekuloimaan miten paras (koska paras on se mikä itseä eniten miellyttää)

Mutta jos tuon notatat niin laita niin että tankin ala reuna menee tuon rungon yläputken kanssa samassa linjassa, Siten että sivulta katsottuna rungon yläputkea näkyy yhtä paljon tankin alta koko matkalta, eli vielä lisää ylös.

HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Paljon melua tankista... :D

Mutta kiinnostavaa. Pani miettimään, että minkä kanssa minkäkin pitäis olla linjassa. Rezin idea ymmärretty, kun tankin etureuna on kehtoputkien kanssa linjassa, se näyttää ihan hyvältä siltä osin. Siitä vaan valitettavasti seuraa, että tankki ei enää ole linjassa minkään muun kanssa, jolloin muilta osin se ei sitte enää näytäkään hyvältä.

Ongelman ydinhän on toi porsterin tankki itsessään, joka siis on ruma... :P ;D ;) 8) Sen asentamisessa on pakko tehdä joku kompromissi, jolloin lopputulos on aina jostain suunnasta katsottuna ruma.
Long John Stroker

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 17 joulukuu 11, 11:37:06
Ongelman ydinhän on toi porsterin tankki itsessään, joka siis on ruma... :P ;D ;) 8)

Siis maailmassahan on vain 2 hienoo tankkia: fat bob ja rautiksen orkkis peanut tankki. Muut on pelkkää p*skaa!  :-*
A.K.A. Rambe

Rezi

T-bonen ja Raadon rakentavista kommenteista huolimatta kerran viel' "oikeaoppisesti" rungon päälle nostettuna.

Tästä kulmasta se näyttää hyvältä


Mautta tästä kuvakulmasta ei


Tykkään on tiiviistä ja matalasta pakettista poislukien ape. Tällä stuukilla mennään.

rodchop

#644
Hyvä hyvä
Tosssa hieman fiilistelyä tankkia siirretty hieman eteen yms.
HOG Forever Forever HOG