Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

räkä

Laissa on näin: rekisteritunnus on liikenteessä vaikeudetta luettavissa. Tuohan on tulkintakysymys. Naapurin poika, 5v, osaa ainakin minun pyörästä lukea kilven, vaikka onkin pystyssa, eikö poliisinkin pitäisi  ;D

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: räkä - 22 maaliskuu 11, 19:56:22
Naapurin poika, 5v, osaa ainakin minun pyörästä lukea kilven, vaikka onkin pystyssa, eikö poliisinkin pitäisi  ;D

Riippuu poliisista. Sen toisen poliisin ei edes pitäisi... :P
Long John Stroker

valkama

Lainaus käyttäjältä: tase - 22 maaliskuu 11, 19:32:18
Tais olla 2004 kun sain rekisteriotteeseen merkinnän pystyasennossa olleesta mustavalkosesta kilvestä nimenomaan luettavuuteen vedoten. Antovat 1 kk:n aikaa muutokseen.

offtopikkia hieman mutta mulle lykkäsivät sinivuokot piruvie sakot rontti 3 vuotta takaperin kun oli buellissa kilpi oikealla ja pikkasen väärässä kulmassa.. Ekaksi toinen polliisi oli viemässä jo kilpeä, en kovin tosissaan jaksanut sitä ottaa niin hieman hiiltyi.. Sit tuli vanhempi konstaapeli rauhotteleen kolleegaansa ja antoivat sakot.

Lexus

Ymmärrän kyllä kulman, mutta mihin perustuu se että ei saa olla oikealla??
Onko se pykälissä??, kieroilla silmillä en sieltä kyllä löytänyt

Nimim.Kilpiteline uusiksi
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

mista

Lainaus käyttäjältä: räkä - 22 maaliskuu 11, 19:56:22
Laissa on näin: rekisteritunnus on liikenteessä vaikeudetta luettavissa. Tuohan on tulkintakysymys. Naapurin poika, 5v, osaa ainakin minun pyörästä lukea kilven, vaikka onkin pystyssa, eikö poliisinkin pitäisi  ;D

Tuo on juuri niitä asioita, jotka kannattaa tien päällä muistaa mainita poliisille. Ihmisiä hekin ovat ja noudattavat lakeja. Kannattaa muistuttaa miten se laki nyt oikeasti menikään niin voivat ehkä ymmärtää tilanteen. Heillä kun saattaa helposti vain olla se käsitys, että noin ei saa tehdä.. Vaikka tulkinta olisikin toista.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Rezi

Jakkara valmis ja paikoillaan. En osaa kikkailla onpelukoinen kanssa, mutta osaan porata reikiä pellin reunaan ja pudotella nahkanarua. Eihän tuo mikään show-viimeistelty ole, mutta alusta loppuun ite tehty ja törkeän halpa, siis oikeastaan ilmainen ;D


Alusta lähtien yritin täsmätä penkin niin, ettei se törötä pyörän selkälinjasta. Ja siinä se nyt on. Jouset on kyllä asillisen tuntuiset, jämäkät, muttei kovat. Sitsissä on sen verran muotoilua ahterin mukaan, että ajattelin pärjätä tällasella littanalla...


Nyt joku sanoo tietysti sanoo, että tuon täytyy olla sikakova ja ettei tuolla voi matkaa ajaa ja ettei tuossa pysy kahdensadan vauhdissa ;D

Janne R.

Jee. Tuo satulan ja runkoputken saumakohta on (edelleen) mun mielestä yks hienoimpia detaljeja tossa pyörässä. Näkee että asiaa on mietitty ennen tekemistä :)

Don Quijote

Hieno on satula, kyllä siihen perse tottuu  ;D

Edelleen mua epäilyttää noiden satulajousien alapään kiinnitys. Jotenkin en jaksa uskoa, että yhdestä reunasta kiinni hitsattu lattaraudan pätkä kestää ehjänä paikallaan, kun vauhdilla täräytät ensimmäiseen routamonttuun. Toivottavasti olen väärässä...
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Rezi

Takajarruja yritin saada kondikseen. Löysin romukopasta Intikan vanhan jarruletkun, jonka kierre sopii japsipyörän pääjarrusylinteriin ja oli oikean mittainen. Tuo letkun lähtö töröttää liikaa sivulle, näyttää pöljältä ja taitaa ottaa ensimmäisenä tiehen kallistettaessa.  Mutta pääsi sillä jarrua kokeilemaan.

Armottoman ilmaussesion jälkeen jarru toimii, mutta vasta kolmannella polkasulla jarru ottaa kunnolla kiinni. Pari kyssäriä:
1. Onko tuo 1/2 tuumainen sylinteri liian pienivoluminen?
2. Miten rumpujarrusta säädetään kenkiä lähemmäs? Luin ohjekirjaa (66-72 Shovel) eikä siellä puhuttu säätämisestä mitään, mutta suositeltiin esim paksumpia jarrupintoja jos rumpu on sorvattu.

ma^ko

1) todennäköisesti.
2) ei säädetä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Ainoa säätö rumpujarrussa on kengät keskittävän tapin kohdistaminen. Voishan sinne jotain virittää kengän ja sylinterin väliin jos tosiaan noin tiukka paikka on? Mun mielestä rumpujarrun kanssa käytetään aika isoa - tai vaihtoehtoisesti pitkäliikkeistä - pääsylinteriä koska työsylinterin tekemä matka on niin pitkä.

Onko pääsylinterissä yhtään enempää liikerataa käytettävissä?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Soikkeli

#326
Eikös tuossa takajarrussa ole ole säätö ? (klo 3 ja 9 kohdalla ne neliöt)
Jos tarkoitetaan säätää kengät lähelle rummun pintaa.

Aikoinaan oli samanlainen rumpu takana ja niistä neliöistä sai säädettyä lähemmäs.
C.O.G. 
Lifemember

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 31 maaliskuu 11, 22:41:53
Eikös tuossa takajarrussa ole ole säätö ? (klo 3 ja 9 kohdalla ne neliöt)
Jos tarkoitetaan säätää kengät lähelle rummun pintaa.


Just sitä tarkoitan. Kengät lähemmäs rumpuja, niin jarrutukseen tarvittavan nesteen määrä pienenee. Nytpä muuten muistin, että viime kesänä orkkissylinterillä jarru toimi vasta toisella polkasulla, eli vika oli päällä jo silloin (onneksi oli käytössä tehokas eturumpu ;D)

Kummallista, ettei ohjekirja kerro noiden klo 3 ja 9 neliöiden pyörittelisestä mitään.

Hemulin  kyssäriin kommentti, että tuosta puolituumaisesta on käytössä koko sen liikerata.

ma^ko

Ainoa säätö mitä itse on tullut noille rummuille tehtyä, silloin kun oli rumpupyörä, oli tarvittessa laitattaa kitkaliimauksessa rummun mukaiset ylikokopinnat kenkiin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Äh, mehän puhuttiinkin nesterummusta (tietysti kun oli pääsylinteristäkin puhe ;)) - mekaanisissa ei taida noita säätöjä olla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957