Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 helmikuu 11, 22:17:21

Eli leikkasit tukilaakerin kiinnikkeet pois? No, kestäähän se noinkin rauhallista ajoa. Tai sitten sulla on hyvä kaveri jolla on repullinen laatikon pääakseleita ;D...

Toivottavasti lakka pysyy, mitä tähän asti olen paljaalle metallille vedettyjä lakkauksia niin kovin pitkäikäisiä ne eivät ole olleet.

Peruspessimisti tuo Hemuli  ;D

Eipähän tuossa lootassa ole ollut tukilaakeria pitkään aikaan ja tuntuu toimivan. Vakio Sohveli, kevyt pyörä ja vanha ukko epäasiallisissa ajovarusteissa kuskina, tarkottaapi rauhallista menoa ;D

Ja miksipä ei sooodapuhallettussa alustassa moottoriin tarkoitettu lakka pysy siinä kun maalikin?

Hemuli

Tätä joskus maalarikaveri yritti selvittää mulle, ainoa joka jäi mieleen oli että lakassa ei ole samanlaista tartuntaa kuin maaleissa. Eihän periaatteessa pintamaalikaan pysy kunnolla suoraan metallilla ilman pohjia. No, aika sen näyttää - hienohan tuo on.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Joo onnee & menestysta ton askin kaa, tuohon ois kuulunu sellanen erillinen tukilaakeri levy, silloin kun et tuota koppaa kayta.
No toivotaan et kestaa, jos ei niin laittasin melkeen Pannun lyhkasemman akselin & siirtasin askii vasemmalle, niin vois kestaa paremmin.
mika toi suorakaiteen muotonen kolo tuossa askissa on ???
HOG Forever Forever HOG

Rezi

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 16 helmikuu 11, 22:48:49

mika toi suorakaiteen muotonen kolo tuossa askissa on ???
Tuo kolo oli edesmenneen rivan juuressa. Kai se on joku valutekninen juttu tai sitten vain piruuttain tehty keräämään likaa. Eikös ookki hieno detaili ;D

Soikkeli

Jos silmäni näki oikein niin eikös tuossa ole jo Pannun 48-64 pääakseli?
en ainakaan erottanut ylimääräistä 19mm rakoa ketjun ja remmin välissä.

Ei se sitä tukilaakeria välttämättä tarvitse, se on vain tehty niitä varten jotka ei saa pyörää käyntiin polkimella.
Suomen nopein Pannukin käyttää 48-64 vaihteistoa ja sitä käskytetään vielä SS 93":lla.
C.O.G. 
Lifemember

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 16 helmikuu 11, 22:13:49
Hihnapyörän takana pyörivä mikälienimeltään-koppa on maalattu mustaksi.


Tää menee jo ihan Kyllönen osastoon ;D
Kaikkihan muistaa kun Kyllönen selitti tohkeissaan Formula-auton takana olevista suuttimista, joista tuli savua.


Hemuli

ääää... Mattii... meillä ammattipiireissä sitä kutsutaan laturin suojaksi... äää... (Keke Rosbergin äänellä) ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

fullhandjp


Jack

paitsi, että kuvista katsoen meillä sitä mustaa mötikkää hihnapyörän takana kutsutaan roottoriksi.

ja hyvin kestää vetää ilman tukilaakeria pitkällä akselilla. Usean vuoden kokemus, eikä silloin ollut puikoissa keski-ikäinen melkeen pussihousu vaan nuori ja innokas riivaajaa.  ;D
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 17 helmikuu 11, 09:07:58
ja hyvin kestää vetää ilman tukilaakeria pitkällä akselilla. Usean vuoden kokemus, eikä silloin ollut puikoissa keski-ikäinen melkeen pussihousu vaan nuori ja innokas riivaajaa.  ;D


Mitä öljyä käytit lootassa...? ;D
Long John Stroker

Rezi

Tässä pyörässä on käytetty Redlinen Heavydutyä. Vispipuuron väri ja viskositeetti ;D

Jack

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 17 helmikuu 11, 15:47:59
Lainaus käyttäjältä: Jack - 17 helmikuu 11, 09:07:58
ja hyvin kestää vetää ilman tukilaakeria pitkällä akselilla. Usean vuoden kokemus, eikä silloin ollut puikoissa keski-ikäinen melkeen pussihousu vaan nuori ja innokas riivaajaa.  ;D


Mitä öljyä käytit lootassa...? ;D

Teboilin 80W90 (kait?) sellasessa hopea/vihreessä purkissa. Sitä tököttiä ei saa enää. Tai no, mulla taitaa olla yks puteli jemmassa. (ei sillon mitään Redlineja ollut olemassakaan...)
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 17 helmikuu 11, 15:51:47
Tässä pyörässä on käytetty Redlinen Heavydutyä. Vispipuuron väri ja viskositeetti ;D

Hyvää gamista! Oon keksiny sille muitakin käyttökohteita kuin lootan... laitoin nimittäin sitä ruåtsikaasukahvaan. :)
Long John Stroker

Rezi

Putket työn alla. Olin autuaasti unohtanut miten aikaavievää hiplaamista se onkaan...

Kuvassa low tech laippa. Sorvista tuli nuo rosteririnkulat. Kannen sisään menevä putki on hitsattu rinkulan sisäreunaan. Korvakko rälläköitu latasta ja hitsattu rinkulan kylkeen.


Tässä takaputken alkua. Kolme käyrää hitsattu nippuun. Ja armottomasti hinkattu ja kiillotettu.


Laippa kiinni kannessa ja putki heftattu oikeaan asentoon.


Kytkinvivun akseli on hankalassa paikassa...


Ja sitten putki oikeasti vatupassiin..


Jatkuu tuonnempana...

Rezi

Sain viimeinkin putket valmiiksi. Rosteriputkien teko on minusta pyörän rakentamisen viheliäisin homma. Putkia on kiinnitetty ja irrotettu varmaan kymmenia kertoja... No siinä ne nyt on.


Laitoin putkien sisään 40 millisen reikäputken, jonka vuorasin lasikuitumatolla. Tulee vähän pehmoisemmat äänet. Pakkausteipillä vaimenninmatto pysyy asennuksen ajan kuosissaan.




Tästä kuvasta näkee, että putkien loppupäpäissä on tyhjää putkeä kymmenkunta senttiä ennen kuin vaimenninsuppilot alkaa. Tuohon saa kiinni lisävaimenninta katsastuksen ajaksi.