Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Kuulin taannoin, että Big Fix = Big Shit. Omakohtaista kokemusta on tosin vain ruåtsalaisesta piikkisian laakeroinnista, joka oli toteutettu yksirivisellä isohkolla kuulalaakerilla. Loppujen lopuksi siitä hajosi kaikki.
Long John Stroker

Rezi

Ei mulla tuossa laakerissa itsessään mitään vikaa ole enkä ala sitä minkäänkokoiseen Fixiin vaihtamaan. Ongelma on rasvan joutuminen kytkinpinnoille. Mutta kuulostaa siltä, että se on enempi ominaisuus kuin vika... Ei muuta kun kytkinvevyjen pesu ja nippuun.

Raimo-Raato

Tohon on muuten ainain BDL:llä ihan oma rasvansa kun ajetaan beltin kanssa. Tiedä sit mitenkä paljon oikeesti hifimpää evästä kuin perus vaseliini.
A.K.A. Rambe

Rezi

#708
Tein kansien öljyputket Puuilosta löytyneestä 3/16 kupariputkesta, joka kai on tarkoitettu lähinnä jarrulinjojen tekoon. 17 eurolla sai viiden metrin kiekan, joten siitä riittää muutamaan pyörään ;D Orkkisputki on ulkomitaltaan tasan 5mm ja tämä 4,8m. Olisko HD:n tuotekehityksen pellet laittaneet tuohon vittuillessaan millisen putken.

Olen nähnyt isojen poikien tekevän tuommosia looppeja putkiin ja ajattelin apinoida. Tämä jos joku on kivaa puuhaa!!


Tankkiin jäi muutama milli rakoa. Jos ja kun joku kysyy, että miksi tuossa on noita turhia mutkia, niin vastaus kuuluu niiden olevan tuikitarpeelliset öljynlauhduttimet.

Edit typo

Ironhead -78

Eiköhän ne mutkat oo alunperin olleet ottamassa tärinöitä vastaan ettei putki murtuisi.. tai jotain..

filtteri

tekiksää ton cv:n kannen uusiks kokonaan messingistä kun näyttää yksväriseltä ??? ja edittiä ai perkulejuu sehän olikin tankinkorkki se alu/messinki kikkare :-[

Hemuli

Ne kiekurat on justiinsa tärinänsietoa varten, ei käy siihen juntturin juureen kun putkella on välissä tarpeeksi pituutta imemässä tärinää.

Sorvaa nyt ihmeessä uusi ryyppynuppi, toi muovikäivärä pistää pahasti silmään...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kimmo

Hienot kiekurat, kun ovat noin tiukalla säteellä tehty... varsinkin tuo kansien välissä oleva on ihan Rock... ;)

jesse

täälläkin pitäis olla "tykkää" nappi  ;D
vastaavia olen omaanikin suunitellut vääntää...
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

välly

lainaus: "täälläkin pitäis olla "tykkää" nappi"
 

..ja sitten pitäis olla "stop"nappi, mikä jarruttelis... ;D  Eikös joku viisas sanonut, että vähemmän on enemmän! Tuli mieleen noista kikkuroista  ;D
Nopeat moottoripyörät ovat vain ohimenevä ilmiö!

ma^ko

'70-luvun harakiri-tarvike-ryyppyvaijerin muovinuppi on tossa ympäristössä niin korni että siin on jo melkein joku pointti olemassaololle.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Psycholasse

Onks toi ryyppy vipu nyt sitten sitä öld skoolia?

Hemuli

Ryyppynapin vaihto on aika simppeli toimenpide - ensin isoilla sivareilla vanha vedin murusiksi ja sitten sorvista uusi. Mulla kävi oman rautiksen kanssa vähän hassusti kun oltiin pyörää viemässä American Car Showhun ja kuski oli myöhässä - minä sitten viime hetkellä päätin tehdä ko. modauksen ja ei kun sorvi pyörimään. Siinä kiireessä tuli tehtyä vetimen reiästä satkun pari liian iso eikä se tietenkään pysynyt siinä vaijerin päässä. No, kuski oli jo siinä vaiheessa odottamassa ramppi pakun perässä, ei auttanut muu kuin tujuinta laakerilukitetta mitä hyllystä löytyi ja nuppi paikoilleen.

Siinä se on vielä tänäkin päivänä parin tuhannen kilometrin ja usean kylmäkäynnistyksen jälkeen ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Lupaan tehdä tuon ruuppyhantaakin uusiksi kunhan saan siihen jonkin ideanpoikasen.

Tankin pohjatöitä värkkäillessä pisti silmään Sporsterin tankin orkkiskorkin kohdilla oleva terävä kantti. Siis paljon terävämpi kuin tankissa alempana tai ylempenä. En oikein tiedä mitä tuolle piätisi tehdä?

Tässä kuvassa mallailin peltiä, joka korjaisi korkin tienoon flätin kohdan pyörevämmäksi. Tuossa nuolen kohdalla näkee loisteputkivalojen heijastuksista tuon terävämmän kohdan. Ja eihän se tietenkään tuosta mihinkään hävinnyt vaikka tankin selkää pyöristi.


Tässä kantti näkyy pohjamaalatussa tankissa. Nuoli osoittaa ongelmakohtaa.




Tässä lienee kolme vaihtoehtoa:
1. Anna olla.
2. Rälläköi kantti auki ja vasaroi se pyöreämmäksi.
3. Pakkeloi pokkaus kanttisemmaksi koko tankiin matkalta.

Hemuli

Mä en ole ikinä käsittänyt minkä takia noihin sportin tankkeihin on se tasainen kohta pitänyt tehtaalla tehdä. Onhan siinä vähän hommaa mutta itse olen tehnyt niin että rälläköin koko lätyn pois ja teen englanninpyörällä tilalle uuden joka seuraa tankin muotoa joka suunnasta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957