Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Yamaha SR 400 / 500

Aloittaja rodchop, 16 elokuu 10, 19:04:56

« edellinen - seuraava »

Jude

Ai mitä sitten tekis ?

Hieno tuli !!

lankinen

Itekki pakko ostaa eka "iso" pyörä kesäks ja tommonen sr käyny mielessä. Mitä mieltä ootte tosta pyörästä http://www.nettimoto.com/yamaha/sr/1118352. Pystyykö tällänen 183cm pitkä ajaa miten hyvin tota? Ja käynnistyykö toi muuten mite herkästi :D ku joku sano et ois vaikee käynnistää.

Ei muute mee suoraa linkistä, IDllä löytäää

rodchop

En tolla ehtiny montaa sataa metria ajelee ennen kuin purin.
Ainakin 180 senttiselle tuntu ihan OK.
Ton orgis kaasarin kaa oli hiukka ongelmii (voi olla hyvinkin etta vika kaynnistajassa)
Tuolla Mikunin TM 36,sella ainakin tuntus hyvin starttaavan.
Vaikee tuosta pyorasta sanoo mitaan, siistin olonenhan tuo on & nakojaan remppailtukin, kay kokeilemassa.
HOG Forever Forever HOG

lankinen

Tossa Yamahassa renkaat kuulemma melko kuluneet, et nekin pitäs sit ostaa. Millasethan renkaat tohon sopis ja pystysköhän 110 tai 120 leveen laittaa taakseku vakiona vissiin toi 100? Huomenna meen koe ajaa tota Sr:ää. Saa sit nähä millanen peli toi on ajaa ;)

ma^ko

Pienihän se on, kovin pieni, mutta kyllä sitä ajamaa pitkäkin sälli pystyy. Toi suora linkki toimisi jos siin ei olis loppupistettä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 15 huhtikuu 11, 15:15:29
No niin sehan kay & kukkuu jos ens viikol ajoon ;D

Meikäläinen on totaalisesti missannut tämän topicin. Olisko tämän olis pitänyt olla tuolla projektiosastolla?

Mutta hieno on pyörä. Tykkään tavasta, jolla tuosta on tehty jäykkäperä hyödyntämällä orkkisswingiä. Simppeliä, toimivaa ja näyttää hyvältä. Mulla on tapana kommentoida pyöristä juttuja, joita olisin itse tehnyt toisin. Nyt en löytänyt mitään...

lankinen

Tuli toi SR hankittuu;) mukava peli kyllä...Tuntuu  vaan et kylmänä käynnistyy jotenki helpommin. Ääntä tosta pyörästä ainakin löytyy.. Mitä laki muuten sanoo noitten vanhojen pyörien äänenvaimentimista? Vuoden 1982 pyörässä ei ainakaan E-merkintää tarttee olla. Öljytki pitäs vaihtaa, kumpia ootte käyttäny mineraali vai synteettisiä öljyjä?

rodchop

Itse laitoin Motulin 15/50 synteetiset Öljyt, tiedä sitte mikä paras. Tuolta SR vinkkejä.
http://p2.foorumi.info/sr500/index.php?sid=8e0af5fcb60c1a7758955afb0c21aeae
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#53
do Diin. Nyt ois SR koe ajettu, tuo ala alueen suutin pitaa tosiaan vaihtaa suurempaan, ryypyn kaa kay hyvin muuten hieman laihalla / patkii alhaalta & tulppa vaalee.

Ilmeni tosin hieman suuritoisempi ongelma, mika taitaa olla naitten vessojen ominaisuus >:(
Nimittain tuo takaratas on tuollaisella vaimennin kumi zydeemilla kiinni tuossa takavanteessa,
juurikin tuo (clutch hub nr-16) kulunut suhteessa vanteeseen joten koko ratas paketti heiluu hieman.
pitanee yrittaa sorvata tuohon Clutch hubiin oma laakeri tai jotain. taikka yrittaa kiinnittaa tuo hubi kiinteasti. perkele, no saa ton jotenkin. Tuossa nyt se ongelma etta ketjut valilla kireella valilla loysalla, eli ei mikaan mukava homma.
onko paljon kokemuksia noista kumi vaimennetuista rattaista ?

Muuten kylla hyvin toimii tosi kiva ajaa & tuntuu menevankin ihan kivasti, vaantoa piisaa & lahtee ihan kivasti & kaynnistuu hyvin niin kylmana kuin kuumana (loppu tietysti kameran muisti kortti kun piti lahtee ajelee)

SR-500 One kick

kedolta tohon ratkaisu, pitas tosin vanne sinne postittaa, tuo ei kylla nayta ihmeelliselt
a toteuttaa.
http://www.kedo.com/ssl/php/function/ShowPDF.php?f_file=%2Fhomepages%2F9%2Fd137491271%2Fhtdocs%2Fcom%2Fssl%2Fgrafic%2Fpdf%2FKatalog%2FSeite%2F193.pdf
Manufacturer: KEDO

SR500 & XT500 Conversion of Rear Sprocket Cush Drive
To overhaul a worn rear sprocket cush drive seat meant so far to change the rear hub or the complete cast wheel (SR500)
Our conversion eliminates wear from the start by replacing the liable friction bearing through a reasonable ball bearing
The delivery content includes new wheel bearings, a spacer sleeve, a dust cover and all necessary small parts. Please order new cush drive rubbers seperately if necessary
For the conversionwe need the rear hub and the rear sprocket cush drive without sprocket. Do not remove the wheel bearings!
We will charge additional 10.00 â,¬ for reworking a complete rear wheel or cast wheel
We will charge additional 10.00 â,¬ for cleaning the parts if those are too dirty for reworking
Makespan approx. 10 days

Order this item:
   DL58 Overhaul of Rear Sprocket Cush Drive
   SR500, XT500

Status       Price       Order Quantity
Special order, no stock       139.00 â,¬         
Price includes VAT and excludes shipping cost

Nyt kelailuu miten ton tekis...
Tossa orgis kuva
HOG Forever Forever HOG

ma^ko

Noi rattaan vaimenninkumit löäytyy monista Nousevan auringon vermeestä ja yleensä aina enemmän tai vähemmän finaalissa. Pahapoika ratkaisu on vetää hitsaten takanapa yhdeks palikaks, tiedän tehdyn onnistuneesti ja hankitun uusia takasia tuhotun tilalle. Uusi vaimenninkumi ja holkkilaakeri niin toimii taas jonkin aikaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rodchop

#55
Loytyhan tuo korjaus ohje, miten tuo kannattaa toteuttaa. Tuntuis tosiaan tyyppivialta, johon nayttais loytyvan monia toteutus tapoja.
http://translate.google.co.uk/translate?hl=en&sl=de&u=http://motorang.com/bucheli-projekt/hinterradnabe.htm&ei=LNbiTLrIH4GKhQfMrqHIDQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB0Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dfpg%2Bprivat%2Bonline%2Bde%2Bhomepage%2Bhtml%2Bnabe%26hl%3Den

Tossa kuvat. Tuota itse vannetta en kyl sorviin saa, mutta saa varmaan hiomalla tarpeeks suoraks tuon lyhennetyn pinnan. Tuohon alimpaan kuvaan kun viela sais kaannosta ?
HOG Forever Forever HOG

Wasabi

Palataanpa alkuun hieman, vaiks menee ehkä vähän ohi topicin ton rakentelun osalta..
Mitäs te ootte noita SRiä hankkinu?
Jos on tullut ulkomailta, niin paljonko on ollut tullimaksut?

Itellä ois tarkoitus myös tollasta projektia alkaa väsämään ja sitä varten pitäis löytyy joku tollanen SR. siks että ton lyhyemmän kuskin jalat yltää maahan :)

Jos jollakin on joku raato papereilla tallin perällä makaamassa, niin viestiä saa laittaa.

W

Kokkonen

#57
Tuohon SR 500:n löytyy myös Saksan Kedolta nokkia, liekö kukaan Suomesta kokeillut
Kedo Nockenwelle
Extra Hart SR500
Kedo Tuning

LainaaBei SR500 & XT500 bieten wir ausschließlich die verbesserte Nocke der SR500 ab Baujahr 1984 an; wegen der nitrierten, härteren Oberfläche sollte diese nur zusammen mit den Hartblock-Kipphebeln (Bestellnr. 90004) verwendet werden

Eli "tarjoamme SR500 ja XT500:n  parannettua SR500 nokkaa alkaen vm. 1984. Nitratusta, kovasta pinnasta johtuen sitä tulee käyttää vain yhdessä "Hartblock" keinuvipujen (tilausnumero 90004) kanssa"

Custombike 4/2011 lehdessä oli yks SR500, jossa Kedo Tuning nokka, 40hv/6600 rpm, vääntö 40Nm/4500.
Kansillekin oli jotain viilausta tehty.... Kaasuttimena pyöreäluistinen Mikuni 40, putki Supertrapp.
En tosin tiedä onko arvot nuo vakiomotista vai piristetyn mitattuja arvoja. Täällä kun hevoset pakataan ilmoittamaan alakantiin koska ne vaikuttavat vakuutuksiin ja veroihin.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

miketa

Moron! Uusi kirjoittaja ilmoittautuu, siinä olis 10 vuotta sitten hätäisesti kustomoitu SR500 -82. Hieman crossityyppinen on tuo perä, mut ny olis tarkoitus laittaa perä jäykäksi ja orkkis takavanne. Mitä putkea olette käyttäneet noihin jäykistyksiin? Mopo on saanut kyytiä ja päässyt repsahtamaan vähä surkeaan kuntoon.


MKK

Bilteman vanttiruuveja  ;)