Hell o. Löytyykö kokemuksia kyseisistä laitteista. Kestävyys viat jne...
Ajattelin tuollaisen kauppakassin mimmille hankkia / duunata
persekohtaista käyttökokemusta ei ole, mutta aika pomminvarmaa tekniikkaahan nuo pitävät sisällään. Kuulemma kamalia polkea käyntiin, niissä taitaa onneksi olla puolipuristin. Ja asiallisia nisstä saa duunattua kunhan tekee sen takahäkin uudelleen.
Jos suomipyölrän hankkii alkaa ne olla aika iäkkäitä, joten niissä on sitten niitä vanhanpyörän vikoja. Saksanmaalta saa uudenpiakin.
Kauppakassina toimii, (kaverilla on tollanen) mutta matkapyöräksi...nooh, kunhan ei haaveile ylinopeuksisesta matkanteosta motarilla. ;D
Pieniä tehoja tässä haetaankin, jos sais ton paremman puoliskon innostumaan moottoripyöräilystä, haluais jonkin mahdollisimman kevyen & ei tehokkaan pelin lähinnä työmatkoihin & lähimaastossa pörräilyyn. mikäli huono käynnistymään se kyllä ongelma.
83 uudempaa en kyllä lainsäädännön vuoksi aatellu hankkia. Löytyis valmiiks melkein kaikki osat jota tuo vaatisi.
Kannattaa käydä kattomassa jotakin yksilöä, ja pistää parempi puolisko koittamaan käyntiin potkimista. Jos onnaa, ei muuta kuin kaupoille. Olen ymmärtänyt, että polkeminen on samanlaista kuin yksmukista brittiä...
Noi W650'set on kans ihan jees korttelikurvailuun, ja nillä sitten tekee matkaakin. Ainoo haitta saattaa olla hinta ja saatavuus. (niisä on myös nappistartti)
Omalla eukolla duunattu ls650 savage, tehot 23kw, halpaa ajoa ja varmapeli. Nappistartti, ei kiksiä.
Haittapuolena kauhean näköinen vakiona.
No huomen aamuna SR 500 sitte tulee, katotaan mihin paskaan sitä kätensä tulee tällä kertaa tungettua & kuinka syvälle ??? Samantien tallille ja palasiks, pika chopperointi ja radalle.
Mulla löytyy onneks lähes kaikki osat takarengasta penkkiä & stongaa lukuunottamatta, tietty varmaan tarttee kaikkee pikkusälää kunhan tuon pyörän sielun elämä selvinnee, onneks tulee clymerin kirja mukana. Voisin jopa yrittää jaksaa tehdä jotain projekti ketjua, mikäli muistan & maltan.
Kaikki tieto näistä vessoista kelpaa ;D
Tuli rakennettua SR 500 mallia -78, alusta loppuun. Koneessa kiertokanki on ainut heikohko kohta, ja sekin menee kun hakautaa liian pienillä kieroksilla, jos remppaat konetta niin älä laita ainakaan korkempipuristeista mäntää kuin alkuperäinen...Tulee melkonen takoja ja kilisteliä.
Käyntiin laitto on helppoa nokka-akselin päässä olevan ikkunan avulla, puolipuristin pohjaan ja merkki ikkunasta kohdilleen, sitten rivakka polkasu.
Semmonen pikku papattajahan Jammu on, tuli käytyä venäjälläkin vuonna 1998 pörräämässä..
Öljyn määrää kannattaa tarkkailla, öljytilavuus sen verran pieni. Muistaakseni jotain pari litraa ja rapiat.
Osia saa hyvin täältä: http://www.kedo.com/ (http://www.kedo.com/) .Palvelu ystävällistä, kolmisen vuotta sitten tilailin osia kun remppasin yhden koneen ja vieläkin lähettävät aina luettelon postissa.
Kestävä peli se on, ohessa thumperin käynnistys video.
here's how to start an SR500 (http://www.youtube.com/watch?v=FtsdJnu-dkY#)
Joo tällänen tuli hankittua, tuo toinen rullaavana ilman konetta & pari laatikollista osia tuli mukana. rullaavassa vehkeessä on saksan paperit. Ekalla lähti käyntiin & tuntu toimivan ;D
Huomaa rullaavan vitun hieno tankin maalaus :P
Hieman tän tyyppistä tosin omalla staililla maustettuna tästä tulee & Ehkä jäykkä.
95'SR400 chopper ?garage DUCKTAIL (http://www.youtube.com/watch?v=4JfcwK4K8Bc#)
eli jos iskarit säilytät pitää takahäkkiä muokkaa...
Joo niin ois tarkoitus, tosin loivalla kaarella siten että penkki tippuu jne...
Tuli toi vessa purettuu & uudet renkaat tilattuu, nyt Stuukin mallailuu.
Seuraavaks pitää vääntää runkoon tarvittavat putket.
Edelleen mua hämmästyttää että kuinka pieni moottoripyörä voi olla !
Hd,seen verrattuna täs japsis oli tosi järkevät piuhoitukset, todella helppo purkaa jne ;D
Avopuoliso päivitti kalustoaan keväällä. Hakusessa oli pitkään ollut XS650. Mutta nurkan takaa tuli kuin tilauksesta SR 500 vuosimallia -88.
Tälle kesälle tehtiin vain pika customointi. Renkaita, runkomuokkauksia, akun poisto yms on tarkoitus talvella duunailla sitten ns paremmalla ajalla.
Kiksi startti aiheutti aluksi pientä hämmennystä ja epäilyksiä naispuolisessa ylpeässä omistajassa. Yhteinen sävel löytyi aika nopeasti, eikä nyt luopuisi pyörästään.
Tosi hauska peli ajaa.
Ostohetkellä:
(http://sportster.galleria.fi/kuvat/Web/SR500/DSC_4055.JPG/full)
NYt:
(http://sportster.galleria.fi/kuvat/Web/SR500/DSC_4370.JPG/full)
(http://sportster.galleria.fi/kuvat/Web/SR500/DSC_4686.JPG/full)
-ty
ASIAA!!!
SR 500 Rules = Super Race 500. Itse päädyn jäykkään runkoon, eipähän tarvii ostaa lyhkäsempiä iskareita, nyt venailen että tuo taka rengas tulisi. Aluksi oli tarkoitus vaihtaa pinnavanteet, mutta tuon rullaavan pelin takavanteen pinnat on niin rupisessa kuosis että pitää ziigaa. Jotenkin mun silmä rupee tottuu noihin puolavanteisiin ::)
Tuli taas vietettyä sunnuntai tuon SUPER RACER- projektin kimpussa, tarkoitushan on tehdä homma mahdollisimman simppelisti. rungon sain suurimmaksi osaksi hitsailtua, stongan kavennettua, lokkaria mallailtuu yms... päädyin omaan öljysäiliöön orggis rungon sijaan.
Konkka pitäis hankkia, tankin tunneli, sähköt, penkki sekä jotain pientä. kunhan nyt tulisi tuo tilaamani takarengas niin pääsis tekee lopullisesti.
Jos jollain ylhäällä SR,n simppelit sähkö kytkennät niin kelpaa.
Sangen hyvä meininki! :)
Varsin siisti simppeli lookki! Hieno.
Olet varmaan tuolla SR500 foorumilla käynyt tutkimassa mitä löytyy.
Mutta esim. tälläinen osui mun hakuun.
http://sr500forum.proboards.com/index.cgi?board=Electrical&action=display&thread=1977 (http://sr500forum.proboards.com/index.cgi?board=Electrical&action=display&thread=1977)
Näistä voi sitten oman mieltymyksen mukaan tiputtaa tarpeettomat jutut veks.
(http://i30.tinypic.com/fo2jyq.gif)
ja
(http://i150.photobucket.com/albums/s120/coljay/WiringDiagram-modified2.jpg)
Oisko näistä apuja?
tässä kotomaan kerho
http://sr500.wwwfi.com/ (http://sr500.wwwfi.com/)
Kiitokset sähkökaavioista, tuo zycle vm-81 joten siinä tuo elektroninen sytkä. Mukava yllätys kun TMI.SamiLassila soitti ja heitti mulle tuon takarenkaan, piti tulla vasta parin viikon päästä ;D
Mimmi kun kävi tallilla ekaa kertaa tuota Super raceria kattoo, niin kävi kuten arvelinkin, eli ape sai väistyä ::) Noo hyvältä tuokin mielestäni näyttää.
Oikein hyvältä näyttää 8)
Hieman off-topic ja anteeksi säikeen lainaus, mutta:
Tietääkö kukaan löytyykö jotain vastaavan tyyppistä rengasta 15-tuumaisena? Siis tuollaista retro-kumia.
Autonrenkaita löytyy, mutta onko ihan moto-käyttöön? Toisaalta miksei joku vanhantyylinen auton rättirengaskin menisi....
Kiitos. Katsoppa tuolta, löytyy vaikka mitä, erittäin asiallinen palvelu & hinnat. Tuota Firestonea ei taida olla, mutta 16/5,00" löytys. Näyttäs löytyvän vaikka mitä auton renkaita (katso rengas kuvasto) Siitä löytyy kaikki tiedot halkaisijasta lähtien.
http://www.samilassila.com/ (http://www.samilassila.com/)
No niin, Firestonet hommattu Sami Lassilan kautta. Taakse tulee 15-6.40 autonkumi ja eteen 19-4.0 mopon rengas 8)
Mitenkäs SR-projekti etenee?
Hyvä että renkaat löyty, onko muuten ihan tajuton halkaisija tuossa 15/6.40 nakissa ?
SR-projekti olisi penkin verhoilua, sähköjä, pientä viimeistelyä & maalausta vailla valmis ;D
Tuli hankittua tuohon uusi kaasari Mikuni TM-36 kiihdytyssuppilolla varustettuna, sekä konkka tuon akun tilalle.
Tuollaiset 35mm keulaan soveltuvat haitarikumit mallia lyhyet ois hakusessa.
Tuntuu erinomaiselta & sika kevyeltä käsitellä, kiitos matalan painopisteen yms...
Tuolla voisi olla itsekin kiva pelleillä vaikka vuoden ympäri mikäli vähä luminen talvi,
kun tuo tuskin paljoo yli 130kg,tä painaa :P
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 17 lokakuu 10, 16:30:24
Hyvä että renkaat löyty, onko muuten ihan tajuton halkaisija tuossa 15/6.40 nakissa ?
En ole vielä laittanut vanteelle mutta kyllä se aika julmalta näyttää noin yksinään :o Samin mukaan madaltuu kuulemma aika paljon kun asentaa vantelle ja saa ilmat sisään, pitäisi tulla hyvä pallon muotoinen kumi. Jos se ei toimi, sitten menee takakiekko vaihtoon, tuossa on jo 16" odottamassa.
Nyt on vaan itsellä pieni ongelma että lähtee talli alta talon myynnin myötä. Juuri kävin ruuvaamassa palikoita paikolleen että voin siirrellä ja tarvittaessa ajaakin pyörää. Projekti hieman siirtyy kunnes sopiva tallipaikka jostain löytyy...
Hyvännäköinen vekotin tuosta SR:tä on tullut ja tulossa. Luulisi että mamma on tyytyväinen 8)
No niin vihdoin ehti tätäkin vessaa taas tekemään. Eli maalailu hommia ollu, runko satiinin mustalla, tankki, loksu & pohjapanssari silver flakella, jota ihan perkeleesti (vielä kesken)
Vähän oli epäonnea maalailussa, tarkoitus oli ensin vetää flake sideaineen joukossa, mutta kun vedin ekan kerroksen lokariin, niin rupes keittää melkein välittömästi >:(
Henkimailman hommia... Loput teinkin sitten perinteisellä lakka maustesiroitin yhdistelmällä.
Oisko tää sellanen iisi & ketterä kauppakassi mimmille ;D
http://www.automaalit.net/WebRoot/Gagar/Shops/1682/491D/75F3/6CF7/E1F7/72ED/59FA/3D21/8FC6/C10_m.gif (http://www.automaalit.net/WebRoot/Gagar/Shops/1682/491D/75F3/6CF7/E1F7/72ED/59FA/3D21/8FC6/C10_m.gif) Tätä suositellaan käytettäväksi flaken kanssa.. Sideaine tahtoo olla liian väkevä. Muistitko taputella hiukkaset suoraan?
Hell o. Ollu projektit hieman paussilla, kun joutui uhrautumaan 3-viikoks Floridaan >:(
Flakea sen olla pitaa! Oon aina ollu sita mielta etta jos laittaa niin laitetaan kunnolla, eika niin etta kidetta siella taalla (vahan kuin roskia) Tuo lokari mulla viela duunissa maalattavana, mutta tankki onnistui hyvin.
OT- Tuli hankittua reissusta mm, tuollaiset 5.asteen kapeat T-palat, jotka nakyvat tuossa taustalla, voin suositella pirun hyvaa duunia & nayttavat ihan sportyn vakio 39mm t-paloilta
Saanu tata vessaa pikkasen eteenpain.
Eilen verhoilin penkin, laitoin tollasen kernin jossa hopeakiteita mustalla pohjalla, viela penkin rungon kiillotus niin redi.
Takalokarin maalaus tuntuis vihdoin onnistuvan. Valihionnat tehty, illalla vikat lakkarundit niin paasee kiinnittaa paikoilleen Sitte olis enaa sahkot, kaasuvaijeria ketjuja yms. Yleis hommaa. no viel ois 1.5 kk aikaa ennen ko pitaa olla valmis :P
Lokarii & Penkkii. Kunhan vaan jaksais ottaa kiillotus paivan :P
Siistiä....sekä pyörä(t) että talli. :)
Pyörää ei tunnistais enää samaks mistä homma lähti eteenpäin. Hyvältä näyttää.
No niin sehan kay & kukkuu jos ens viikol ajoon ;D
sr 500 (http://www.youtube.com/watch?v=28v-kohLAgg#ws)
^ Söpöläinen ;) Yx tykkää!
-Spöke-
Hieno mopo. Paukahtelee? Vuotaakohan venttiili? Onko suoraveto kaasarit vai alipaine? Vois korjautua synkkaamallakin.
Lainaus käyttäjältä: Jensen - 15 huhtikuu 11, 23:51:38
Hieno mopo. Paukahtelee? Vuotaakohan venttiili? Onko suoraveto kaasarit vai alipaine? Vois korjautua synkkaamallakin.
Se on sinkku, ei siinä ole kaasareit synkattavaksi asti...
Niinpä olikin. :D Mikähän sen poksumisen tekee?
Eiks ne kaikki poksu putkissa kun kaasuu vaantaa kunnolla & paastaa ;D No joo hyvin se musta kay, muuten paitsi jos tollaselt liian matalalta tyhjakaynnilta avaa kaasun nopee niin tukehtuu.
Pitaa toi kaasari viel irrottaa & tsekkaa on suoraan tehtaan jaljilta, tuo vaimennin myos hiukka outo tyhja pontto jossa loppupaassa umpilaippa jossa pienenpi reika keskella, Varmaan poistan laipan & teen jonkun huilun tuonne. Tuo stonga tulee viel vaihtumaan & penkkii teen viel hieman uusiks. Etu jarrun ilmaus, ketjut, ketjusuoja, lampunkiinnike kesken erainen & hiukka kiillotteluu. Muuten taitais olla siina :P No tanaan viel 11 tunnin tyo paiva, jonka jalkeen 9 vrk LOMAA YES ;D Laitoin tuohon Kedon parannetun kansien oljynkierto satsin, silla oljy menee suoraan molempien keinuvipujen paihin koneen vasemmalle puolelle.
Se taitaa olla muuten semmonen juttu että tulee shovelin kaveriksi tommonen, on se vaan jotenkin niin makee vehjas 8) Kerrassaan mainio pikku pyörä!
Sen voi sitten antaa vaikka tyttärelle kunhan ikää karttuu sen verran että pääsee ajamaan. On jo yksi kiikarissa, katsotaan tuleeko siitä kauppoja...
EDIT: käyttökiesi pirulainen otti ja hajosi tänään, sinne meni SR-kassa... >:( :'(
Joo ihan pihalla itsekkin! Miten prätkä voi olla noin sandi. Pitääkin hoitaa kuva ko joku satulassa, niin saa vähän mitta suhdetta. Kyllä tässä venailee et pääsee tota riivaa ;D
En oo tohon ees sitä puolipuristinta värkänny ko lähtee niin hyvin käyntiin. Stroukki sovelin jälkeen toi on ko raisuu polkis :P Tässä vekottimessa helvetin hyvä toi saksalainen.- KEDO, josta saa kaiken maailman palikkaa kohtuu hinnalla.
voip olla huikka laihalla, pykälän isompi tk suutin vois auttaa :-\. kun on kerran avarampi putki
Ok. pitaa yrittaa tota saadella, poistin laipan vaimentimesta, mun pitaa toi kaasari irrottaa kuitenkin kun pitais varkkaa joku t-sihvila tuohon kiihdytys suppiloon.
Laitoin snadit jouset penkin alle kun tuntu etta siita liuku liian helposti. Nyt tuntuis oikeen hyvalta.
Tossa viela kuva tuosta oljy linjan muutoksesta.
Yleensä nois jos vaihtaa sekä putken et putsariun avarampaan ni saa koplata suuttiimia tyhjäkäyntii femman ja pääsuutint kympin jopa kaks isommaks.
Rodchopin pyörä on päässyt jenkkifoorumille, toinen viesti ketjussa:
http://www.thechopperunderground.com/forum/index.php?showtopic=55472 (http://www.thechopperunderground.com/forum/index.php?showtopic=55472)
Tossa kuski mitta suhteiden hahmottamiseksi, 160 senttiselle mimmille just passeli ::)
Se oiskin sitten vaimenninta lukuun ottamatta siina. Mitas sita sitte keksis ?
Ai mitä sitten tekis ?
Hieno tuli !!
Itekki pakko ostaa eka "iso" pyörä kesäks ja tommonen sr käyny mielessä. Mitä mieltä ootte tosta pyörästä http://www.nettimoto.com/yamaha/sr/1118352. (http://www.nettimoto.com/yamaha/sr/1118352.) Pystyykö tällänen 183cm pitkä ajaa miten hyvin tota? Ja käynnistyykö toi muuten mite herkästi :D ku joku sano et ois vaikee käynnistää.
Ei muute mee suoraa linkistä, IDllä löytäää
En tolla ehtiny montaa sataa metria ajelee ennen kuin purin.
Ainakin 180 senttiselle tuntu ihan OK.
Ton orgis kaasarin kaa oli hiukka ongelmii (voi olla hyvinkin etta vika kaynnistajassa)
Tuolla Mikunin TM 36,sella ainakin tuntus hyvin starttaavan.
Vaikee tuosta pyorasta sanoo mitaan, siistin olonenhan tuo on & nakojaan remppailtukin, kay kokeilemassa.
Tossa Yamahassa renkaat kuulemma melko kuluneet, et nekin pitäs sit ostaa. Millasethan renkaat tohon sopis ja pystysköhän 110 tai 120 leveen laittaa taakseku vakiona vissiin toi 100? Huomenna meen koe ajaa tota Sr:ää. Saa sit nähä millanen peli toi on ajaa ;)
Pienihän se on, kovin pieni, mutta kyllä sitä ajamaa pitkäkin sälli pystyy. Toi suora linkki toimisi jos siin ei olis loppupistettä.
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 15 huhtikuu 11, 15:15:29
No niin sehan kay & kukkuu jos ens viikol ajoon ;D
Meikäläinen on totaalisesti missannut tämän topicin. Olisko tämän olis pitänyt olla tuolla projektiosastolla?
Mutta hieno on pyörä. Tykkään tavasta, jolla tuosta on tehty jäykkäperä hyödyntämällä orkkisswingiä. Simppeliä, toimivaa ja näyttää hyvältä. Mulla on tapana kommentoida pyöristä juttuja, joita olisin itse tehnyt toisin. Nyt en löytänyt mitään...
Tuli toi SR hankittuu;) mukava peli kyllä...Tuntuu vaan et kylmänä käynnistyy jotenki helpommin. Ääntä tosta pyörästä ainakin löytyy.. Mitä laki muuten sanoo noitten vanhojen pyörien äänenvaimentimista? Vuoden 1982 pyörässä ei ainakaan E-merkintää tarttee olla. Öljytki pitäs vaihtaa, kumpia ootte käyttäny mineraali vai synteettisiä öljyjä?
Itse laitoin Motulin 15/50 synteetiset Öljyt, tiedä sitte mikä paras. Tuolta SR vinkkejä.
http://p2.foorumi.info/sr500/index.php?sid=8e0af5fcb60c1a7758955afb0c21aeae (http://p2.foorumi.info/sr500/index.php?sid=8e0af5fcb60c1a7758955afb0c21aeae)
do Diin. Nyt ois SR koe ajettu, tuo ala alueen suutin pitaa tosiaan vaihtaa suurempaan, ryypyn kaa kay hyvin muuten hieman laihalla / patkii alhaalta & tulppa vaalee.
Ilmeni tosin hieman suuritoisempi ongelma, mika taitaa olla naitten vessojen ominaisuus >:(
Nimittain tuo takaratas on tuollaisella vaimennin kumi zydeemilla kiinni tuossa takavanteessa,
juurikin tuo (clutch hub nr-16) kulunut suhteessa vanteeseen joten koko ratas paketti heiluu hieman.
pitanee yrittaa sorvata tuohon Clutch hubiin oma laakeri tai jotain. taikka yrittaa kiinnittaa tuo hubi kiinteasti. perkele, no saa ton jotenkin. Tuossa nyt se ongelma etta ketjut valilla kireella valilla loysalla, eli ei mikaan mukava homma.
onko paljon kokemuksia noista kumi vaimennetuista rattaista ?
Muuten kylla hyvin toimii tosi kiva ajaa & tuntuu menevankin ihan kivasti, vaantoa piisaa & lahtee ihan kivasti & kaynnistuu hyvin niin kylmana kuin kuumana (loppu tietysti kameran muisti kortti kun piti lahtee ajelee)
SR-500 One kick (http://www.youtube.com/watch?v=Pm2VaYLxN9E#ws)
kedolta tohon ratkaisu, pitas tosin vanne sinne postittaa, tuo ei kylla nayta ihmeelliselt
a toteuttaa.
http://www.kedo.com/ssl/php/function/ShowPDF.php?f_file=%2Fhomepages%2F9%2Fd137491271%2Fhtdocs%2Fcom%2Fssl%2Fgrafic%2Fpdf%2FKatalog%2FSeite%2F193.pdf (http://www.kedo.com/ssl/php/function/ShowPDF.php?f_file=%2Fhomepages%2F9%2Fd137491271%2Fhtdocs%2Fcom%2Fssl%2Fgrafic%2Fpdf%2FKatalog%2FSeite%2F193.pdf)
Manufacturer: KEDO
SR500 & XT500 Conversion of Rear Sprocket Cush Drive
To overhaul a worn rear sprocket cush drive seat meant so far to change the rear hub or the complete cast wheel (SR500)
Our conversion eliminates wear from the start by replacing the liable friction bearing through a reasonable ball bearing
The delivery content includes new wheel bearings, a spacer sleeve, a dust cover and all necessary small parts. Please order new cush drive rubbers seperately if necessary
For the conversionwe need the rear hub and the rear sprocket cush drive without sprocket. Do not remove the wheel bearings!
We will charge additional 10.00 â,¬ for reworking a complete rear wheel or cast wheel
We will charge additional 10.00 â,¬ for cleaning the parts if those are too dirty for reworking
Makespan approx. 10 days
Order this item:
DL58 Overhaul of Rear Sprocket Cush Drive
SR500, XT500
Status Price Order Quantity
Special order, no stock 139.00 â,¬
Price includes VAT and excludes shipping cost
Nyt kelailuu miten ton tekis...
Tossa orgis kuva
Noi rattaan vaimenninkumit löäytyy monista Nousevan auringon vermeestä ja yleensä aina enemmän tai vähemmän finaalissa. Pahapoika ratkaisu on vetää hitsaten takanapa yhdeks palikaks, tiedän tehdyn onnistuneesti ja hankitun uusia takasia tuhotun tilalle. Uusi vaimenninkumi ja holkkilaakeri niin toimii taas jonkin aikaa.
Loytyhan tuo korjaus ohje, miten tuo kannattaa toteuttaa. Tuntuis tosiaan tyyppivialta, johon nayttais loytyvan monia toteutus tapoja.
http://translate.google.co.uk/translate?hl=en&sl=de&u=http://motorang.com/bucheli-projekt/hinterradnabe.htm&ei=LNbiTLrIH4GKhQfMrqHIDQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB0Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dfpg%2Bprivat%2Bonline%2Bde%2Bhomepage%2Bhtml%2Bnabe%26hl%3Den (http://translate.google.co.uk/translate?hl=en&sl=de&u=http://motorang.com/bucheli-projekt/hinterradnabe.htm&ei=LNbiTLrIH4GKhQfMrqHIDQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB0Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dfpg%2Bprivat%2Bonline%2Bde%2Bhomepage%2Bhtml%2Bnabe%26hl%3Den)
Tossa kuvat. Tuota itse vannetta en kyl sorviin saa, mutta saa varmaan hiomalla tarpeeks suoraks tuon lyhennetyn pinnan. Tuohon alimpaan kuvaan kun viela sais kaannosta ?
Palataanpa alkuun hieman, vaiks menee ehkä vähän ohi topicin ton rakentelun osalta..
Mitäs te ootte noita SRiä hankkinu?
Jos on tullut ulkomailta, niin paljonko on ollut tullimaksut?
Itellä ois tarkoitus myös tollasta projektia alkaa väsämään ja sitä varten pitäis löytyy joku tollanen SR. siks että ton lyhyemmän kuskin jalat yltää maahan :)
Jos jollakin on joku raato papereilla tallin perällä makaamassa, niin viestiä saa laittaa.
W
Tuohon SR 500:n löytyy myös Saksan Kedolta nokkia, liekö kukaan Suomesta kokeillut
Kedo Nockenwelle (http://www.kedo.de/produkte/27275.html)
Extra Hart SR500 (http://www.kedo.de/produkte/90010/1/1.html)
Kedo Tuning (http://www.kedo.de/produkte/30086.html)
LainaaBei SR500 & XT500 bieten wir ausschließlich die verbesserte Nocke der SR500 ab Baujahr 1984 an; wegen der nitrierten, härteren Oberfläche sollte diese nur zusammen mit den Hartblock-Kipphebeln (Bestellnr. 90004) verwendet werden
Eli "tarjoamme SR500 ja XT500:n parannettua SR500 nokkaa alkaen vm. 1984. Nitratusta, kovasta pinnasta johtuen sitä tulee käyttää vain yhdessä "Hartblock" keinuvipujen (tilausnumero 90004) kanssa"
Custombike 4/2011 lehdessä oli yks SR500, jossa Kedo Tuning nokka, 40hv/6600 rpm, vääntö 40Nm/4500.
Kansillekin oli jotain viilausta tehty.... Kaasuttimena pyöreäluistinen Mikuni 40, putki Supertrapp.
En tosin tiedä onko arvot nuo vakiomotista vai piristetyn mitattuja arvoja. Täällä kun hevoset pakataan ilmoittamaan alakantiin koska ne vaikuttavat vakuutuksiin ja veroihin.
Moron! Uusi kirjoittaja ilmoittautuu, siinä olis 10 vuotta sitten hätäisesti kustomoitu SR500 -82. Hieman crossityyppinen on tuo perä, mut ny olis tarkoitus laittaa perä jäykäksi ja orkkis takavanne. Mitä putkea olette käyttäneet noihin jäykistyksiin? Mopo on saanut kyytiä ja päässyt repsahtamaan vähä surkeaan kuntoon.
(http://i1225.photobucket.com/albums/ee400/jippuli/Snapbucket/6515EDAA-orig.jpg)
Bilteman vanttiruuveja ;)
Et oo aikonu tota takavaloa keventää ollenkaa? :o
Minä en oo koskaan ymmärtäny noita iskarin paikalle laitettuja jäykistyksiä. Kuka haluaa jousiperäisen ulkonäön ja jäykän rungon "negatiiviset" ominaisuudet ( jos niitä ny onkaan ;) )?
Taas makua-asioita mistä kiistellä loputtomiin :( Tämmösen vaan satuin tekeen tälläkertaa. Ja kyllä, omistan orggiksen jäykkäperän. Ihan HD:een :)
Juu, makuasioita. Ja ongelmahan on mulla, en vain ymmärrä. ;)
Hello, Mites toi rungonmuuntelu menee? Oon ymmärtäny et vaan sillon tarvii muutoskatsastaa jos tekee rungolle ns. radikaaleja muutoksia. Tarkotus olisi siis lyhentää vähän SRn takahäkkii. Eli siis melkolailla tommonen mieles
https://www.google.fi/search?q=yamaha+sr+500&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ZSm2UbfiOeel4gS0mIGoBw&biw=1600&bih=799&sei=Zym2UezGA6iE4gSqwIG4CA#um=1&hl=fi&tbm=isch&sa=1&q=yamaha+sr+500+frame+cutting&oq=yamaha+sr+500+frame+cutting&gs_l=img.3...116825.119592.0.119695.14.12.0.2.2.0.182.860.9j2.11.0...0.0.0..1c.1.16.img.qlq8TssqOXM&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47534661,d.bGE&fp=aff6437d9c07627d&biw=1600&bih=799&facrc=_&imgrc=KHvfHghS5uIY1M%3A%3BlV6pzgdvDNw2IM%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F_JNgH2kk8pu4%252FSc6G64yb2EI%252FAAAAAAAAC4g%252FV18OJATmapM%252Fs400%252Fe_sr500_tankmock1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsideburnmag.blogspot.com%252F2009_03_01_archive.html%3B400%3B279 (https://www.google.fi/search?q=yamaha+sr+500&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ZSm2UbfiOeel4gS0mIGoBw&biw=1600&bih=799&sei=Zym2UezGA6iE4gSqwIG4CA#um=1&hl=fi&tbm=isch&sa=1&q=yamaha+sr+500+frame+cutting&oq=yamaha+sr+500+frame+cutting&gs_l=img.3...116825.119592.0.119695.14.12.0.2.2.0.182.860.9j2.11.0...0.0.0..1c.1.16.img.qlq8TssqOXM&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47534661,d.bGE&fp=aff6437d9c07627d&biw=1600&bih=799&facrc=_&imgrc=KHvfHghS5uIY1M%3A%3BlV6pzgdvDNw2IM%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F_JNgH2kk8pu4%252FSc6G64yb2EI%252FAAAAAAAAC4g%252FV18OJATmapM%252Fs400%252Fe_sr500_tankmock1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsideburnmag.blogspot.com%252F2009_03_01_archive.html%3B400%3B279) .
Voiko tommosen homman tehdä itse ja ilman muutoskatsastusta? Kiitos jo mahdollisista vastauksista.
Lainaus käyttäjältä: lankinen - 10 kesäkuu 13, 22:28:16
Voiko tommosen homman tehdä itse ja ilman muutoskatsastusta? Kiitos jo mahdollisista vastauksista.
Voihan sen tehdä ja tuskin kukaan osaa siihen puuttua vaikka muutoskatsastamattomana ajelee, mutta kyllä runkomuutokset pitäisi aina muutoskatsastaa. Tuollainen muutos ei vaadi mitään jarru tms testejä, joten ei se muutoskatsastuskaan maksa ku konttorin leimahinnan verran.
Ok vähän arveluttaa ruveta pyörää näin ensikertalaisena leikkaamaan, mutta toisaalta kova himo saada pyörästä mieleinen :)
Eikukaan tietäs mistä sais jamppuun matalempia takaiskareita? Varmaan jotkut 265-280mm pituiset ois hyvät. Tuntuu että ei löydy etes yleismallin customiskareita mistään ja etenkään kohtuu hinnalla. Käytettynä jos löytys ois kyllä plussaa...
Myrsky-Moottorista (nimi muutettu) löytyy eri pituuksilla. Yhden keskivertoihmisen painon kestää suht hyvin...
Tai sitten tilailet Hagonilta Briteistä.
Samoin aikaisemmin jossain Threadissä mainittu KEDO toimittanee myös iskareita....
Hagonilta koitin kysellä mut eivät olleet kovin halukkaita auttaan löytään 265 iskareita, sama kedolta. Löyty sit japski sivu mist löyty ja samalla lyhempi jalka. Hintaa tuli joku 200 yhteesä. Jos haluut voin kaivella linkkei
Ööö etufillari, kuuluuks siihe joku speisseri ku jarrukenkä ottaa kii levyyn. Viskasin jonku prikan ni suoristu ja keskitty hyvin
Jo aikaisemmin oli julkisuudessa tietoa, että SR:n tuotanto jatkuu jälleen. Tänään tuli postissa Yamahan mainoslehtinen. Siinä oli SR400:lle hintakin, 7 915,07 euroa. Mainoksessa kerrotaan: "Rakentelijalle uusi SR400 on mitä parhain aihio kun haluaa muokata mieleisenä cafe-racerin, bobberin tai vaikkapa retrotyylin katuenduron."
(http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2014/SR400/2014-Yamaha-SR400-EU-Matt-Grey-Studio-002.jpg?width=950&quality=75)
Hmm. Jos ette kerro kellekään :-X niin mieluummin ottaisin tällaisen kuin Intiassa tehdyn Enfieldin. Keep it simple man !
Siinä mielessähän tuo on hyvä aihio, että
tuo moottori varmaan toimii maailman tappiin
saakka. Ja varaosia saa varmasti. Ne intialaisten
tekeleet on vähän, kuinka sanoisi, epästabiileja.
-eeko
moro, mulla on -81 xs650 Special ja aluvanteet (16" takana ja rummulla). Olisi tarvetta isommalle takavanteelle mutta haluaisin pitää aluvanteet. SR400sessa on samanmallista 18" takavannetta rumpujarrulla ollut ainakin joinain vuosina. Löytyisikö jollain ylimääräisenä tuollaista?
onnea hakuun SR400 ei oo vissiin koskaan tuotu suomeen.....taitaa olla eurooppakkin hiukan kortilla
OK, tarkennusta että tarkoitin SR500 ainakin ilm. voi olla muissakin malleissa... tuossa nettimotossa on myynnissä olevassa laitteessa juurikin vanne jota haen. http://www.nettimoto.com/yamaha/sr/1550438 (http://www.nettimoto.com/yamaha/sr/1550438)