Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Bensahana vuotaa

Aloittaja ezmo, 19 joulukuu 13, 21:29:59

« edellinen - seuraava »

ezmo

Jo ny on jukolauta#%£$Â¥. Menee hermot yhden bensahanan kanssa, mallia orkkis. Yhdennostin sporttiin, kun vuoti jokampaikasta. Toinen oli uutuuttaan tekoviallinen, oli vivun takana oleva kumimrispaantunuynihan paskaksi parin käyttökerran jälkeen. No sain takuuna uuden. Tää vuotaa sitten tankin hanankierteiden välistä.... Toisessa pyörässä täysin sama hana ja samalla tavalla asennettu, ei ongelmia...pitääkö tankin kierteisiin laittaa jotain tiivistenauhaa tms? Tässä hanassa on se muovinen verkkofiltteri ja sen aalaosa, joka puristuu tankin ulostulon päähän ei musta VOi taata bensatiiviyttä.... Hanan mutterin tiiviste ei suojaa tankin ulostulon ja ton muovisen verkkofilsun välistä pääsevää bensavuotoa...

E

Ja vittu tää iPadin näppis on paska....

PS. Sori kielenkäyttö, mutmoon ihan bensankärystä sekas
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Alluh


ezmo

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jensen

Se onkin mielenkiintoinen tuo hana? Itse hanassa vääränkätinen kierre ja sitten se millä hana tulee tankkiin kiinni on normaali.. Eikös siinä ole o rengasta mikä painuu tankin juntturaan kiinni ja sitten mutterilla kirii ja tiivistyy? Pitäis osat säätää hana oikein ja jättää kiinnitysmutterille varaa.. GPZ pyörässä jouduin värkkäämään ja alkoi pitää..Jouduin koko viputtimen ottaan pois ja tulppasin.. Nyt on hana letkunvälillä.. Mulla on kinukki hana Harrikassa ollut viitisen vuotta ja ei mitään propleemaa..  Jengoihin vois yrittää ohutta hamppua panna. Pitää olla ohutta jouhea..

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 19 joulukuu 13, 22:28:22
Se onkin mielenkiintoinen tuo hana? Itse hanassa vääränkätinen kierre ja sitten se millä hana tulee tankkiin kiinni on normaali.. Eikös siinä ole o rengasta mikä painuu tankin juntturaan kiinni ja sitten mutterilla kirii ja tiivistyy? Pitäis osat säätää hana oikein ja jättää kiinnitysmutterille varaa.. GPZ pyörässä jouduin värkkäämään ja alkoi pitää..Jouduin koko viputtimen ottaan pois ja tulppasin.. Nyt on hana letkunvälillä.. Mulla on kinukki hana Harrikassa ollut viitisen vuotta ja ei mitään propleemaa..  Jengoihin vois yrittää ohutta hamppua panna. Pitää olla ohutta jouhea..

Tos netistä löytämät kuvat hanastani. Toisessa kuvassa näkee, että se roskasihti tulee sen tiivisteen ja tankin ulostulokierrreputkiosan väliin.... Sekö tiiviinä pitää?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jensen

#5
Näyttää että siinä ei olis o rengasta.. Jos sulla sopivia o renkaita niin pistä semmonen ja kokeile? Kyllä siinä jonkumoinen tiiviste täytyy olla eikä rauta rautaa vasten? Mie isän romuista gpz pyörään löysin passelin.. Näyttäis siltä että tuo olis suunniteltu että sihdin alareunan huuli tiivistää..? Siitä on vuosia kun Harrikan hanan vaihdoin mutta Kawassa oli o rengas jonka uusin..

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 19 joulukuu 13, 22:43:00
Näyttää että siinä ei olis o rengasta.. Jos sulla sopivia o renkaita niin pistä semmonen ja kokeile? Kyllä siinä jonkumoinen tiiviste täytyy olla eikä rauta rautaa vasten? Mie isän romuista gpz pyörään löysin passelin.. Näyttäis siltä että tuo olis suunniteltu että sihdin alareunan huuli tiivistää..? Siitä on vuosia kun Harrikan hanan uusin mutta Kawassa oli o rengas jonka uusin..

Mutterissa on kumitiivari, mutta jää sihdin kauluksen alle...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jensen

Siinäpä se.. Ei olis varmaan ensimmäinen suunnitteluvirhe kinukki osissa..

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 19 joulukuu 13, 22:53:52
Siinäpä se.. Ei olis varmaan ensimmäinen suunnitteluvirhe kinukki osissa..

Tai sit mä vaan en osaa....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jensen

#9
Mutterissa on molempikätiset kierteet.. Kokeile hanaa pyörittää ja pidät mutterista kiinni.. Jos hana ei ole perillä niin tiiviste ei pääse kohilleen..  Hana liikkuu vääränkätisesti mutterissa ja mutteri taas kiritään ihan normaalisti..Veikkaan että mutteri ei vedä hanaa tarpeeksi iholle? Pyöritä hanaa vääränkätisesti tiukemmalle ja kokeile?

            Mulla ei ole pensanhaju mennyt päähän eikä viinakaan mutta tallilla haisi GPZ pakokaasu. :(  Tuosta näkee tuo hanan jengan.. Tuo jengu mikä näkyy tuossa hanan juntturassa on vääräkätinen ja kun sitä pyörittää niin hana nousee mutterissa ylöspäin=tiivistyy.


Spöke

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 19 joulukuu 13, 22:20:11
Lainaus käyttäjältä: Alluh - 19 joulukuu 13, 21:54:38
http://pingelonline.com/fuel_valves.htm


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tiedän..... Mutta toi hinta.....
Usko pois, ostettuasi huomaat muutaman vuoden kuluttua pingelin olleen itse asiassa halpa.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ezmo

Näinhän se menee spöke... Mutta uskon asioissa liha on heikko.... ;)

joo jenkahomman hokasin ja monta kertaa mallasin kiristyksen aloituksen, että kulkevat samaa tahtia. Gaso tulee siis mutterin yläpäästä, ei alapäästä...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Kyllä mulla on kaikki hanat pitäneet bensat sisällään eikä mulla yleensä ole muuta tiivistystä kuin tuo filtterin muovikaulus. Kiinnityshän tehdään niin että mutteri kierretään "huulille" joko tankkiin tai hanaan. Siitä sitten varovasti aloitetaan kiertäminen toiseen ja ettei mutteri pääse liian syvälle kappaleeseen mihin se on ensin laitettu. Sitten vaan tiukkaan kiinni.

Katso nyt kuitenkin että tiivistepinnat sekä hanassa että tankissa ovat puhtaat ja tasaiset.

Ja sovitaanko niin että ei puhuta samassa lauseessa bensahanoista ja Pingeleistä - jälkimmäinen on jotain paljon suurempaa ;).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Nonnii. Tänään bensahuuruttomalla päällä tutkin ja ihan hirveät valuröpelöt siinä suodinmuovin kauluksessa ja varsin siinä kohdin, missä ottaa kii kumitiivariin. Vuolin puhtaaksi ja ny tiivis... Huomenna kone tulille ja fiilistelemään.... Naapurit hakkaa tahdissa tumppuja yhteen ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger