Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

ysari sporttien vikaisuudet

Aloittaja ezmo, 03 syyskuu 13, 14:14:46

« edellinen - seuraava »

eeko

Mulla näyttää mittarin mukaan satasella vähän
yli 3000 rpm.
-eeko

Hemuli

No silloinhan se on ihan alueella. Tossa mun fXLrd:ssä on snadisti harvemmat välitykset ja siinä todellisessa satasessa rundit on aika tasan kolme tonnia. Kiva ajaa kun kone on parhaalla vääntöalueellaan tossa vauhdissa, ei tarvi sohlata vaihteiden kanssa kun lähtee ripeään ohitukseen :).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Kääkylä. Pääsee hommiin. Sportti pihassa. Kotiinajon jälkeen öljyä vähän siellä täällä. Vetopuolella nokkakoneiston alla aika kosteaa. Mitään lisä ääniä tms ei synny. Näjemmä etupytyn alatiiviste vuotaa kans edestä hieman.

Onko vihjeitä ton lohokon pohjan öljyille, sitä tulee muualta musta, kuin saumasta. Eli valuu vetopuolelta.... Talvella tää saa jokatapauksessa kunnon täyskäsittelyn... Ja mikä upporuuvi (kuusiokolokanta) tuolla alapohjassa on, tai niitä on kaksi...

Kuvissa pyttyjen alastefan vuoto, tosin takapytyn ylemmät rivatkin kosteina... En heti löydä noroa, mistä ne ylemmtä kastuu.

Anygay, pakko sanoo, että vaikka tallissa on big twin, on siellä oltava myös Sportsteri.... Näin se vaan on ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

j0j0

Mulla ainakin Buellissa vuotanu kannen huohotinletkusta kamaa. Sulaa puhki ja/tai lähtee irti. Oli kannen päällä paskaa sen takia ainakin.
IBMC Street Gang

ezmo

tämä vuotokohta antaa tallin lattialle 3 tippakasaa, ruokalusikallinen verran joka kasassa öljyä. Toisiohihna tuntuu hieman öljyiseltä, takarenkaan kyljessä hiuga roiskeita... kertokaa hyviä uutisia, pliis....Oletukseni on, että tää on toisiovedon pääakselin stefa, jossa hihnapyörä on kii. Onko paha rasti vaihtaa stefa??
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

j0j0

Toi eturattaan stefa on aika yleinen vuotokohta monilla eri merkeilläkin. Aika usein vuotaa sen verran että se eturattaan alue on sellaista mustaa öljypaskaa. Sun tapauksessa taitaa vuotaa jo vähän enemmänkin...
IBMC Street Gang

ezmo

Lainaus käyttäjältä: j0j0 - 06 syyskuu 13, 11:17:10
Toi eturattaan stefa on aika yleinen vuotokohta monilla eri merkeilläkin. Aika usein vuotaa sen verran että se eturattaan alue on sellaista mustaa öljypaskaa. Sun tapauksessa taitaa vuotaa jo vähän enemmänkin...

Täytyy vielä tutkasta ja tehdä pikku purku. Putsarikotelon avasin ja onhan se öljyssä, öljyä säiliössä ihan reippaasti liikaa. Sen korjaan uusilla öljyillä oikealla määrällä. Kahtotaan eka toi ja sit avaan posken ja ihmettelen, mitä sieltä löytyy. Jotenkin vähemmässä määrin epään, että se tulee siitä stefasta, ois nimittäin toi hihna enemmänkin öljyssä, se on vain öljyssä lohkon puoleiselta reunalta vain hitusen. On vaan haastava lähteä "sokkona" purkaan, kun ei oo mitään manuskaa..

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger


Mauri

http://www.alfamer.fi/sportsters-19862003-p-14616.html

Saapi myös kotimaasta.

Minulla vuoti myös tuo eturattaan stefa omassa pyörässä, öljyä tuntui jalka tuen varassa löytvän aivan eri paikasta ennen kuin vuoto kohta löytyi.
"vika / vuoto" korjaantui laatikon öljyjen vaihdolla, entinen omistaja oli laittanut öljyä jotakuinkin tupla määrän.
Oikea määrä öljyä ja vuoto loppui. Ketjut kyllä pysyi kuivana vaikka stefa vuoti..

ezmo

Paöjonkos öljyä laitetaan  ja tikusta mitaten tuelta vai pystyssä?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Evosportin öljymäärä on kolme amerikan quarttia eli reilu 2,7 litraa. Olet varmastikin myös vaihtanut suodattimen samalla? Suosittelen kaatamaan ensin kaksi litraa öljyä säiliöön jonka jälkeen käytä konetta muutaman minuutin että suodatin täyttyy. Sen jälkeen loput öljyt säiliöön. Joskus käynyt niin että kaikki öljy ei mahdukaan säiliöön ennen kuin suodatin on täynnä, silloin tulee sotkua kun täräyttää koneen tulille.

Käytön aikainen mittaus pyörä pystyssä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

j0j0

#26
Ite lasken oikean määrän öljyä kaatoastiaan ja täytän sitten suodattimen lähes täyteen öljyä, niin ei voitelu ainakaan katkea kun suodatin täyttyy. Loput öljyt koneeseen -> muutama minuutti käyttöä -> hetken antaa öljypinnan tasottua ja tarkistus tikulla. Näin ainakin bulussa onnistuu.

edit: kannattaa tosiaan laittaa ekaks mielummin vaikka vähän liian vähän öljyä. Liika öljy voi tulla jostain läpi kun kerää enemmän painetta. Ja helpompi muutenkin lisätä ölppää.
IBMC Street Gang

ezmo

Thanks Hemuli ja j0j0. Juu näillä mentiin ja suodin toki vaihdettin. Saas nähä auttaako pelkkä öljynvaihto tuohon ulkokuoren öljykylpyyn... Vanhaa ölppää näytti olevan aikas rutkasti ja se oli aika laihan oloista..

E
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Sportsterissa en suosittele täyttämään sutia ennen asennusta. Se kun pitää viedä kyljellään asennuspaikkaansa niin öljyt on varmasti pitkin tallin lattiaa viimeiståän siinä vaiheessa kun rupeat kiertämään sitä kiinni.

Eikös tuollaisessa XB-Buellissa suodatin ole pystyssä? Silloin se kannattaakin täyttää valmiiksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

j0j0

Öljykyvystä tuli mieleen.....

...ku oon kahesti vaihtanu ex-KTM:ien öljyt. Kaks kertaa oon unohtanu laittaa öljykorkin kiinni lohkoon, ku oon käyny ajelemassa lämmityslenkkiä.

Hyvin tullu ainaki rasvailtua toi vasen ajosaapas....


E: Joo suodatin on XBsä pystyssä. Vanhaan kotariin vaihdoin pyörä kallellaan(suodin lohkon sisällä poikittain) ja manuskassa sekä netin DIYvieoissakin niin neuvottiinkin.
IBMC Street Gang