Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell S1 lisää potkua!

Aloittaja samperi, 30 maaliskuu 12, 14:38:18

« edellinen - seuraava »

Natking

Mielenkiintoista juttua tossa linkissa. Saattaapi olla etta noi probleemit liittyy jotenkin tohon ilmajaahdytteeseen. Onhan noi Porchetkin ilmajaahdytteisia mutta ne uudelleen pinnotettavat sylkyt on kuitenkin tehty alunperin olemaan tollasia, ettei niin kuin naa jalkituotanto Harley pytyt.

Toi jutussa mainittu Navarro ei ole muuten mikaan turha puulaaki, teki jo -67 turbotetun AMC kuutosella olevan Indy formulan ynna muuta mukavaa!
  http://www.wps.com/AMC/Navarro-turbo-motor/images/67Rambler_Six_at_Indy_ad_MT_sept67.jpg

http://www.hotrod.com/newsstand/hrdp_0805_hot_rod_legend_barney_navarro/photo_09.html
Just trying to be different (like everyone else)

mirka

Isot pojat kerto, mulle et tuo ilmajäähdytys ja nicasil voi olla huono yhdistelmä, mutta toisaalt on toisiakin kertomuksia löytänyt ainakin nykyajan veijo esson paaris....Joista on tuossa aiemmin vähän linkitetty

Oppet

#32
Mulla on bsa:ssa Nikasil, viriguru lupaa reilusti pidempää käyttöikää vakioon verrattuna ja onhan noita ollu 2-tahtisissa ilmajäähdytteisissäkin jo 70-luvulta, niissä vaan toki vähän eriasia, kun bensakin jäähdyttää.
On reilusti keveempikin, kun aluholkin päälle laittaa pinnoitteen. jäähdytystä kehuvat myös paremmiksi että tuskin siinä pensalla tarvii jäähytellä.

Bulutus

Mulla ollu jo useamman vuoden S1 88+nrhs stage3+Hsr45+dyna2000 ja hyvin on pelittäny, mitä ny kiertokanget meni uusiks kun sai mailaa aika reippaasti kun oli kiihdytys kärpänen purru..

Kairauksen teki Roihu Spokmotorissa, hyvää palvelua suosittelen.

Orgis Thunderstorm moottori anto 85takarenkaalta Äkyn penkissä ja nykyisellä 100.Jos rehellisiä ollaan niin suhteessa rempan kokonaishintaan ei tossa ole mitään järkeä, 15heppaa lisää tehoa jolla ei oikeastaan ole kadulla merkitystä ja stripillä ei riitä mihinkään(11,6), pitäis olla pari litraa ja paljon ruttua!:)

Arskan 100+Rotrex tulee varmasti kulkemaan kovaa kun saa paketin kunnolla toimimaan, sen kyllä äijälle soisi, on sen verran vaivaa nähny paketin kanssa, eikä varsinaisesti ihan halpakaan ole..

samperi

Hienoa että nicasil aiheuttaa keskustelua!
Muistatko bulutus yhtään hintoja? Olisi mukava tietää paljonko tuo setti tuli suurinpiirtein maksamaan. On niin lähellä kuitenkin sitä mitä olin itse ajatellut. Entä tekisitkö "jälkiviisaana" jotain toisin, esim. muita osa hankitoja?

Bulutus

Lainaus käyttäjältä: samperi - 04 huhtikuu 12, 13:08:37
Hienoa että nicasil aiheuttaa keskustelua!
Muistatko bulutus yhtään hintoja? Olisi mukava tietää paljonko tuo setti tuli suurinpiirtein maksamaan. On niin lähellä kuitenkin sitä mitä olin itse ajatellut. Entä tekisitkö "jälkiviisaana" jotain toisin, esim. muita osa hankitoja?



Äkkiä katsottuna Axtell sylinterit,nrhs stage3 kannet,red shift585 nokat ja dyna sytkä 3975taalaa+rahti,tullit ja alvit ja sitten vielä kairaus,tiivisteet,vahvemmat pinnapultit ja pikku sälää niin kyllähän siinä 15hepalle vähän hintaa tulee..

Hemuli oli kai vähän enemmän tehoja saanut, mikäli ei ole penkeissä eroja, multa löytyy myös Bike Worldin lappu jossa 110takarenkaalta mutta en sitä noteeraa koska eka orgis veto oli Äkyn penkissä, tosin Hemuli lienee perehtynyt enemmän kansien henkielämään..

Kannattaa pitää mielessä mitä moottorilta haluaa, toi paketti toimii ihan ok, mutta tehonlisäys ei kuitenkaan järin suuri suhteessa hintaan ja vaivaan.

Hemuli

Periaatteessa samaa mieltä. Vakionakin S1 olisi riittänyt kadulla ihan hyvin, virittämisestä saatu hyöty verrattuna kustannuksiin ei tuottanut niin suunnatonta eroa pyörän käytökseen että välttämättä viitsisin tehdä samaa uudestaan.

Luotettavin dynotulos tolle mun kombolle oli 103,52 hp takapyörältä (V-Twin City), mutta sen jälkeen siihen vaihdettiin White Lightningin hengittävämpi pakosarja ja avarampi äänenvaimennin ennen 110 hp mittausta Proboostin dynossa. Eli vaikka jälkimmäinen ei ehkä ole yhtä tieteellisissä olosuhteissa mitattu niin jo pelkästään putkivaihdon tuoman käytösmuutoksen perusteella en usko tehojen ainakaan laskeneen.

Mutta tehon lisäys on vain puolet paketista. VTC:n dynossa meikäläisen Buellille mitattiin yli 130 Nm vääntöä joka tuli käytännössä heti kolmen tonnin jälkeen. Virityksen jälkeen eron huomasi parhaiten hyvällä mutkabaanalla jossa ei vingutettu viimeisiä tehoja vaan cruisailtiin nopeuksilla joita ei tähän kehtaa kirjoittaa. Vaihdepoljin ei paljoa kulunut virityksen jälkeen ;).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mirka

älkää kiusatko rupeaa taas tekemään mieli tehdä jotain joka vie lompsan tyhjäksi. Mutta toisaalta tuossa Hemuli ja Bulutus kertoo sen totuuden, et onko järkee.

filtteri

järkeä ei fiilistä KYLLÄ,sitähän tässä haetaan 8)

Natking

Aika reilusti tulee hintaa tolle 15-25hv;lle vaparina.
Ite kylla meinasin (joskus kun kerkiais) menna tota ahto-reittia. Proboostiltahan saa kittia XB malleisiin, 2300e osat ja silla 0.5bar ahdoilla +120hv takakumille, ja tama siis XB9. XB12 mallista tais heput sanoo etta 0.7 ahdoilla oli jo pukannut 150hv kintaalle tehot!

http://www.proboost.fi/EN/wp_buell%20xb.html  3800e asennettuna ja dynottuna.

Vanhempaan malliin prepataan CV ja jaa noi sahkokamat pois etta pitas hintakin tippuu jonkun verran.

Tommosta ahtimen sijoitusta kans kaavailin kun on kerran itella toi vanhempi putkirunko peli: http://www.proboost.fi/EN/img/galleria/101130buell1.jpg
Just trying to be different (like everyone else)

Raimo-Raato

Pro Boost on kyl pro! Itse jos värkkäilee niin tonnilla tekee jo ihmeitä.

XB12:sta on tehty vasta -04 lähtien eli semmoisen laillisesti ahtaminen tavan tallaajalta on kovin hankalaa mut näemmä se Pro Boostin tekemä XB9 on kanssa -04 ja muutoskatsastettu. Ruotsista haettu päästölappu vai miten lie onnistunut?
A.K.A. Rambe

_Juha_

joo mut kauanko vanha kattila kestää 0,5-tai 0,7bar paineita?

veikkaan ettei kovin kauaa :)


meinaan jos kaluja uusitaan kiukaan sisällekin ni ei sekään ilimasta ole..
ei miellytä painekotelon ulkonäkö kuvassa

jos nyt unohdetaan big bore kitit&ahtimet,niin mitkä ois "must" juttuja S1 koneella jolla saa menohaluja lisää?
too fast to live    too young to die

Bulutus

Lainaus käyttäjältä: _Juha_ - 05 huhtikuu 12, 18:07:18
joo mut kauanko vanha kattila kestää 0,5-tai 0,7bar paineita?

veikkaan ettei kovin kauaa :)


meinaan jos kaluja uusitaan kiukaan sisällekin ni ei sekään ilimasta ole..
ei miellytä painekotelon ulkonäkö kuvassa

jos nyt unohdetaan big bore kitit&ahtimet,niin mitkä ois "must" juttuja S1 koneella jolla saa menohaluja lisää?


Jos se moottori on muuten terve niin eipä sille paljoa ole tehtävissä, ainakaan helposti, mulla myöskin White Lightning koko putkisto ja siinä äänetkin omaan korvaan aika asialliset, mistä nyt kukakin parhaat menohalut saa..

Hemuli

Suurimmassa osassa ässiä on vielä vanhemmat Lightning-kannet. Yksinkertainen tehonlisäyskeino on hommata Thunderstormit ja niihin sopivat männät. Mikuni HSR42 siihen eteen ja hyvin virtaava putsari.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: _Juha_ - 05 huhtikuu 12, 18:07:18
joo mut kauanko vanha kattila kestää 0,5-tai 0,7bar paineita?

veikkaan ettei kovin kauaa :)

meinaan jos kaluja uusitaan kiukaan sisällekin ni ei sekään ilimasta ole..
ei miellytä painekotelon ulkonäkö kuvassa

Ihan puhtaasti stetsonista vetäistynä veikkaan että tehojen kasvettua liikaa alkaa ekana tulla ongelmia kampuran rihtauksen antautumisessa. Sitä en osaa sanoa yhtään että paljonko tuohon vaaditaan potkua ja vääntöä. Vaihteiston mutuilisin kestävän ihan hyvin 150 heppaakin mutta tokihan sen saa "väärin" räppäämällä rikki. Täytyy kyllä tunnustaa ettei ole tullut perehdyttyä millaiset sisuskalut XB-koneisissa buluissa on. Vanhemmat lie aivan samaa kauraa kuin 5-loviset evosportyt? Toki siis ahdettaessa pitää männät vaihtaa matalapuristeisempiin ja nokatkin vois vaihtaa jos niitä löytyy ahtokäyttöön tarkoitettua. Ja kytkimeen jäykempää jousta tietty. Siinä kaikki sisuskalujen muutokset mitä näkisin tarpeelliseksi tollaisilla 0,5 paineilla.

Eikös noi nelinokkaiset drag race koneet ole ihan samanlaisella laakeroinnilla kuin vakiomosissa mutta kaikki on vaan jytkympää mukaanlukien limpujen akselien ja keskitapin paksuus?
A.K.A. Rambe