Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportster jaksaa nakuttaa.

Aloittaja sporapora, 12 elokuu 16, 19:42:29

« edellinen - seuraava »

sporapora

Lainaus käyttäjältä: jape - 14 elokuu 16, 09:47:34
Tarkasta rokkerin kansi että ei nappaa keinu sinne.
Siellä ei liikoja tyhjää...
Ei pitäs vielä n8 nostoilla mutta mahdollista varsinkin jos venoja vaihdettu ja korot ei aivan kohillaan.

Jees,  täytyy kurkata sinnekin vielä kun saa motivaatioo.

bobbernation

Ajaessahan se on melko mahdotonta määritellä metelin lähdettä, ootko stetarilla käyny läpi kaikki nokat, enskan, pytyt ja kannet että eroaako mikään toisistaan kuormittamatta. Toinen mikä tulee mieleen vois olla piston slap. Ja nyt ku sul on ne säädettävät tönärit niin tarkistaisin että siellä on kaikki säädöissä, ajattelin vaan että kun se meteli lisääntyy lämmetessä.

filtteri

jaa mä en lukennu tätä huolellisesti kun sulla on n8 nokat niin sen 1nokan voi laittaa pykälän pieleen niin että merkit näyttää olevan vielä kohillaan ja silloin ventiili nappaa mäntään

filtteri

tuossa..ylemmässä kuvassa olevalla set upilla nappaa kiinni alemmassa kuvassa ok..aika hämäävää.


sporapora

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 16 elokuu 16, 21:42:31
jaa mä en lukennu tätä huolellisesti kun sulla on n8 nokat niin sen 1nokan voi laittaa pykälän pieleen niin että merkit näyttää olevan vielä kohillaan ja silloin ventiili nappaa mäntään
Joo, sitä tulikin asennettaessa ihmeteltyä.  Mutta ne on ihan oikein, astelevyllä  ja heittokellolla tarkistin pariin kertaan vielä. Huomenna jatkuu tutkiminen ja ihmettely.

sporapora

Tulpat katoin pienen lenksun jälkeen ja näyttäs käyvän vähän laihalla tai sit se vaan johtuu siittä että sytkä on persillään... Ja kerkisin mittaan ne pytyt puristuspainemittarilla ja vähän päälle 10 kg/cm² oli paineet pytyissä.

twinspeed

Onko tästä mitään selvinnyt?

Toi puristuspainehan ei ole mikään kova, kun ameriikan mittarilla olis jotain 150psi. Noita ollut yli 200 psi:täkin ja ihan pumppubensalla nekin toiminut. Tosin nää ennen kumiripustusta olleet hemikannet on alttiimpia nakuttamaan; yks heppu, joka näistä aika paljon tietää, sano kuiteskin 190-195 PSI olevan ihan passeli näille pre-2004 sporteille.

Kaikkihan riippuu palotilan koon ym sen sellasen lisäksi imunokan kiinnimenoajotuksesta. Siitä riippuu, paljonko mäntä liikku ylöspäin ennen kun painetta alkaa kertyä. Paine on seoksen ja sytytysajankohdan lisäksi se, mikä merkitse tässä nakutusjutussa.

Kuiteskaan toi puristuspaine ei oikeen voi ollla syy sun pyörän nakutukseen, mikä varmaan on tiedossakin.

Onko syitä löytynyt?
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

sporapora

Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 30 elokuu 16, 00:16:57
Onko tästä mitään selvinnyt?

Toi puristuspainehan ei ole mikään kova, kun ameriikan mittarilla olis jotain 150psi. Noita ollut yli 200 psi:täkin ja ihan pumppubensalla nekin toiminut. Tosin nää ennen kumiripustusta olleet hemikannet on alttiimpia nakuttamaan; yks heppu, joka näistä aika paljon tietää, sano kuiteskin 190-195 PSI olevan ihan passeli näille pre-2004 sporteille.

Kaikkihan riippuu palotilan koon ym sen sellasen lisäksi imunokan kiinnimenoajotuksesta. Siitä riippuu, paljonko mäntä liikku ylöspäin ennen kun painetta alkaa kertyä. Paine on seoksen ja sytytysajankohdan lisäksi se, mikä merkitse tässä nakutusjutussa.

Kuiteskaan toi puristuspaine ei oikeen voi ollla syy sun pyörän nakutukseen, mikä varmaan on tiedossakin.

Onko syitä löytynyt?

Terve ja kiitos kaikille vastanneille. Ei oo vikaa löytyny. Taidan päättää ajokauden tähän. Täytyy ne rokkerin kopat vielä kattoo onko mitään jälkiä siellä... VOESsin kytkin käyttöön ja kokeilin miltä vaikuttaa ja hetken jo luulin että toimis, mutta paskat se mitään toiminu ku hetken ajoin. Mitähän varten ultiman ohje suosittelee olla käyttämättä voessia ylipäätään?


Wii

Oliko muka semmoinen suositus ettei voes:ia käytetä?  :o Muistelen että oliko niin että turbo pyörissä ei käytetä.

Lyytinen

Tähän pitikin kirjoittaa, mutta vallan unohtui... VOES:han ei sinänsä ratkaise ongelmaa, koska se vaan aikaistaa kaasu lähes kiinni cruisaillessa ennakkoa. VOES-kytkimen puuttumisen huonoin puoli on hieman isompi bensankulutus.

Mutta varsinainen pointti minulla oli, että pariin otteeseen tämän säikeen luettuani ehkä tärkein lähtödata puuttuu: milloin nämä äänet tulivat? Oliko jotain muutettu? Tuliko kesken rauhallisen ajolenkin vai annettiinko mailaa? Tämmöset jutut on tärkeitä kun mulla sportissa kampiakselin rihtaus petti aina kun sisäänajon jälkeen ekan kerran rankaisin kunnolla.

Kysyisin lisäksi, että kiliseekö paikallaan kaasutellessa, kaasua annettaessa, löystytettäessä vai tasakaasulla kierroksilla? Minustakin vaikuttaa enempi mekaaniselta vialta kuin miltään nakutukselta.

sporapora

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 06 syyskuu 16, 15:53:12
Tähän pitikin kirjoittaa, mutta vallan unohtui... VOES:han ei sinänsä ratkaise ongelmaa, koska se vaan aikaistaa kaasu lähes kiinni cruisaillessa ennakkoa. VOES-kytkimen puuttumisen huonoin puoli on hieman isompi bensankulutus.

Mutta varsinainen pointti minulla oli, että pariin otteeseen tämän säikeen luettuani ehkä tärkein lähtödata puuttuu: milloin nämä äänet tulivat? Oliko jotain muutettu? Tuliko kesken rauhallisen ajolenkin vai annettiinko mailaa? Tämmöset jutut on tärkeitä kun mulla sportissa kampiakselin rihtaus petti aina kun sisäänajon jälkeen ekan kerran rankaisin kunnolla.

Kysyisin lisäksi, että kiliseekö paikallaan kaasutellessa, kaasua annettaessa, löystytettäessä vai tasakaasulla kierroksilla? Minustakin vaikuttaa enempi mekaaniselta vialta kuin miltään nakutukselta.

Ja kaikkihan alkoi siittä kun kasasin uusilla viripalikoilla motin. Eli kaikkihan koneessa on muuttunut. En oo ihmeemmin mailaa antanu kun tarkoitus oli rauhallisesti vähän sisään ajaa ensin. Mutta ei kilise, ei kolise ,ei tasakaasulla, ei millään alueella paikallaan. Ainoastaan vedossa ja vasta koneen lämmettyä kunnolla. Jos se sit on tosiaan mekaaninen vika. Täytyy kattoo ne rokkerit vielä (onko mitään jälkiä keinuvuista ). Voisko siinä käydä niin, että nostajissa ei oo kylmänä tarpeeks painetta ja ne antaa periks vähän ja sitten kun kone lämpiää (nostajat jäykistyy) ja n8 nokissa liikaa nostoo ja keinut paukuttais koppaan? Tosin jos vika on siinä ,niin pitäis kuulua mielestäni paikallaankin ääni. Ja siittä VOESsista vielä, niin kokeiltu ilman ja kytkettynä,ei vaikutusta. Siinähän on vielä mahdollisuus kytkeä joku piuha suoraan runkoon ja oliko se sit kokoajan aamusemmalla sit...

Lyytinen

Ok, no siinä tapauksessa vika todellakin voi olla muukin kuin mekaaninen. Olisiko mitään järkeä kokeilla bensan sekaan oktaaniboosteria ihan vaan kokeeksi?

Kapteeni sika

Olisko joku hydrauli antautunut.


sporapora

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 07 syyskuu 16, 11:20:57
Ok, no siinä tapauksessa vika todellakin voi olla muukin kuin mekaaninen. Olisiko mitään järkeä kokeilla bensan sekaan oktaaniboosteria ihan vaan kokeeksi?

Voishan sitäkin koittaa.