Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Evo Sportster & Buell => Aiheen aloitti: Mapatius - 06 joulukuu 15, 15:27:32

Otsikko: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Mapatius - 06 joulukuu 15, 15:27:32
Wiseco, Kb, vai jotkut muut konversiomännät ja miks? Andrews N2, N4 vai jotkut muut ja miks? Paketti aika valmiiks harkittu (konv.venttiilit, sytytys hengitys jne...) Selasin foorumeita, mut silti jäi vähän kokemuksia vaille ;) ;) Kiitoksia! Hemuli?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 06 joulukuu 15, 20:45:45
Meillä vastaavanlainen prokkis menossa. Osat hommattu ja lähtötilanne otettu dynossa. Päivitän varmaan nousuviikolla listauksen osista ja mitä tehty jne...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Mapatius - 07 joulukuu 15, 15:15:07
Hienoo! Kuulolla ollaan :)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 14 joulukuu 15, 11:38:51
Sportster 883 R 2002

Lähtötilanne:
Hengitysmuutos tehty putkena SE Pro
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 14 joulukuu 15, 11:43:13
Vakio 883 kansien virtaus mittaus.
Virtaus muutettuna moottorilta teoriassa saataviin hevosvoimiin olisi n 88hp, joka taas olisi arviolta n.70-75 rwhp.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 14 joulukuu 15, 12:07:28
Projektin tavoite n.100rwhp

Osa-listaus:
Kansityö (isommat venttiilit porttaus jne.)
NRHS 1250 kit 10.25:1 pistons (+ cometic .030" kansipahvit)
Nokat S&S 555 (Andrews N9)
Säädettävät työntötangot
Dyna 2000i Ultima
SE Pro pipe (tällä alotellaan)
S&S Super E + Thunder jet
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 14 joulukuu 15, 12:43:50
Tässä yksi 883-1200 conversion dyno lappu.
vaihdoin pyörään dyna2000i sytkän ja seokset kohilleen.
pyörässä vakio kannet nokista ei ollut tietoa.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 16 joulukuu 15, 09:21:08
Takas projektiin:
Viimeinen tilanne kansien kanssa 46mm imulla.
Viratus heppoina 124 tällä ollaan noin 105 rwhp (14mm nostolla)
Kansityö jatkuu...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: mikira - 16 joulukuu 15, 15:56:44
Löysin itteni tänään tälläiseltä sivulta : http://www.1250kits.com/xlbigborekits.shtml#1250 kits for XL and 04-up XB12 (http://www.1250kits.com/xlbigborekits.shtml#1250%20kits%20for%20XL%20and%2004-up%20XB12)



Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 16 joulukuu 15, 19:58:12
Juu tuoltakin on tullut tilailtua...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Wii - 17 joulukuu 15, 15:22:12
Mitä olette tykännyt Hammerista? Meinasi vihdoin tilata tuollaisen seti omaan, tosin arvon vielä vähän että pitäisikö porata vanhat pytyt ja pistää Wisecot hörskymään.

Hammerin sivujen mukaan tehon nousu on noin 6% verrattuna normi 1200 sarjaan..mielipiteitä, tai oikeastaan tieto kelpaisi  :)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 17 joulukuu 15, 15:55:32
Tässä on hyvä sarja dynolappuja Hammerilta 1200 ruiskun osalta. Putkia, nokkia, 1250kitti, kansityöt jne. Näkyy myös hyvin mitä 1200->1250 muutos mäntineen tekee kun muut palikat pidetään ennallaan.

http://xlforum.net/vbportal/forums/showpost.php?p=4975368&postcount=4 (http://xlforum.net/vbportal/forums/showpost.php?p=4975368&postcount=4)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 17 joulukuu 15, 20:11:32
Jos sulla on jo 1200  niin aika kalliit hepat tulee pelkästään 50cc kuutiotilavuuden nostamisella
Halvemmalla saa hyvän kansityön ja hyöty paljon suurempi
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Wii - 17 joulukuu 15, 22:14:55
Mulla on nuo Thunderstormin kannet tai siis s3t bulun kone mutta pytyissä on skraidut joten joutuu jotain ratkaisuja tekemään kuitenkin. Jape Vieläkö noita kansia saa hipellettyä? Ja kuka sen osaa, sillä kannet on lähdössä kanssa kunnostukseen joten mielellään semmoseen paikkaan jotka vois samalla vähän parannella niitä  ;D
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 18 joulukuu 15, 07:13:46
Joo eipä taida paljoo kalliimaks tulla vaikka ostais tollasen 1250 kitin versus porautus + männät täältä.
Mä oon tehnyt yhteistyötä Kansisetin Jarmon kanssa kansien porttaus/kunnostus töissä.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Natking - 24 helmikuu 16, 09:16:07
Mä oon tehnyt noita konversioita ihan halvimmilla tasapäisillä valumännillä mitä löytyy, Custom Chrome, orkkis etc. Palotilat kaivertanut 60-62cc kokoon, vakio 883 nokat ja sytkä, ja vakiokaasariin pikku preppaus.
Hyvin pelaa ja varmaan 15-20hp tehonlisäystä.

Tarttisko erottaa ''sportimpi'' konversio ja ''kevyt/low budget'' konversiot eri topikeiksi?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 02 maaliskuu 16, 08:24:57
Eilen 883 kannet satiin valmiiksi...
nyt virtaus rupee oleen jo kohillaan n 128-130 hummaa.
Se lupailis muut kilkkeet huomioiden n. 108-110rwhp.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 02 maaliskuu 16, 14:09:55
Imu 46mm
pako 39mm
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 31 maaliskuu 16, 08:13:51
Nyt saatiin 1250 projekti valmiiksi...

tässä SE pro putki
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 31 maaliskuu 16, 08:15:37
Vaihdettiin putki supertrappiin jossa 20 dis ja pääty kiinni (n 8cm pidemmät juurikäyrät ja 50mm kollektori)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 31 maaliskuu 16, 08:16:22
Supertrapp pääty auki
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 31 maaliskuu 16, 08:17:10
ST pääty auki ja ilmanputsari pois...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 31 maaliskuu 16, 08:21:21
Tässä trapin juuret ja kollektori ja itse tehty pönttö sekä SS 1" korkeempi putsari.
sytkä optimoitu jne...
Joka versioon oli seokset laitettu jokseenkin kohilleen
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 31 maaliskuu 16, 08:27:17
Natkin tää oli nyt aikalailla low budget.

Lähes kaikki löyty nurkista ja loput tehtiin itse...

ostaan joutu:
Nostajat
tönärit
tiivistesarja
tjet
ilmanputsari
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 31 maaliskuu 16, 11:40:29
Komeat käppyrät! Tosi vahva 4000-5000 alueen ympäristö kun putki toimii. Suurin osa (lähes kaikki) 1250 dynolapuista tarjoilee 5000 paikkeilla n. 80hp ja sulla 10hp enemmän. Kasvukin alkaa heti 3500 tienoilta vahvana eikä tuo puudu korkeallakaan.

Peruskaava tuntuu 1250 osalta olevan lähes aina suunnilleen tämä:
3000 40hp
3500 50hp
4000 60hp
4500 70hp
5000 80hp
5500 90hp
5500 jälkeen alkaa tuleen enemmän hajontaa

Jos on panostettu enemmän alas niin 50hp raja voi mennä rikki jo lähempänä 3000 kierrosta, mutta aika tarkkaan se noilla tienoilla lappujen perusteella on.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 31 maaliskuu 16, 11:52:13
3-4 iltaa ja monta kokeiluversiota tuli putkesta tehtyä...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 31 maaliskuu 16, 12:17:34
ja tosiaan kiljuvan kotkan pro putki joka oli 2.5" kollektorilla 4000-5500 täysin hengetön.
Nurkissa oli yks Supertrapp jossa oli 2" kollektori ja 2" pidemmät juuret (80 cm) tuota testaailtiin ja todettiin juurikäytät ja kollektori hyviksi, mutta supertrapin trumpetti oli selkeesti pullon kaula...

sisuskalut trumpetista pois ja käytettiin trumpetista n25cm ilman mitään sisuskaluja... rupes vaikuttaa jo huomattavasti paremmalta mutta ääni oli turhan kova.
tehtiin sisälle reijjitetty pyramidi... ääni putos jonnin verran ja 4000-5500 vahvistu entisestään..
lopuksi vielä tehtiin "reverse cone" ja voila' omasta mielestä melko makiat käppyrät.

Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: F 48 - 31 maaliskuu 16, 14:02:57
Joo, kommentoinpa nyt lopulta minäkin kun mun pyörä sattuu olemaan.

Jossain vaiheessa syksyä alettiin juttelemaan Japen pyörästä ja näiden amerikan pyörien virittelystä ja todettiin hetken päästä jotta meiltähän löytyisi projektiin suunnilleen kaikki tarvittavat kamat molempien talleja penkomalla. Mulla oli Hemulin kanssa Amerikan turneelle ostettu 2002 Sportster 883R joutilaana tallissa, uusi S&S E-kaasari (tuli joskus yhden pyörän mukana), SE Pro-putki, pari vuotta aikaisemmin tilaamani Ultiman säädettävä sytkä sekä NRHS:n pytty+mäntä paketti jo valmiina. Japella oli S&S 555 nokat ja ylimääräiset 883:n kannet joita voisi surutta koneistaa pelkäämättä pilalle menemistä.

No näiden lisäksi laskettiin alustavaa budjettia, että mitä muuta tarvitaan ja todettiin että aika pienellä pitäisi selvitä. Ostoslistalle tuli jäykemmät nostajat, säädettävät tönärit, jäykemmät venttiilinjouset, thunderjet, tiivistesarja ja mahdollisesti vapaammin hengittävä ilmanputsari. Täältä foorumilta ostin joltain vielä sopivasti rupisen Supertrappin alkukäyrineen, ihan varoiksi jos tulis tarve.

Ei siis muuta kuin homma eteenpäin ja Japen huolellisten suunnitelmien/laskelmien jälkeen kannet Kansisetille. Nää äijät puhui keskenään jotain klingonia, eli mä en siitä paljoakaan tajunnut muuta kuin että aina vaan pitää saada paremmin virtaamaan. Monien kokeilujen ja lukemattomien virtausmittausten jälkeen kannet olivatkin sitten valmiina. Rautaista ammattitaitoa on Kansisetin Jarmolla, ei voi muuta sanoa. Ja hyvää palvelua.

Kansia odotellessa olin kasannut jakopään ja pytyt + männät valmiiksi koneeseen. Sitten Japen kanssa yhdessä kasattiin kannet ja loput rojut nippuun ja tarkisteltiin kaikki välykset yms. Samaan aikaan Japen poika oli vetämässä sytkälle johtoja, tehokasta sanoisin. Lopuksi pyörä käyntiin ja muutamat varovaiset ensikäytöt lämpöjä kokoajan tarkkaillen. Sitten seuraavana iltana töiden jälkeen pyörä kärryille ja kohti Japen tallia ja penkkiä.

Penkissä ajettiin vielä tosi varovasti alkuun pienillä kierroksilla ja lämpöjä kokoajan tarkkaillen. Sitten päästiin sisäänajoon mikä sekin oli mukava ajella valvotuissa olosuhteissa. Sitten öljynvaihto ja hieman enemmän koneelle kierroksia. Jonkun ajan päästä otettiinkin jo sitten ensimmäisiä vetoja noin 3500 kierrokselle asti. Se lupaili jo että jotakin parannusta oli havaittavissa. Sitten kun oli tarpeeksi rullailtu niin päästiin revittämään jo 5500 kierrokselle. Pettymys oli aika kova, kun tehot oli vaan alle 70hp. No Jape rauhoitteli että onhan meillä vielä paljon yläpään kierroksia jäljellä, kyllä sieltä vielä irtoaa. No noista Japen laittamista käppyröistä hyvin selviää että SE Pro-putkella olikin just tuossa alueella se huono virtaus, jolloin ei siis tehotkaan nousseet. Lopulta päästiin kokeilemaan koko kaasulla ja tulihan sieltä sitten 96hp. Silloin jo vähän hymyilytti, mutta tehojen tuplaus tavoitteessa ei vieläkään oltu. Vaikka kuinka säädettiin ja vaihdettiin suuttimia, siitä 4000-5500rpm katvealueesta ei päästy eroon.

No onneksi olin ostanut sen toisen putken. Oikaisin siitä pahasti littiin menneen kohdan etukäyrästä, ihan näkösyistä kun pisti silmään. Ei muuta kuin se kiinni pyörään + Supertrappi jossa 20 levyä ja pääty kiinni. Taas tiputtiin 92hp:hen. Onpa paska putki... Sitten Japella oli tuohon vaimentimeen sorvaamansa avoin pääty, jolla taidettiin jo päästä 100hp:n yli. Mutta käyrät eivät vieläkään näyttäneet hyviltä. Jätettiin projekti odottamaan taas seuraavaa kertaa. No Jape kysyi välissä multa että saako hän kokeilla Trapin muokkaamista, ihan surutta. Minä totesin että tottakai, eipä se niin kallis ollut. No ennenkuin lähdettiin Walkka Swappiin tuli kännykkään kuva, jossa on vaan noin 25cm nysä jäljellä vaimentimesta. Ajattelin että no voihan paska, onpa töpön näköinen, mutta kyllä se taitaa kuitenkin tietää mitä tekee. Swapin jälkeen otettiin taas vetoja ja alkoihan kone laulamaan, alettiin olla jo reilusti 100+ tehoissa. Ei enää jossittelua, tehot oli tuplattu alkuperäisestä.

No sitten niille äänille oli tehtävä jotain. Jape ohjeisti mua hyvin ja väsäsin vaimentimen ohjeiden mukaan. Aina välillä testattiin penkissä että vaikutukset on kaivatun kaltaisia. Ja taas jatkoin hyvien ohjeiden mukaan vaimentimen väsäämistä, kunnes sitten eilen saatiin S&S:n paremmin hengittävä putsari ja tämä vaimennin kiinni. Hommahan toimi hienosti, vielä vaihdettiin kerran pääsuutin ja sytkää hieman säädeltiin ja homma oli valmis. Olimme molemmat tyytyväisiä lopputulokseen. Vielä jos hankkisi Thunderjetiin pykälää pienemmän suuttimen niin voitais keväällä kokeilla sen kanssa jos ihan yläkierroksilta vielä löytyisi pari hevosta huipputehoja. Mutta pääasia että normaalilla käyttöalueella on mukavasti vääntöä.

Kytkin jätettiin ainakin tässä vaiheessa alkuperäiseksi, nähdään sitten keväämmällä kuinka se kestää. Nyt pitäisi vaihdella valot ja muutenkin laittaa pyörä rekisteröintikatsastuskuntoon ja maksaa verot. Sitten pääsisikin kokeilemaan kuinka tuo oikeasti toimii ajossa. Nyt kokemusta pyörästä on vaan dynokäppyrät ja eilisiltainen takki auki/ilman kypärää käyty lyhyt testiajo lähikadulla. Kummelitermein: Kyllä lähtee! :-)

Minähän en näiden virittämisestä mitään tiedä, niin oli kyllä hienoa kun oli asiasta tietävä kaveri mukana projektissa. Eli iso kiitos vielä Japelle.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: twinspeed - 31 maaliskuu 16, 21:41:59
Hienot tulokset saatu ja low-budget mentaliteetilla, mikä jostain syystä puhuttelee ainakin itseäni  ::). Hieno juttu, ja mukava lukea näitä...

Putki vaikuttaa paljon! Tietty nokkien, kuten S&S 555 ja N9: ien kanssa pakopuolen merkitys tulee vielä korostetusti esiin (overlappia sen verran). 
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: F 48 - 12 toukokuu 16, 15:55:17
Nyt on jo päästy kokeilemaan pyörää enemmän kadulla. Hyvältä tuntuu ja hienosti kulkee. Vielä kolmoselle vaihtaessa yrittää nostaa eturengasta. Motarille rampista kiihdyttäessä on liiankin nopeasti vauhti yli 100 miles/h. On se vaan pahuksen hauska ajettava :-)

Löysin pyörään vielä alkuperäisen R:än tankin (kun tämä oikeastikin on 883R), on paljon parempi tuolla kuin mustalla tankilla mikä siinä oli. Lisäksi pääsin helpommalla, kun ei tarvinnukaan maalata tankkia . Loistava juttu laiskalle...

Tässä vielä kuva pyörästä, jos satutte jossain näkemään.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 12 toukokuu 16, 16:06:54
Millä kierroksilla suunnilleen etutassun kontakti tiehen meinaa hävitä?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: F 48 - 13 toukokuu 16, 10:19:24
Ei oo kierroslukumittaria ja siinä vauhdin hurmassa en ole kiinnittänyt huomiota kierroksiin, pystyn keskittymään vaan naaman virnistykseen :-). Mutta luulisin että noin 4000 kierrosta varmaankin on tuossa kohtaa kun tuota vaihdetta vaihdan. Kyllä se hyvin vetää alakierroksillakin, mutta kun on yli 3000 kierrosta niin  moottori pääsee kunnolla oikeuksiinsa.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 21 toukokuu 16, 16:09:53
Sain otettua kuvan tosta kun meinaa etutassun kontakti kadota...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Kapteeni sika - 21 toukokuu 16, 16:13:53
Liian lyhyt keula, ei ylety rengas maahan.
Otsikko: Vs:
Kirjoitti: vaakko - 21 toukokuu 16, 19:44:51
Ja kuski vielä nojaa eteenpäin. Pakko se on uskoa, on tehoa 😎 Hyvä kuva!

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 23 toukokuu 16, 07:12:31
Sulla vaakko pitäis mennä samalla lailla jos putki toimii...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Mauri - 23 toukokuu 16, 17:18:55
Mites löytyykö trumpetista parempia kuvia ja /ohjeita tekemiseen?
Supertrapp alku käyrät tulossa, ja lisä heposet ei haittais...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 23 toukokuu 16, 21:36:40
Voisin koittaa keretä tällä viikolla tehä jonkullaisen piirrustuksen
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 26 toukokuu 16, 07:10:47
Jokseenkin noin...
Toivottavasti saat tuosta jotain irti....
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Mauri - 26 toukokuu 16, 15:06:44
Eiköhän, toi kartio on ilmeisesti neliskanttinen? Löytyiskö vielä pari valokuvaa likempää? Tarttee kesä lomalla tekasta moinen ja kokeilla.. Ens viikolla tulee trappi ja sitte testaileen..
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Kiwi - 26 toukokuu 16, 18:54:33
Äkkiä katottuna kuori on pyöree ja sisälle tulee pyramidi jossa ne reiät.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 26 toukokuu 16, 21:40:29
Juuri noin...
Eipä tullut kuvia otettua
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: F 48 - 27 toukokuu 16, 13:33:01
Tässä pari kuvaa jotka otin kun tuota väsäilin
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 27 toukokuu 16, 13:44:18
Ai otit kuvia....
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Wii - 04 kesäkuu 16, 08:43:25
Looistavaa!! ja iso peukku sille että jaatte tietoa muillekkin.  Jos jollain sattuu löytymään tommonen pönttö ylimääräisenä niin pistäkää yv:tä, en omaa raaski silpoa.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: F 48 - 08 kesäkuu 16, 13:38:46
Vähän myöhässä kirjoittelen, mutta ajattelin että laitanpa nyt kuitenkin kuulumisia.

Ekat kisat kokeiltu Kiikalassa ja mukavaa oli. Ihan opettelun piikkiin meni, mutta melko mukavasti kyllä kulkikin. Paras aika oli 12,104 eli ihan hienosti omasta mielestä kun ensimmäistä kertaa oli kuskikin varttimailia ajamassa  ;D Mutta en ihan päässy alle 12 joka muuttui uudeksi tavoitteeksi. Lähtö on tietysti vaikein ja sitä piti kokeilla sitten eri tyyleillä. Välillä meni sutimiseksi, välillä nousi pystyyn kuten kuvassa ja välillä lähtö meni aika mukavastikin. Hieno päivä kaiken kaikkiaan  :)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 08 kesäkuu 16, 21:05:37
Hurrrrjaa meininkiä!  :D Pitäis itsekin käydä kesän aikana kokeileen. Oliko paljon hajontaa ajoissa? Että miten nopeasti alko homma luistaan?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 08 kesäkuu 16, 21:54:53
Lähe Vaakko puolentoista viikon päästä ajamaan hyvinkään street slideen
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 08 kesäkuu 16, 22:13:48
Erittäin asiallista toimintaa siellä takana!

Joku päivä ku mulla on rahaa ja aikaa (not gonna happen...) mä rakennan jonku törkykireen shovelin vain tota hommaa varten. ::)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: F 48 - 09 kesäkuu 16, 14:41:34
Lainaus käyttäjältä: vaakko - 08 kesäkuu 16, 21:05:37
Hurrrrjaa meininkiä!  :D Pitäis itsekin käydä kesän aikana kokeileen. Oliko paljon hajontaa ajoissa? Että miten nopeasti alko homma luistaan?
Ei ollut kauheasti hajontaa ajoissa. Paras aika siis 12,104s ja huonoin keuliteltu aika 12,536s. Kahdeksan vetoa ehdin vetämään Kiikalassa. Eka veto oli kolmanneksi paras aika, eli kyllä tuohon kohtuullisen nopeasti pääsee mukaan. Mutta lähdön opettelu jatkuu ainakin tämän kesän. Suosittelen kokeilemaan, on hauskaa hommaa.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: F 48 - 09 kesäkuu 16, 15:12:19
Tässä muuten hyvä kuva Japesta ja musta renkaan lämmityksessä, tämän lähdön taisin jopa voittaa :-)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Wii - 09 kesäkuu 16, 23:14:20
Loistavaa  ;D
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Titus - 09 kesäkuu 16, 23:23:31
Aika hyvä aika kyllä. Sopiiko kysyä paljonko oli loppunopeutta ?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: F 48 - 10 kesäkuu 16, 09:32:03
Loppunopeudet pyöri siinä 176-178kmh ja paras ekat 60ft oli 1,945s. Viivalta pitäis päästa nopeammin liikkeelle...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 10 kesäkuu 16, 13:43:28
Hyvin on kyllä kulkenut :) Pitää kattoa jos sais järjestettyä vapaata Hyvinkään kahinoihin.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: F 48 - 20 elokuu 16, 17:28:09
Vesivehmaalla tänään käyty ja lujaa ajettu 😃
2 vetoa ehdittiin ajamaan ennen kisojen keskeytystä, molemmilla kerroilla paransin omaa ennätystä! Nyt paras aika 11,9018s, 60ft 1,8848s ja loppunopeus 178,74km/h 👌🏻
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: tomtee - 20 elokuu 16, 19:00:20
Jep kovaa meni, hieman jäi hampaankoloon kun ei kerennyt useampaa vetää. Oma Paras jäi 12.957, mut henk. koht paras sekin oli.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Wii - 31 lokakuu 16, 09:21:01
Viikonloppuna pyörähdetty Jape:n luona penkkaamassa. Paras veto 94,9hp@6719rpm 124,55Nm@4159RPM .  Kone: 01 buell s3t. Hammer 1250 kit, kansiset tekemät kannet, Hammerin nokat 560, mikuuni hsr 42, k&n suodatin, super strapp open end:illä.

Harmittavasti jäi vielä alle 100hp, ilmansuodatin ja putki rajoittaa menohaluja. Pitää nyt miettiä rupeanko vielä hiomaan noita viimeisiä hepoja.  Kaiken kaikkiaan olen ihan tyytyväinen tulokseen ja vielä iso kiitos Japelle.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 31 lokakuu 16, 19:09:50
Käppyrää tänne näytille sitten vaan, hyvät lukemat :) Tosi kovaa hönkii tossa neljän tonnin kohdalla! Varsinkin noilla Hammerin 560 nokilla jotka on kohtuu selvästi yläpääpainotteiset.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: twinspeed - 31 lokakuu 16, 19:37:07
Hienoa! Se muutama heppa on sivuseikka, jos pyörä toimii hyvin, eikä pahoja kuoppia ole käyrässä.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 01 marraskuu 16, 07:17:18
Lappu
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 01 marraskuu 16, 10:24:19
Hyvältä näyttää käppyräkin. Tuossa Buellin koneessa on se kevyempi kampiakseli/vauhtipyörä? Siitä tulee yleensä n. 5hv lisää ihan alhaalta jonnekin 5000-5000rpm asti mitä olen Buellin ja XR:n dynolappuja katsellut ja niitä XL lappuja joihin on XR:n palikat vaihdettu. Tuossa on nyt 4000rpm kova 70hv joka on paljon kun tyypillinen 1250 tarjoilee 60hv. Hyvin pelittää kokonaisuus vaikka joku (putki?) alkaa rajoittaakin 5000rpm jälkeen.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Jii - 02 marraskuu 16, 08:43:30
Lainaus käyttäjältä: vaakko - 01 marraskuu 16, 10:24:19
Hyvältä näyttää käppyräkin. Tuossa Buellin koneessa on se kevyempi kampiakseli/vauhtipyörä? Siitä tulee yleensä n. 5hv lisää ihan alhaalta jonnekin 5000-5000rpm asti mitä olen Buellin ja XR:n dynolappuja katsellut ja niitä XL lappuja joihin on XR:n palikat vaihdettu.

Kuinka tuo kevyempi kampura tuo tehoa ? Kevennykset lisäävät kierrosherkkyyttä kyllä mutta tehoon tai vääntöön pelkän kevennyksen ei pitäisi vaikuttaa.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: ma^ko - 02 marraskuu 16, 09:06:01
Lainaus käyttäjältä: Jii - 02 marraskuu 16, 08:43:30
Kuinka tuo kevyempi kampura tuo tehoa ? Kevennykset lisäävät kierrosherkkyyttä kyllä mutta tehoon tai vääntöön pelkän kevennyksen ei pitäisi vaikuttaa.

Vaikuttaa toki, koska palotapahtumalla kevyemmin liikkeelle väännettävää koneen sisällä. Raskas kampiakseli/vauhtipyörä tuo sitkeyttä kun liikemassa on varastossa, mutta alentaa koneesta ulos annettavaa vääntöä kun palotapahtuman pitää ensin vääntää se liike siihen raskaaseen massaan ja vasta "tähteet" annetaan ulos.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 02 marraskuu 16, 09:28:56
Esim. Hammerilta löytyy hyvin dynodataa, ei niin paljoa että voisi tieteellisesti asiaa todistaa, mutta kuitenkin mielestäni selvältä tuo näyttää kun katsoo kokonaisuutta.

http://hammerperf.com/dynoroom.shtml (http://hammerperf.com/dynoroom.shtml)

Jos tuolta ottaa 1250 tulokset niin homma menee käytännössä lähes aina näin:
3000rpm 40hv
3500rpm 50hv
4000rpm 60hv
4500rpm 70hv
5000rpm 80hv
Yli 5000rpm tulee hajontaa enemmän.

Jos katsoo sitten niitä XL:iä missä on "XR1200 crank" mainittu niin ihan yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta vaikutus näkyy mielestäni selkeästi erityisesti tuolla ala/keskikierroksilla. Varsinaisella XR1200 koneella olevat voi katsoa myös, niissä on toki putkiratkaisut ja nokkavalinnat erilaisia joten eivät ole niin vertailukelpoisia mutta niissäkin vahva ala/keskialue erottuu selvästi.

Se mikä puuttuu on samasta koneesta otettu XL:n dynoveto vakioalakerralla ja sitten tuolla XR1200 päivityksellä ilman mitään muita muutoksia (säädöt toki optimit molemmille).
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Lyytinen - 02 marraskuu 16, 13:02:38
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 02 marraskuu 16, 09:06:01
Lainaus käyttäjältä: Jii - 02 marraskuu 16, 08:43:30
Kuinka tuo kevyempi kampura tuo tehoa ? Kevennykset lisäävät kierrosherkkyyttä kyllä mutta tehoon tai vääntöön pelkän kevennyksen ei pitäisi vaikuttaa.

Vaikuttaa toki, koska palotapahtumalla kevyemmin liikkeelle väännettävää koneen sisällä. Raskas kampiakseli/vauhtipyörä tuo sitkeyttä kun liikemassa on varastossa, mutta alentaa koneesta ulos annettavaa vääntöä kun palotapahtuman pitää ensin vääntää se liike siihen raskaaseen massaan ja vasta "tähteet" annetaan ulos.

Minäkin olin joskus tuota mieltä (tosin mäntien massoista oli kyse), mutta mutta... se mitattu tehohan on ajallinen keskiarvo niin sen minkä pyörivät massat imee palotapahtumasta, sen ne antaa muitten tahtia aikana, dynorullaan tai pakoputkesta ulos. Muussa tapauksessahan sen palotapahtumasta saadun energian pitäisi jotenkin varastoitua pyöriviin osiin eli ne rupeaisi pyörimään entistä kovemmin tai vaikka lämpeneisivät sulamispisteeseen. Tai mikä tahansa muu prosessi jolla saadaan energia säilymään, sitä kun ei synny eikä häviä. Tosin ainakin big twineillä monesti väännätetään niin alhaalta, että alkaa aikaskaala venyä jo niihin mittoihin, että pyörivien osien massoilla alkaa olla merkitystä...
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: twinspeed - 02 marraskuu 16, 18:38:08
Vauhtipyörään varastoidaan energiaa, siihen ei tuhlata energiaa.

Toki koneen luonne muuttuu. Kaasua lisättäessä  kierrokset ei nouse niin nopeesti, kuin kevyen vauhtipyörän kanssa, mutta voimaa on sitten saman verran varastossa mahdollista myöhempää tarvettta varten.

Luulen, että ero dynolukemissa kertoo tehonmittausmitaustavan luonteesta, ei mistään oikeesta tehohäviöstä tai - voitoista
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 02 marraskuu 16, 18:54:35
Vauhtipyörä tai muu metallimöykky ei ainakaan näin maallikon korvaan kuulosta järkevältä paikalta varastoida energiaa, koska eikös tuossa 100-varmasti tule energian muuttumista "turhaan muotoon" mm. lämpölaajeneminen nyt ainakin. Se on tietty eri asia että jos häviöt on sitä luokkaa ettei sillä ole käytännössä juuri merkitystä.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: ma^ko - 02 marraskuu 16, 21:41:19
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 02 marraskuu 16, 18:38:08
Vauhtipyörään varastoidaan energiaa, siihen ei tuhlata energiaa.

Mutta sen kiihdyttämiseen otetaan osa väännöstä/tehosta jolloin sitä on vähemmän käytössä. Se suurempi kierrosherkkyys on merkki lisääntyneestä "vapaasta" vääntömomentista. Niin se vaan menee.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: filtteri - 02 marraskuu 16, 21:50:41
en usko että se kevyt kampura lisää tehoa lainkaan se teho muodostuu männän ja kannen välissä se että kampura on kevyempi pitää huolen vaan siitä että se maksimiteho on vikkelämmin takarenkaalla.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: ma^ko - 02 marraskuu 16, 22:19:15
Lainaus käyttäjältä: filtteri - 02 marraskuu 16, 21:50:41
en usko että se kevyt kampura lisää tehoa lainkaan se teho muodostuu männän ja kannen välissä se että kampura on kevyempi pitää huolen vaan siitä että se maksimiteho on vikkelämmin takarenkaalla.

Juurikin näin, jolloin välikierrosalueella on enemmän sekä tehoa että vääntöä.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Lyytinen - 03 marraskuu 16, 00:00:56
Tavallaan totta, mutta ei siinä kampuran kilon tai parin painoeron inertia tunnu missään kun dynorullan inertian vielä välitykset moninkertaistaa eli se kierrosherkkyys päädy paperille asti. Sen sijaan persdynossa eri asia kun tarpeeksi pieni vaihde silmässä.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: ma^ko - 04 marraskuu 16, 09:52:47
Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 03 marraskuu 16, 00:00:56
Tavallaan totta, mutta ei siinä kampuran kilon tai parin painoeron inertia tunnu missään kun dynorullan inertian vielä välitykset moninkertaistaa eli se kierrosherkkyys päädy paperille asti. Sen sijaan persdynossa eri asia kun tarpeeksi pieni vaihde silmässä.

Jollei se päädy paperille, persdynon ohella, niin mikä sitten mielestäsi selittää ihan paperille päätyneet paremmat alemman kierrosalueen teho/vääntötulokset keveämmällä alakerralla esmes noissa Hammerin tuloksissa?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: V2Tbo - 04 marraskuu 16, 12:05:14
Tässä on vähän tarkempaa specsiä moottorin ja voimansiirron liikkuvista massoista...

Suosittelen lukemaan ajatuksen kera.

http://www.w8ji.com/rotating_mass_acceleration.htm (http://www.w8ji.com/rotating_mass_acceleration.htm)

Lyhyesti virsikaunis: Liikkuvat massat vaikuttaa takapyörältä mitattuun tehoon, johtuen kokonais hyötysuhteen paranemisesta(pienemmistä liikutettavista massoista). Samaan hyötysuhteen paranemiseen vaikuttaa koko voimalinjan paino, ketjut, rattaat, vanne, vaihteisto, ensioveto, rattaiden välinen kitka yms.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Lyytinen - 04 marraskuu 16, 13:07:18
Pikaisella vilkaisulla tuo linkki näyttäisi varsin asialliselle. Tein kuitenkin itse vielä puhtaalta pöydältä laskelmat ja tämmöiseen kaavaan päädyin:

P = m * r ^ 2 / (268460 * t) * (rpm2 ^ 2 - rpm1 ^ 2)

jossa

m = vauhtipyörän massa (shovelia viime ajat rassanneena laitetaan 20 kg)
r = vauhtipyörän säde (oliko se 8 tuumaa halkaisijaltaan eli r = 10 cm)
t = vedon pituus (laitetaan 4 sekuntia)
rpm1 = aloitusjengat (2000)
rpm2 = lopetusjengat (7000)
P = keskimääräinen teho hevosvoimissa, jonka vauhtipyörä imee

Näillä datoilla tulee P = 8.4 hv. Riipaistaan 2 kiloa limppujen massasta pois niin tulee P = 7.5 hv. Eli joo kyllä kevyempi limppu näkyy 0.9 hv parempana keskimääräisenä dynotuloksena jos tarkkaan katsoo.

Jotenkin tuntuu, että tämä juttu lähti taas vähän lapasesta, mutta toisaalta ei taida olla eka kerta.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Wii - 04 marraskuu 16, 13:47:33
Lyytinen: olen täysin samaa mieltä tuon viimeisen lauseen suhteen  :D
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 04 marraskuu 16, 16:34:41
Hyvähän se on kun perusteellisesti käydään asiaa läpi :) Hyvä tuo artikkeli mikä linkattiin.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: kup - 08 joulukuu 16, 12:03:44
Kysytäänpäs täällä samassa.

Eli suunnitteilla 883 - > 1200 tai 883 -> 1250 konversio. Pyörä on vuoden 1997 883. Olisi tiedossa edullisesti 2002 Buell s3t:n pytyt ja nokat. Pytyissä pientä skraidua, joten vaatisi porautuksen. Männät sitten vaikka wisecon hieman korkeampipuristeiset. Nuo kyseiset nokat ilmeisesti vastaavat andrewsin n4 nokkia? Kansina ajattelin käyttää nuita 883 kansia, mutta tottakai jonkun kansipajan(kansiset) käsittelyä niille.

Kysymys kuuluukin, että käyvätkö nuo buellin pytyt ja nokat tuohon minun pyörääni? Vai kannattaako suoraan hommata Hammer Performancelta 1250kit? Ja kannattaako kansia suoraan alkaa tehdä n4 nokille vai impact 560 nokille? Käyttämällä mahdollisesti sopivia buellin osia voisi päästä muutaman euron halvemmalla, mutta jääkö teho/vääntö kauas verraten hammerin palikoihin?

Terv.

Juho
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Wii - 09 joulukuu 16, 18:12:51
Tuosta ei ole vaikea päätellä kenen vanhoista osista on puhe. Liekköhän mulla suomen ainuita s3t koneita :) Mutta juu en itsekkään tiennyt kun tätä juteltiin että onko noissa pytyissä eroa, pituudessa tms? Ja mitkä männät tuonne pitää laittaa noiden 883 koneistettujen kansien kanssa? Oliko japella tietoa?

Lainaus käyttäjältä: kup - 08 joulukuu 16, 12:03:44
Kysytäänpäs täällä samassa.

Eli suunnitteilla 883 - > 1200 tai 883 -> 1250 konversio. Pyörä on vuoden 1997 883. Olisi tiedossa edullisesti 2002 Buell s3t:n pytyt ja nokat. Pytyissä pientä skraidua, joten vaatisi porautuksen. Männät sitten vaikka wisecon hieman korkeampipuristeiset. Nuo kyseiset nokat ilmeisesti vastaavat andrewsin n4 nokkia? Kansina ajattelin käyttää nuita 883 kansia, mutta tottakai jonkun kansipajan(kansiset) käsittelyä niille.

Kysymys kuuluukin, että käyvätkö nuo buellin pytyt ja nokat tuohon minun pyörääni? Vai kannattaako suoraan hommata Hammer Performancelta 1250kit? Ja kannattaako kansia suoraan alkaa tehdä n4 nokille vai impact 560 nokille? Käyttämällä mahdollisesti sopivia buellin osia voisi päästä muutaman euron halvemmalla, mutta jääkö teho/vääntö kauas verraten hammerin palikoihin?

Terv.

Juho
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 09 joulukuu 16, 19:25:38
Mä varmaan laittasin flat top männät ja muotoilisin palotilan sopivaks valituille nokille.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: kup - 11 joulukuu 16, 18:03:27
Kyselin tuota asiaa hieman Hammer performancelta ja he vastasivat etteivät suosittele flat top mäntiä 883 kansien kanssa vaan 30 degree reverse dome -tyyppisiä, mitä ikinä sitten tarkoittaakaan. Eivät myöskään perustelleet, että miksi juuri tuollaiset männät. Samaten osasivat sanoa, että impact 560 nokkia tarvittaisiin vasta 100hp+ tehoihin. Ilmeisesti suomessakin pystytään koneistamaan 883 kansista sellaiset, että sinne saa joko n4 tai impact 560 nokat? Ja tuommoiset männät, mitä suosittelevat vaativat ilmeisesti kansien palotilojen muokkaamista. Kovasti tuntuvat hammerilla haluavan, että he tekisivät kansityöt myöskin.

Kun vien kannet koneistajalle, sinne pitää ilmeisesti kertoa, mitä nokkia ja mäntiä halutaan käyttää?

Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 11 joulukuu 16, 18:44:07
Niin kun kirjotin että palotilojen muokkaus...
tuo mikä on tässä ketjussa f-48 pyörä on noilla reverse dome männillä. Mutta eipä mekään oltas niitä pistetty mutta kun sattu oleen hyllyssä (joutu ottaa kansista siivua reippaasti että sai dynaamiset kohilleen N9 nokkien kanssa)

Kun viestissä mietiskelit hammerin 560 nokkia niin oletin että haet sellasta 100 hp peliä.
Jotta noihin 883 kansiin saa ees jotain joka rupee muistuttaa venttiiliä niin joutuu muotoilla palotilaa joka tapauksessa. Noilla reverse dome männillä vaan rupee käymään puristussuhteet aika alhasiks noilla nokilla (h560, a N9 jne) kun palotilaata lähtee materiaalia.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: kup - 11 joulukuu 16, 19:14:22
Oikein päätelty, semmonen 90-100hp olisi tavoite.

Ymmärsinkö siis oikein, että nuita reverse dome tai 30 ast reverse dome -mäntiä käytetään siksi, että saadaa puristussuhde järkevälle tasolle vähäisemmällä palotilojen muokkauksella?

Hammersin sivuilla oli tuommoisia Flat top mäntiä, joissa ilmoitetaan 9,1@67cc ja samalle männälle 10,1@62cc. Ja 883:n palotilan koko nopealla googlauksella 49,5cc. Eli muokkaamalla palotilan koko 49,5cc -> 62cc päästäisiin tuonne 10,1 puristuksiin nuilla kyseisillä männillä?



Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 12 joulukuu 16, 12:52:20
Hammer varmaankin ehdotti sulle aikalailla valmista pakettia eli heiltä parhaan tehontuoton varmistavia 30 asteisia mäntiä ja heidän siihen sopiva kansityö. Ja kun heiltä löytyy myös nokkia niin paketti olisi valmis. Täällä lisäinfoa ja kuvia männistä niin selviää mistä on kyse: http://1250kits.com/xltopend.shtml#pistons (http://1250kits.com/xltopend.shtml#pistons)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 12 joulukuu 16, 13:56:28
Joo siis tota 30 dg reverseä ei siis ole tarkoitettu 883 kansille ilman isompaa muotoilua...
sitten heillä on ns 883 reverse dome joka tarkoitettu vakio 883 palotilalle.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: kup - 13 joulukuu 16, 08:53:59
Juurikin nuin. He ehdottivat, että hoitaisivat kansityöt ja kaikki. Tosin en oikein näe järkeä lähetellä kansia ympäri maailmaa, kun ilmeisesti kansityöt hoituu suomessakin.

Onko nuissa minkälainen ero vert. tasalakimännät tai tommoset 30 ast. reverse domet? Kun mainitsit että niillä saa parhaat tehot? Tavoiteteho on tosiaan se 90-100hp, jos vaan tasalakimännillä + sopivalla kansityöllä + nokilla ja poratuilla s3t pytyillä sinne pääsisi, niin voisi olla edullisin vaihtoehto. Kun taas jos kaiken joutuu jenkkilässä teettämään/sieltä kaiken tilaamaan, niin alvit ja tullit maksaa jo useamman satasen.

Lainaus käyttäjältä: vaakko - 12 joulukuu 16, 12:52:20
Hammer varmaankin ehdotti sulle aikalailla valmista pakettia eli heiltä parhaan tehontuoton varmistavia 30 asteisia mäntiä ja heidän siihen sopiva kansityö. Ja kun heiltä löytyy myös nokkia niin paketti olisi valmis. Täällä lisäinfoa ja kuvia männistä niin selviää mistä on kyse: http://1250kits.com/xltopend.shtml#pistons (http://1250kits.com/xltopend.shtml#pistons)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 13 joulukuu 16, 09:43:53
joo kyllä hoituu suomessa ja kohtuu hintaan ja tasalakisilla pääsee ok lopputulokseen ja tuohon tavoitteeseen.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: mikira - 14 joulukuu 16, 09:58:47
Onkos kukaan kerinnyt kokeilemaan 1275 cylintereitä? Tän sivun lopussa on maininta uusista bolt on sylintereistä http://www.hammerperf.com/883conversions.shtml (http://www.hammerperf.com/883conversions.shtml)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Hd 1200 - 14 joulukuu 16, 20:28:11
Minkä verran N9 nokka vaatii staattista puristusta? Tai mikä olis järkevä Puristus?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 15 joulukuu 16, 07:02:46
keskimäärin 10.5
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: kup - 17 joulukuu 16, 13:58:10
Tässä olen nyt hieman kerennyt perehtyä aiheeseen ja laskeskellut hammer performancen puristussuhdelaskurilla dynaamisia puristuksia.

Olen päätymässä seuraavanlaiseen kokoonpanoon:

- Wii:ltä Buellin 1200cc pytyt, jotka porautetaan 0,01 ylikokoon, eli poraus 3,508.
- Wisecon Flat top männät mallia k1661. Näillä kuutiotilavuudeksi tulisi 1207cc.
- 883 kansiin porttaus + isommat ventiilit + palotilojen suurennus 57cc, mikäli mahdollista.
- Nokiksi andrews N9 / s&s 555 tai impact 560.
- Lyhemmät tai säädettävät työntötangot.

Hammer performancen laskurilla N9 nokkien ja 0,030 kansipahvin kanssa:
- staattinen 10,34 : 1
- dynaaminen 8,89 : 1
- cranking comp: 187,7 psi

Impact 560 ja 0,030 kansipahvi:
- staattinen 10,34 : 1
- dynaaminen 9,15 : 1
- cranking comp: 194,8psi

Mitäs kokeneemmat tuumaatte, näyttääkö paperilla yhtään järkevältä/toimivalta kokoonpanolta?
Ilmeisesti venttiilejä täytyy upotta syvemmälle kanteen, etteivät ota toisiinsa eivätkä mäntään kiinni?

Terv.  Juho
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: kup - 11 toukokuu 17, 16:24:46
Noniin. Se olisi ekat 100km testiajelua takana. Kone käy melko hyvin ja vielä kun malttaa lisää rauhallista sisäänajoa ennen penkissä säätämistä tehdä niin hyvä tulee. Moottorista tuli siis 1200cc wisecon männillä, kansisetin työstämillä kansilla ja impact 560 nokilla. Tönärit, nostajat, putki ja sytkä meni myös vaihtoon.

(http://i305.photobucket.com/albums/nn235/kupo_41/IMG_20170505_204306_zpsvkaw4fch.jpg?t=1494422314)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Hd 1200 - 11 toukokuu 17, 19:37:56
Mitä muutoksia sun kansiin tehtiin ja minkä kokosilla venttiileillä? Oliko 883 kannet?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: kup - 11 toukokuu 17, 20:32:33
Lainaus käyttäjältä: hd - 11 toukokuu 17, 19:37:56
Mitä muutoksia sun kansiin tehtiin ja minkä kokosilla venttiileillä? Oliko 883 kannet?

Isommat imuventtiilit tuli ja kanavia muotoiltiin uusiksi. En muista kyllä minkäkokosen venttiilin laittovat.  Pakoventtiili jäi käsittääkseni vakioksi. Palotilaa kaiverrettiin hieman isommaksi myöskin.  Virtaus tais olla jotain 122-125hp tietämillä. Ja joo 883 kannet on.

(http://i305.photobucket.com/albums/nn235/kupo_41/IMG_20170307_183141_zpsgfkvvuwb.jpg)
(http://i305.photobucket.com/albums/nn235/kupo_41/IMG_20170307_183154_zpsnwpbad2r.jpg)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: jape - 11 toukokuu 17, 20:45:51
N44mm aihiona SS superstokin imut
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Hd 1200 - 16 toukokuu 17, 21:20:39
Kuinkas kun nuota virtauksia mitataan niin onko niis imusarja paikallaan?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Hd 1200 - 14 kesäkuu 17, 22:25:43
Laita Kup teholukemii ku selvii.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: kup - 22 kesäkuu 17, 07:53:37
Noniin, nyt on pyörä saatu sisäänajettua ja säädettyä. Kerran jo kerkesin tälle kaudelle sen kolaroimaankin, mutta nopeasti saatiin pyörä leivottua takaisin tielle. Suuret kiitokset Japelle & pojalle niin säädöstä kuin pyörän nopeasta korjausavustakin.

(http://i305.photobucket.com/albums/nn235/kupo_41/spora_kppyr_zpstz2hijll.jpg)

Ilmeisesti kaasutin/putsari ja pakoputki alkaa rajottaa menoa kierrosten noustessa. Tällähetkellä kaasarina CV ja putkena supertrapin 2-1. Levyjä taisi olla 10kpl ja avoin pääty.

Pienen testilenkin kerkesin eilen heittämään näitten säätöjen jälkeen ja onhan tuo tosi hauska peli ajettavaksi jo noinkin. Kaasutin kuitenkin vaihtunee jostain aikaa hsr:ään tai superiin.

(http://i305.photobucket.com/albums/nn235/kupo_41/IMG_20170621_201351_187_zpsnnqxaqfv.jpg)
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 22 kesäkuu 17, 08:12:25
Hyvältä näyttää käppyrät, tosin satku on aika liki että pitäiskö kuitenkin jotain vähän vielä...  ;) :D

Ei se ihan vakiolta kuulostanutkaan kun lähdit Porkkala Cafelta.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: kup - 22 kesäkuu 17, 08:27:21
Lainaus käyttäjältä: vaakko - 22 kesäkuu 17, 08:12:25
Hyvältä näyttää käppyrät, tosin satku on aika liki että pitäiskö kuitenkin jotain vähän vielä...  ;) :D

Ei se ihan vakiolta kuulostanutkaan kun lähdit Porkkala Cafelta.

Jotain täytyy enstalvena pakoputkeen ja imupuolelle tehdä, että menisi tuo maaginen 100hp rikki  ;) Parasta kuitenkin, että löytyi reilut 1hp enemmän tehoa kuin vanhalta taistelutoveriltani Wii :ltä    ;D
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Wii - 22 kesäkuu 17, 13:27:11
Et perk## rupee nyt virittämään! :D kyllä tässä on vähän uutta putsaria katseltu ja putkikin on valmiina jotta sais edes 1 hp enemmän mitä kup:lla.  ;D



Lainaus käyttäjältä: kup - 22 kesäkuu 17, 08:27:21
Lainaus käyttäjältä: vaakko - 22 kesäkuu 17, 08:12:25
Hyvältä näyttää käppyrät, tosin satku on aika liki että pitäiskö kuitenkin jotain vähän vielä...  ;) :D

Ei se ihan vakiolta kuulostanutkaan kun lähdit Porkkala Cafelta.

Jotain täytyy enstalvena pakoputkeen ja imupuolelle tehdä, että menisi tuo maaginen 100hp rikki  ;) Parasta kuitenkin, että löytyi reilut 1hp enemmän tehoa kuin vanhalta taistelutoveriltani Wii :ltä    ;D
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: vaakko - 26 kesäkuu 17, 12:48:06
Tuota Hammerin putsaria tohdin kyllä suositella että on erittäin hyvä tuote, mulla sarjan keskimmäinen eli "Crush". Ei toki halpa tulleineen ja veroineen ja postikuluineen, mutta ei mikään mahdoton.
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Natking - 27 kesäkuu 17, 17:49:18
Eiköhän se 100hp ole siinä kun viskaa ton super-räpin pusikkoon?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: Hd 1200 - 28 kesäkuu 17, 18:01:19
Minä tein vaimentaja sillee että 120x250mm putki johonka päädyt ja 3 tuuman reikäputki sisälle, sisäänmeno oli 60mm kollektorilta asti. Ulostuloon hitsasin 2.5 supistajan  päähän missä irrotettava pyramidi huilu niin pääs toteamaan penkissä mitä vaikuttaa. Villaa on 20mm reikäputken ympärillä niin ääni on pieni. Kertokaas miten tänne saa laitettua kuvan?
Otsikko: Vs: 883 - 1200 konversio
Kirjoitti: ma^ko - 28 kesäkuu 17, 20:59:07
Lainaus käyttäjältä: Hd 1200 - 28 kesäkuu 17, 18:01:19
Kertokaas miten tänne saa laitettua kuvan?

Täppää tota liite selaa painiketta ja valitsee tiedoston, jos useamman tiedoston ni tökkää lisää liitteitä... tai sit linkittämällä jostain nettisijainnista...