Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ahdettu tc Dyna

Aloittaja Tole, 07 kesäkuu 21, 23:19:21

« edellinen - seuraava »

Tole

No nyt kun on tässä testailtu kokoonpanon kestävyys, niin kai sen nyt jo voi näyttää muillekkin. Eli talvella tuli näprättyä Holsetti tuohon -02 mallin Dynaan, hetken mielijohteesta. Pari talvee sitten ensin modasin sen 95cu takomännillä ja siitä oikeastaan lähti, että nälkä vaan kasvoi ja tehoa oli saatava kesäksi lisää. Oli siis lähdettvä tig ostoksille, jotta sai pakosarjan ja kotelot yms näprättyä kasaan... Alku ongelmat oli karkailevat ahdot, jotka kävi parhaillaan 1.7bar . Holsetin oma hukkis modaamattomana ei pitänyt ahtoja kurissa, vaan portti piti portata niin isoksi kuin vain mahdollista ja niin ne sai aisoihin edes jotenkin. Ensi talveksi suunnitelmissa on ulkoisenportin rakentaminen ja ehkä coolerin tai metanoliruiskun laitto. Penkissä en ole vielä käyttänyt, mutta kiukkua tuntuu olevan enemmän kuin riittävästi... Ahdot on tällä hetkellä n.1.2bar.

No tässä vielä muutama kuva lopputuloksesta.

Tuusulan T-Bone

Asiaa! Jos voi virittää, niin pitää virittää!
Long John Stroker

twinspeed

Hienoa! Aika tukevat ahdot. Miten ruokailupolitiikka muuten? Omat kartat ruiskulle vai miten... ja onko puristuksia paljon. Onko e85 käynyt mielessä?
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Tole

Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 08 kesäkuu 21, 18:49:45
Hienoa! Aika tukevat ahdot. Miten ruokailupolitiikka muuten? Omat kartat ruiskulle vai miten... ja onko puristuksia paljon. Onko e85 käynyt mielessä?
[/quote
No ruokailuhan on hoidettu kaasarilla😆
Puristukset on 9.5:1, ja kyllä alkuun hiukan hirvitti. Mutta suutinjumpalla ja sytkänsäädöllä sai ihan hyvin toimivan vehkeen. E85 ei tule kysymykseen, kun sitä niin harvasta paikasta saa. Laajakaistaa tulee seurattua aikas tiheään tahtiin.

Tole

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 08 kesäkuu 21, 18:37:09
Asiaa! Jos voi virittää, niin pitää virittää!

Todellakin pitää, mutta näköjään nälkä kasvaa kokoajan...

JKKo

Minkälaisia sytytysennakoita pystyt käyttämään noilla puristuksilla ja ahdoilla? Onko alkuperäinen sytytysboxi vai joku jälkimarkkinatuote?

Ihan kun tuossa olisi huohotus ahtopaineiseen tilaan ohjattu. Toimiiko se hyvin?
883/1200/turbo

Tole

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 09 kesäkuu 21, 07:01:03
Minkälaisia sytytysennakoita pystyt käyttämään noilla puristuksilla ja ahdoilla? Onko alkuperäinen sytytysboxi vai joku jälkimarkkinatuote?

Ihan kun tuossa olisi huohotus ahtopaineiseen tilaan ohjattu. Toimiiko se hyvin?

Siinä on Dynan säädettävä sytkä, ja ennakot on 28 astetta nitro/ahtokäyttöön. Huohotus on ulkoilmaan, kun jätin vakioletkut siihen paikalleen, niin sillä näyttää että menisivät painekoteloon. Pyörä toimii kuin unelma lukuunottamatta että kytkin lipsuu kun ahtopaineet rupeaa olemaan 1bar luokkaa.

JSmedby

Miten tuo CV toimii painepuolella? Täytyikö sille tehdä jotain?

Tole

Toimii yllättävän hyvin, kun laittoi kaasarin tehdassäätöihin.

JKKo

Pysyvätkö Keihinin säädöt hyvin aloillaan? Itse kun harjoittelin moista, tuskailin alati muutoksessa olleiden seosten kanssa. Eräänkin kerran ahdot olivat taas kateissa. Laite ei vaan ottanut kierroksia kunnolla siinä kohtaa, missä on siirtymä alipIneesta ylipaineelle. Sillä kertaa syyksi paljastui yksi löystynyt luistin painekammion kiinnitysruuvi ja siitä syystä painevuoto.

Kuvissa ei näy pitotputkea. Onko tuossa sellainen?

Paljonko laitoit ylipainetta bensiinille yli ahtopaineen? Neula tuppasi vuotamaan omassani kovin herkästi.
883/1200/turbo

Down

Et sä voi tällaista tänne laittaa ilman ääninäytettä! Videota kehiin. Hienosti toteutettu, nostan hattua!

Tole

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 20 kesäkuu 21, 05:52:32
Pysyvätkö Keihinin säädöt hyvin aloillaan? Itse kun harjoittelin moista, tuskailin alati muutoksessa olleiden seosten kanssa. Eräänkin kerran ahdot olivat taas kateissa. Laite ei vaan ottanut kierroksia kunnolla siinä kohtaa, missä on siirtymä alipIneesta ylipaineelle. Sillä kertaa syyksi paljastui yksi löystynyt luistin painekammion kiinnitysruuvi ja siitä syystä painevuoto.

Kuvissa ei näy pitotputkea. Onko tuossa sellainen?

Paljonko laitoit ylipainetta bensiinille yli ahtopaineen? Neula tuppasi vuotamaan omassani kovin herkästi.
Juu, ei siinä ole erillistä pitot putkea, vaan paineistus on hoidettu suoraan painekotelon kautta kaasuttimen omaa huohotusputkea käyttäen. Bensanpaineet on 0.2bar yli ahtopaineen. Säädöt on pysynyt hyvin aloillaan. Tasakaasu ajossa menee hiukan paksulla, mutta jostain täytyy talven aikana etsiä neula joka laihentaisi sen alueen seosta. Täytyy ihan puuta koputtaa miten hyvin laite on toiminut alusta lähtien. Kilometrejä on tälle kesää jo varmaan reilu 2000km takana ja ainoat ongelmat on ollut rikkoontunut akku ja jännitteensäädin.

Tole

Lainaus käyttäjältä: Down - 26 kesäkuu 21, 07:56:13
Et sä voi tällaista tänne laittaa ilman ääninäytettä! Videota kehiin. Hienosti toteutettu, nostan hattua!
Ääninäytettä ja videota tulee, kun sais vain kuvattua   ::)

JKKo

Sulla oli tietotaito kohdallaan alusta asti. Mä asiasta enempää ymmärtämättömänä veistelin jos mimmoisia pitotputkia (koska kaikilla on). Siitä laipan reiästä mä sen pitot putken tuottaman paineen vein, mutta että oli herkkää sen viritys.

Sain voima-alueen kohdalleen pääsuuttimella, joka oli asteikon yläpäässä ja jotenkuten sen ajoalueen kohdilleen 90-luvun lopun saastekaasarin neulalla, joka oli tosi tuhti paksummasta päästä. Mutta kyllästyin ja läksin ruiskujen maailmaan.

Tuo tuloputken suunta voi olla se juttu, ettei kurkkuun ja kohokammioon mene olennaisesti eri paineella ilmaa.

883/1200/turbo

Tole

Siinä pieni pätkä penkistä...170hp takaselta tuossa vaiheesaa kun lähtee vetämään, mutta hölläskaasun kun pakosarjantiiviste petti.


https://vm.tiktok.com/ZMR8GSUyH/