Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

FLH 1200 -77 Mörrimöykky

Aloittaja Karvanaama, 12 syyskuu 16, 17:30:23

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 08 joulukuu 16, 22:52:14
Mun tietojen mukaan viskositeetti on numeroitu ihan erilailla ettei moottori- ja lootaöljy sekoittuisi lukutaidottoman asentajan täytellessä öljyjä ;D

Muutoin oivallinen teoria, mut mitäs ne eroavat tekstit sen viskonumeron osalt auttaa lukutaidotonta?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Smokie

Yks kaveri on auttamattomasti lukihäiriöinen mutta ei ole juurikaan ongelmia numeroiden kanssa, ainakaan jos ne liittyy johonkin polttoainetta käyttävään härveliin. Ehkä tuossa on perää. Aakkosia on kuitenkin 29 ja numeroita vain 10 eli apaut 3 kertaa helpompaa ainaskin. Ehkä sen W:n voi skipata ihan huoleti.

Karvanaama

Haa! taisi löytyä loputkin kadonneet nostajan rullien neulat.
Tällainen satsi tuli kuusi kertaa öljyleilin huuhtelun yhteydessä.
Loppuun vielä kuva koneen tilanteesta perjantai-iltana.

Kapteeni sika

Pornoo!

Minkäslaista nostajaa/hydraulia tulee, jos soppii udella?

Karvanaama

Muistaakseni konepäällikkö puhui Jimssin hydrauleista, pesistä ei muistikuvaa.
Jaa..no mustat..

Spöke

No entäs kärsä? Laitoitkos tuohon jonkun kunnon kärsän vai jonku lopolpoppaksan?
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Karvanaama

Kärsää ei vielä ole, paitsi tuo andrews j evp, jota ei tuohon jätetä.
Saas nähdä pannaanko jotain tilapäistä, L3S on tavoitteena, onhan toki paljon pimeitä päiviä vielä kärsittävänä ennen kevään tuloa.

Kapteeni sika

Mulla on Jimssiläiset nostajat, nyt noin 60K ajetut, hyvät vieläkin.
Jimssin Big Axlet ei kait oo hyvät, googlella löytyy käyttökokemuksia.

Karvanaama

Oli pieni epäilys että svingin laakerit on saattaneet olla huoltovapaassa tilassa jonkin aikaa.
Ei ollut turhaa tämäkään työ. Koolit lähti ilahduttavan helposti irti, uutta on tilattava tiivisteineen.
Nipan kohdalla oli kyllä kölli vaseliinia, mutta ei sitä laakereille asti riittänyt.

Tilaukseen menee myös valkosivurengas taakse. Eteen olin hankkinut jo aikaisemmin.
Startti tuli uusi "prestolite", sekä lisävaloumpiot (sealed beam, ihanan halpoja).
Pyöränlaakerit tarkistettu ja rasvattu, edellinen omistaja sanoikin hiljan ne vaihtaneensa.

Kohta saisi The Nokkakeppi tulla. Muuten joutuu ottamaan AB - suunnitelman käyttöön. SULOOOO!!  ;D


shoveltimppa

Huoltovapaat laakerit on ihan parhaita  ;D

Karvanaama

Ja nyt niitä ilon hetkiä, maanantaina olleen kevätpäivän tasauksen kunniaksi pistettiin sohveli käyntiin (tiistaina ;D).

Pyörän niputtaminen on kestänyt melko kauan, mutta suuria vastoinkäymisiä ei juurikaan ole tullut.
Enskakopan tyhjennyspropun kierteet morjens, joka tuli tietenkin tarkistettua just ennen öljyjen kaatamista.

Sytkän (Dyna 2000i) esiasetus aiheutti jo ihmetystä, merkkiledi ei suostunut vilahtamaankaan missään tilassa.. Ei ennakkomerkillä, eikä yläkuolokohdassa, myöskin puristustahdilla ja pakotahdilla kokeiltiin. Sitten kerhoveljen suosiollisella avustuksella tarkistettiin että kipinä kuitenkin tuli kynttilälle.
Pyörän käydessä ei ledi vilku siltikään, en ole varma jos kuuluukaan vilkkua, mutta parempi näinpäin.

Hydraulien kalina loppui melko pian, varmaan asiaa auttoi, että pyörittelin konetta startilla ilman tulppia öljynpaineen nostamiseksi.
Puuhaa riittää vieläkin, putket on vielä vaiheessa, tilasin semmoset isolapaiset kalanpyrstöänkkärit.
Vaativat kiinnitysten väsäämistä, sekä muuta hierontaa.

Yritin myöskin uudistaa naarmuista tuulilasia, jälkiviisaana olisi helpommalla päässyt jos olis hakenut polykarbonaattia ja leikannut uuden. No toki se parempi on kuin alkutilanne, mutta katsotaan miten käy vasta-auringossa.

Karvanaama

Seuraavilla käynnistyksillä alkoi sitten kuulua kalinaa. Käynnistymisen jälkeen n.6-7 sekunnin kuluttua esiin tuli kalpatus, joka katosi vasta koneen sammuttua. Uusi käynnistys, jälleen se 6-7 sek. ja kalina alkoi.
Konepäällikkö saapui ensiapulaukkunsa kanssa, tarkisti öljynpaineet ja -kierron. Kaikki OK.
Aikansa kuunneltuaan totesi: etupytyn pakonostajasta se tulee. Hydrauli auki ja mäntä jumittanut pohjaan, löysipä sitten pienenpienen metallimurun, joka lie estänyt hydraulin toiminnan.
Ainakin kalina loppui siihen paikkaan. Jippii!

Sytkän ledeistä ei minkäänlaista vilahdustakaan, mutta kone käy silti, käyköön sitten.

Loppuun vielä kuva: Didyougetafish? Yes i did!

ezmo

Toivottavasti oli ainoo metallimuru, mikä oli moottorissa.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Karvanaama

Tilannekuvat tältä aamulta.
Lie yksi hydrauli vieläkin jossain määrin viallinen, kalpatus loppui vasta kilometrin ajon jälkeen huoltsikan pihassa. Tyhjäkäynnillä sitten häviää ja kierroksilla taas alkaa. Pitää kai kokeilla laittaa konversiopalikka paikalleen hydraulin tilalle josko vaikuttaisi.

Talouden toisesta sovelista löytyi tönäreitä säätäessä keinuvivun akselin suuntaista päittäisvälystä nopeasti mitattuna n. 2,5 mm. Jippii!

Karvanaama

Kalapatus näyttäisi nyt olevan poissa, etupytyn pakopuolen nostaja on vaihdettu uuteen.
Nyt saisi tulla kuivempaa keliä, niin voisi käydä oikein päätiellä kuulostelemassa jos lastentauteja löytyy lisää.

Eikä tähän nyt sitä Leineweeperiä sitten saatu, ainakin toistaiseksi mennään Andrewsin AB:llä.
Kyllä se L3S kuitenkin takaraivossa vielä polttelee.. Ehkäpä myöhemmin sitte.