Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Skin 'n' Bones

Aloittaja Jack, 01 lokakuu 14, 20:32:14

« edellinen - seuraava »

Jack

Katotaas saanko mä tänne jotain aikaseksi. Täällä on rima asetettu sen verta korkeelle, et mä meen reilusti ali, koska se on helpompaa, ja sopii paremmin tänhetkiselle budjetille.

Shovel tuli taloon ja viat ajettu esiin, vuotava takarockerboxi osoittauitui vuotavaksi kanneksi ja puhalsin pahvin ja öljyt pihalle koneesta motarilla  ;D

Pyörä purussa ja heti havaitsin, että kotitallista puuttuu oikeankokoinen hylsy jolla T-kappaleet ja keulaputket saisi irti. Kauppaan mars.
Samaten etulevyissä on muutama pultti jumissa ku paska junttilan tuvan seinässä. Eiköhän ne siitä jollain konstilla irtoo.

Muutama vaihto-osa on jo Ebaysta ja Minnesotan Mooreheadista tilailtu, ja kaikenlaista hommattavaa tuntuu olevan roppakaupalla. No, hiljaa hyvä tulee ja jos vaikka keväällä olis radalla.
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Kreit!

Puhalsiko niin pahasti kannen ja sylinterin välistä että kannesta lähti matskua?  Jos on vuotanut pitkään niin se on kait mahdollista.

Jack

ei tiedä vielä, en oo avannu pataa vielä, öljyt tunki siektä öljykanavan kieppeiltä pihalle...

Raportoidaan kun päästään sinne asti.
Flatheads!!!

Spöke

Etulevyn kuusiokolot lähtevät alunavasta parhaiten....poraamalla ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Hmm. Mulla olis pari idistä, mitä tolle vois tehdä. Laikkaatko runkon pilkkeiksi ite, vai tullaanko täältä Tuusulasta laikan kanssa kylään? ;D ;D ;D
Long John Stroker

Jack

Hän pitää nyt ne ajatukset vaan siellä tuusulajärven tuntumassa. Musta kun ei sellasta choppermiestä saa oikeen aikaseksi ;-). Laikka on omasta takaa, mutta se on pantu nyt lukkojen taakse. Toistaiseksi...

Spöke...Jaa, että ihan poraamalla, voihan vittu...laitoin pikkasen CRC'tä ja jätin muhimaan. Sit meinasin kokeilla lämpöö. Sit vasta poraa...

Vastaisuuden varalle, voisko niihin pultteihin sipasta jotain, ettei jämähtäis tolleen?

Saatanan keksintöjä moiset (levy-) jarrut.  ;D
Flatheads!!!

erakko

Lainaus käyttäjältä: Jack - 02 lokakuu 14, 09:07:53
Vastaisuuden varalle, voisko niihin pultteihin sipasta jotain, ettei jämähtäis tolleen?


Voi. Joku molykote tai vastaava tahna. Tai kierrelukite.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

Jos ne on sellaiset senkkikantakuusiokolot niin niissä kierre ei ole se osa joka tarraa pahiten kiinni vaan se kannan kartio. Pulttipyssy on myös oiva kapistus kuusiokolohylsyjen katkomiseen ja vääntelyyn ennen sitä poran esiin ottamista ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 02 lokakuu 14, 09:07:53
Musta kun ei sellasta choppermiestä saa oikeen aikaseksi ;-). Laikka on omasta takaa, mutta se on pantu nyt lukkojen taakse. Toistaiseksi...

Höpöhöpö. Laikka ku kerran vinkasee niin paluuta ei ole. Lopputuotteena on sitte sellanen choppermies... ;D

Niihin jarrulevyn pultteihin: se on tosiaan se kartio, joka tarraa kiinni. Lämpöä vitusti ja mahdollisimman hyvälaatuinen avain. Ellei lähde, niin sitten se pora käteen.
Long John Stroker

Motomatti

Itse olen saanut jarrulaikan kuusiokolot auki siten että otetaan kuusiokolon kolon pohjaan tarkasti sopiva tuurna ja napautetaan tuurnan päähän terävästi. Mahdollinen lukitusliima antautuu. Jos ei heti antaudu niin kolautetaan uudestaan. Jos on pultille antanut rankasti kolautuksia ja vaikka itse kanta ei näytä vaurioituneen niin voi olla asiaa laittaa uusi pultti asennusvaiheessa. Tehoaa myös uppokantaruuveihin.

Myös pultin kantaan sivusta lyöminen tuurnaa käyttäen lohkaisee lukitusta mutta on jo astetta edellistä rajumpi toimenpide.

Jos kuusikolo on nuljaantunut, kuten usein käy, varsinkin jos on käytetty heti alkuun lyövää paineilmaväännintä, auttaa ns ryssänmeisseli eli katkaisutaltalla lyödään kannan kylkeen tangentin suuntaan. Tässä toimenpiteessä on apuna tylsä katkaisutaltta. Kannan ja pultin poraaminen voi olla tavallisella poralla vaikeaa koska nuo pultit ovat yleensä kovaa terästä. Lämpöä en suosittele.

Tein aiheesta blogikirjoituksen Guzzini levyvaihdosta. Jutussa paljon tyyppikohtaista asiaa mutta periaatteet ovat samat: http://www.motomatti.fi/2012/08/arkipyoran-jarruremontti.html

Jack

joops, kartio on, ja kattelinkin auenneista, et se kartio se on mikä tarraa kii. Viikonloppuna uuden kompuran hakuun ja sit miettimään, et millä sen miniatyyrikuusiokolon siihen pulttipyssyyn kiinnittää  ;D  
Pistemäistä lämpöä saan tuotettua niille helposti....

ja tohon on aika paha mitenkään lyödä muuten kuin sinne kolon pohjaan, koska noi on täysin samalla tasolla ku se levy.
Flatheads!!!

hapi

Lainaus käyttäjältä: erakko - 02 lokakuu 14, 09:35:18
Lainaus käyttäjältä: Jack - 02 lokakuu 14, 09:07:53
Vastaisuuden varalle, voisko niihin pultteihin sipasta jotain, ettei jämähtäis tolleen?


Voi. Joku molykote tai vastaava tahna. Tai kierrelukite.

Terva on edelleenkin lyömätön pultinkierteissä
British MCC Vierumäki

twinspeed

Toinen ääni tervalle. Sitä saa kätevästi spray-muodossa, ja sitäähän käytetään esimerkiksi rekkojen pyörien muttereissa.... Ja mä olen iskumeisseliä näyttänyt jumiutuneille ruuveille ja muttereille, kunnei kompuraa ole...
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Make

Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 02 lokakuu 14, 16:36:54
Toinen ääni tervalle. Sitä saa kätevästi spray-muodossa, ja sitäähän käytetään esimerkiksi rekkojen pyörien muttereissa

sitä laitetaan kuorma-autoissa vähän jokaiseen alustan osaan, millä on taipumus olla vaihtotarpeessa joskus.

Tervan toinen hyvä ominaisuus on tahmeus ja sitkeys. Se ei lukitse kuten ruuvilukite, mutta löystynyt mutteri/pultti ei ihan äkkiä ravista itseään maailmalle koska terva toimii kierteessä hyvänä hidasteena.

Itse projektista ei tässä vaiheessa muuta sanottavaa, kuin että et uskalla jättää tota kromattua pääkalloa tohon   ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Motomatti

Joo, ääni iskumeisselille jos ei ole paineilmavehkeitä. Siinä tulee sekä päittäinen, löysäävä isku ruuville että kiertävä liike samalla. Mahdollisimman lyhyt kuusiokolo ettei voima katoa avaimen kiertymiseen.