Finnbikers

Tarinaa ja kuvia => Projektialbumit => Aiheen aloitti: Mika_P - 02 maaliskuu 10, 23:11:59

Otsikko: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: Mika_P - 02 maaliskuu 10, 23:11:59
Moro! Ihan sattumalta eksyin tänne, on tullut haettua asiallista suomenkielistä prätkäfoorumia, kun aikaisemmin on tullut lähinnä noilla jenkkifoorumeilla pyörittyä. Pitkään mietin että viittiikö laittaa omasta kötöstelystä kuvia tänne kun tuntuu olevan aika hemmetin kovan tason rojekteja täällä mut menköön..  ;D Eli tässä olisi aloittelevan harrastajan ensiprojektia, aikaisemmin on tullut pusattua autojen parissa mutta pyöräkuume iski ja hommasin 2008 talvella tuollaisen ´75 rautiaisen itselleni rojektiksi. Tämän näköinen se oli kun hain jepjepiltä..

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/upload1.jpg)

2009 keväällä laitoin sen tällaiseen kuosiin pulttaa-kiinni jäykkäperällä ja muilla suht´simppeleillä muutoksilla.

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/IMG_1700.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/IMG_1701.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/IMG_1592.jpg)

Tämä on mun eka pyörä jolla tuli myös opeteltua ajamaan. Täytyy sanoa että kun myllyn polki ensimmäistä kertaa tulille ja koki ne tärinät ja suorien piippujen soundin niin olin kyllä aika myyty.  8) 2009 kesä tuli ajettua/nautiskeltua ja sen jälkeen ajatusmaailmassa ei olekaan pyörinyt juuri muuta kun amerikkalaisvalmisteiset mopot.. Aika nopeasti huomasin että tämä homma on kuin pahemman luokan huumetta!  ;D
Tänä talvena pistin laitteen taas lihoiksi, ja teen siihen ne muutokset mitä oli kesän aikana kypsynyt päässä. Vähän jäi harmittmaan kun tein pari hommaa ehkä vähän helpomman kautta, eikä toi pulttaa kiinni runko oikein loppupeleissä mielllytänyt silmää.
Hommat alkoi kavennetusta tankista ja rupesinkin duunailemaan sitä jo ajokauden aikana, toi oli alunperin king size malli josta vedin kylmästi 10cm siivun pois keskeltä. Tarvittavat bensahanan, yms holkit ja korkki tuli bung king nimisestä puljusta. Hyvä firma muuten, suosittelen.

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1768.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1837.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1839.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1924.jpg)

Rungon muutatin jäykäksi tälläkertaa santeen hitsattavalla jäykkäperällä.  Tarkoitus olisi saada kaikki muutokset otteeseen ja nyt kun on kuitti asennuksesta niin homman pitäisi helpottua. Noi vahvikelevyt on jälkikäteen ehkä vähän liioittelua mutta eikä irtoa ainakaan ajossa. Leikkasin ne 5mm levystä.. Tein myös rihtauspenkin vanhoista pöydänjaloista ja pinnasin 21" vanteen orkkis napaan. Sitten pyöräytettiin kunnon retrokumit eteen ja taakse..  ;D

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1891.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1842.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1901.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1900.jpg)

Walkan swapista ostin tuollaisen wassel lokarin jonka säde on kyllä jotain ihan muuta kuin sopiva 4.5" firestonelle. Pikku hitsailulla sain sen sopimaan joten kuten. Alakiinnityksestä ei ole kunnon kuvaa mutta siellä on siinä takarungon poikittaisputkessa yksi kierreholkki keskellä johon lokari pultataan, tuntuu ainakin hemmetin jäykältä toi kiinnitys varsinkin kun lokarin sisäpuolella on toi 2mm vahvikepala hepattuna.

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1887.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1923.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1926.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1919.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1921.jpg)

Ebaystä ostin penkin mallia west eagle, vanha biltwellin satula oli kyllä pirun mukava, mutta ei näytänyt enää passelilta ton kavennetun tankin kanssa. Penkin sarana on myös mallia biltwell, ja sen kanssa kävi tuuri kun kiinitystä ei tarvinnut hitsata uudestaan rungossa, vaan sopi suoraan.

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2008.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2012.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2013.jpg)

Sain myös hetkellisen inspiraation ja kavensin biltwellin keystoneja tuosta risereiden välistä, saattaa silti olla että stonga menee vaihtoon vielä koska ajoasento ei ole parhain mahdollinen.

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2007.jpg)

Akkukotelo työn alla ja sen kun hitsaa loppuun ja tekee vielä kiinnikkeet runkoon takajarrun vaijerille ja putkille (käytän uudestaan vanhat putket, ne onnistui mielestäni sen verran hyvin) niin pyörän voikin purkaa rungon maalausta varten, eli tässä vaiheessa nyt ollaan..

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1922.jpg)

Lopuksi fiilistelyä -20c helteillä, bröööööömmmm!! :o

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_1992.jpg)

Tekniikkaan ei ole tulossa mitään ihmeempää remonttia, laite on ollut tän lyhyen aikaa mitä olen sen omistanut 100% luotettava. Tai no bensa loppui tien päälle pari kertaa... ;D Uusi tankki ei ainakaan helpota sitä puolta! Kytkinvaijeri pitää vaihtaa, ja kone vuotaa pikkaisen öljyä sillälailla että se kerääntyy yhden nostajapesän juureen, oiskohan se sitten jakopään kopan tiiviste? Se oli mulla auki mutta en silloin vaihtanut tiivistettä. Kone on muuten vakio paitsi pb+ nokat ja super e kaasari löytyy. Vaikkei tämäkään laite ihan valmis vielä ole niin visiot pyörii päässä jo toisesta prätkästä joka olisi sopivampi pitemmän matkan reissuille, ja johon ei tulisi mitään kovin radikaaleja muutoksia. Eli ihan vaan luotettava käyttöpyörä. FXR on tällähetkellä aika vahva ehdokas, jos vaan löytyisi siisti orkkiskuntoinen yksilö..

Tämä laite olisi tarkoitus ajaa kaivarin näyttelyyn jos vaan valmistuu ajoissa ja se sinne huolitaan. Ei muuta kun terse vaan kaikille, ja laittakaa ihmeessä kommenttia tulemaan!  8)





Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: mopopoika -65 - 03 maaliskuu 10, 07:26:17
Asiaa! Tai siis.... ASIAAA!!!!  8)

Tuliskos se öljy nostajapesän juureen tönärin suojaputken tiivisteestä? Näin mulla ainakin joskus teki.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: rodchop - 03 maaliskuu 10, 07:34:15
Hieno tankki & asiallinen peli. Kuinka leveä takavanne kehä sulla on?
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Kiiski - 03 maaliskuu 10, 08:47:38
Todella asiallisen näköistä touhua. Vähän kuitenkin ihmettelin ajoasento kritiikkiä ja stanu FXR puheita. Jotenkin musta tuntuu et toi mukava ajoasento on niitä ekoja asioita jotka uhrataan kustomoinnin alttarille ja kaikenlainen orgistelu tuntuu melkoiselta volvoilulta kustompyöräilyn jälkeen. ;D
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mauni - 03 maaliskuu 10, 16:45:53
Kyllä rautis kuume nousee TAAS  :D
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 03 maaliskuu 10, 18:11:21
Hei, mitä vikaa volvoissa on?? ;D Vois sanoa että aika tuttuja laitteita. Voi tietenkin olla että jos FXR alle tulee niin mopo lähtee keulimaan senkin kanssa..
Tönäriputkien ja jakopään tiivisteet tuli haettua joten toivottavasti loppuu tiputtelut sillä. Toi takavanne on ihan orkkis, muistaakseni 3" levee..
Kiitti vaan kehuista kaikille! Sais noi stanan kelit vaan vähän lämmetä niin voisi maalaillakin jotain, tää on ollut kyllä pisimmän tuntuinen talvi ikinä..
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Kiiski - 03 maaliskuu 10, 18:17:38
Se nyt vaan oli sellanen kielikuva.  ::) Itte en vaan ole koskaan saanut mitään fiilareita noista kumirunkosista, aika haastavia jos meinaa duunaa.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 03 maaliskuu 10, 18:32:04
Juu, vitsi vitsinä tietenkin. ;D On vaan ollut sattumalta amazonia, yms ja nytkin PV projektina..
Toinen vaihtoehto mitä olen miettinyt kakkoslaitteeksi olis uudempi evo sportster, ei kumiripustettuna. Täälläkin tuntuu olevan monta jotka vannoo niiden nimeen.. Kuulemma suht´ripeitäkin ne tonnikakkoset?
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: mopopoika -65 - 04 maaliskuu 10, 08:01:34
Lainaus käyttäjältä: Mika_P - 03 maaliskuu 10, 18:32:04
On vaan ollut sattumalta amazonia, yms ja nytkin PV projektina..
Tuttua juttua... Kortin ajoin faijan Amazonilla -83. Eka oma Amazon vuonna -86 - 92 (150 hp), avo-V8-Amazon 1990 -2008, sikanopee 200+ hp amazon 1999 - 2001. 8)

Lainaus käyttäjältä: Mika_P - 03 maaliskuu 10, 18:32:04
Toinen vaihtoehto mitä olen miettinyt kakkoslaitteeksi olis uudempi evo sportster, ei kumiripustettuna. Täälläkin tuntuu olevan monta jotka vannoo niiden nimeen.. Kuulemma suht´ripeitäkin ne tonnikakkoset?
Yksi ilmottautuu! Evosportti sopii hyvin rautiksen rinnalle kakkospeliksi. Nää sporsterit on harrikoiden camaroita, jotka kutosen koneella laiskoja mutta potentiaalia vaikka mihin. Noi big twinit on sitten niitä full size -jenkkejä - machoja mutta laiskoja lullia  ;D
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: rodchop - 04 maaliskuu 10, 08:33:23
Ahaa nyt on puuttuva linkki löytynyt! Amazon & rautapää harrtastajilla todettu samankaltaisija geeni rihmastoja. Eli rautapäähulluus voikin olla itsestään riippumatonta kun kulkee perimässä. Ruotsissa tutkittu jo 70 luvulla pinttyneitä amazon harrastajia. Näiden kahden ryhmän välillä löydetty selkeitä yhtäläisyyksiä ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Hemuli - 04 maaliskuu 10, 10:10:32
Asiaa - lisää rakennettuja Sportstereita Suomen kaduille! Oikein hieno ja tyylinmukainen laite - ehkä jo liikaakin "muottiin" rakennettu. Mutta minkäs teet jos moni on samaa mieltä hienon Moottoripyörän ulkonäöstä ;D...

Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Puuseppä - 04 maaliskuu 10, 19:01:56
Siisti projekti ja huomattavaa parannusta lähtökohtaan nähden  :)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 04 maaliskuu 10, 21:55:19
Kiitti vaan palautteesta! Ei tossa mun laitteessa tosiaan mitään mullistavaa ole, täytyy myöntää että inspiraatiot on lainattu aika pitkälti jockey journalista, teemalla enemmän on vähemmän..
Tollanen evo sportti vois olla aika makee laite flat track henkeen duunattuna, ei tarvis periaatteessa paljon palikkaa vaihtaa että sais oikean ilmeen. Ja ei tulisi ihan heti toista samanlaista vastaan..
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Kiiski - 04 maaliskuu 10, 22:48:25
Ei näissä vehkeissä mitään mullistavaa tarvii ollakkaan, kaikki tehty aikasemmin vuosia sitten. Musta on hyvä että ottaa mallia muiden tekeleistä ja pyrkii samaan tai parempaan. Aika harva pystyy menemään talliin ja luomaan / suunnittelemaan jotain ennen näkemätöntä mikä olis käytännöllistä,parempaa tai halvempaa kun jo keksityt osat / ratkaisut. Esim.keskiötön takavanne mikä Billy Lanella oli jossain vehkeessä varmaan tosi halpa ratkaisu ja mä ainakin tarvitsisin jonkun luennon ennen kuin ajaisin sellasella 200 lasissa yhtään missään.
Väkisin keksityt ratkaisut yleensä paskoja ja näyttävät myös usein paskoilta.
Kumma homma että auto puolella ei leikellä lokasuojan reunoihin patmanin siivenreunaa ja moldailla lohikäärme takalamppuja? Kaikki tai ainakin hyvin monet arvostaa hienosti rakennettua 32 hoppaa hienosti roddattuna ja tuskin kuski joutuu tai itte sanoo että tää on niin nähty juttu!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: jakke - 05 maaliskuu 10, 09:43:18
asiallista meisinkiä..

tars itte muokkailla 76 vuosimallin porsteeria mutta ajetaan ny yks kesä ensin..

jotain tommosta siittä saattaa tulevaisuudessa rakentua..
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Jude - 05 maaliskuu 10, 11:49:40
+1 kiisken kommentille ja sportti on erittäin hieno!!!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: petejiiii - 06 maaliskuu 10, 20:13:50
Helvetin hieno laite tulossa! Äläkä vaan vaihda tankoa, näyttää nimittäin erittäin asialliselta, ehkä muutaman sentin kavennus päistä kruunais kokonaisuuden. Ajoasento vaikuttaa sitäpaitsi juuri oikealta - kippuramuna-asento ja niska kyssässä. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 16 maaliskuu 10, 09:59:25
Hep, jotain pikku edistystä taas, hitsailin putkille takakiinnikkeen, ja jarruvaijerille leikkasin kiinnikkeen 10mm levystä, jos vielä tekis pikku loven runkoputkeen niin vaijeri istuisi 100% nätisti. Vanhaa stongaa kaikki tuntui diggailevan, mutta miltäs tämä uusi näyttää, mun mielestä aika passeli.. Yksi homa mikä tulee pilaamaan ulkonäköä on toi pirun valtava HDn etujarrun pääsyltty, onkos ideoita mistä sais pienempää asiallisen näköistä? Japsipyöristä vois löytyä hyviä ehdokkaita, mutta nehän on kaikki 22mm stongalle. Luonnollisesti kaikki high-tec billettihärpäkkeet on heti pois laskuista..  ;D

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2037.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2032.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2033.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2031.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2041.jpg)

Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Hemuli - 16 maaliskuu 10, 10:09:34
Stonga ihan jees, ainakin jos siitä nipsaisee vielä hitusen kapeammaksi... Useimmissa japsipuristajissa on sen verran materiaalia että ne kestää avartamisen tuumaiseksi, itsekin olen muutaman noita tehnyt.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Jack - 16 maaliskuu 10, 10:34:09
juu, muuten hyvä stonga, mutta ainakin alhaalta liian leveä T-kappaleeseen nähden. Kavennus (eli tee vaan uus...) niin, että just mahtuu raisereihin....
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Kaaleppi - 16 maaliskuu 10, 17:31:59
Itse avarsin omani cr-Hondan sylinteristä. Nissini on kolmanneksen alkuperäisen koosta ja teholtaan karkeasti arvioiden 100% suurempi.
Rautiksen orkkis työsylinteri pitää tietenkin korvata jollain oikealla jarrusylinterillä.
Ja teräspunosletku takaa että urheilupyörässä taas jarrut.

Varsinkin tuolla crossipuolella nuo sylinterit ovat niin pieniä ja huomaamattomia ettei pieni hi-tech vivahde ainakaan mua niissä häiritse.

Projektisi on hienoa katseltavaa.
Ääni multakin tangon kavennukselle. :)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: petejiiii - 16 maaliskuu 10, 18:43:03
mulla shovelissa jarrukahvana sellainen japsisporttipyörän osa, jossa erillinen muovisäiliö. Säiliön oon korvannut lasisella bensafilsusta värkätyllä käikäleellä. Toimis luultavasti pelkällä letkunpätkälläkin. Sitten vois tietysti rakennella vaijerisysteemin, joka vetelis jossain piilossa olevaa jarrusylinteriä.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Kaaleppi - 16 maaliskuu 10, 20:04:47
Vanhemmissa R-sarjan Bmw:ssä käyettiin juuri tuota petejiiiin mainitsemaa systeemiä.
Bemarimiehiltä kannattaa kysellä, eivät varmasti ole käyttiksinä hinnan kiroissa.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Hemuli - 16 maaliskuu 10, 21:20:35
Omaan sporttiprojektiin värkkäsin tuollaisen piilossa olevan sylinterin jostain Nissinin takajarrusylinteristä, tiedättehän sellainen pitkulainen ilman säiliötä jossa kaksi pultinreikää kiinnitystä varten. Sellaiseen vaijerikäyttö ja stongaan kytkinkahva nurinpäin, vaijeri tehtiin Barnettin kytkinvaijerista.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 11 huhtikuu 10, 22:06:13
Jees, "pikku" päivitys, eli pyörä oli jo käynnissä tänään n. 30 sekkaa kunnes ilmeisesti tulpat pimeni. Uusi kaasukahva hieman jumitti joten kierroksia oli reilunpuoleisesti. Naapurit rakastaa tätä mopoharrastusta... :D Ehdittiin kuiten tsekata että öljyt kiertää hyvin ja sähköt pelittää. Eilen aloitin kasauksen pelkästä maalatusta rungosta, eli kohtuullisella tahdilla tuli laitettua mopo kasaan. Polte päästä kokeilemaan kävi vaan liian suureksi, joten pultattiin pohjamaalatu tankki kiinni, sähköjen veto + kaikki muut pakolliset kilkkeet kiinni. Huomenna uudet tulpat ja uutta bensaa, pakko päästä baanalle! Kuviakin voisi laitella, tosin pyörän stuukki muuttui astetta rumemmaksi kun kenkälaatikon kokoisen orkkis pääsyltyn pulttasi kiinni stongaan, tohon on pakko saada joku sirompi laitos tilalle. Tuuttihondan pääsyltyt on aika asiallisen näköisiä, ja taitaa olla kokonaan alumiinia (myös säiliö), joten voi vaikka kiilloitella jos jaksaa.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 11 huhtikuu 10, 22:09:27
Ai niin ja ootte muuten oikeassa että stongaa pitää kaventaa, se on vaan rosteria ja itsellä ei ole sen hitsailuun tarvittavia laitteita joten se saa vielä odottaa..
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 15 huhtikuu 10, 20:35:27
Tolta se nyt sitten näyttää, sain broidilta lainaan wanhan tarvikesumarin etuvaloksi, ja laitoin sittenkin ne kavennetut biltwellin keystonet (kavensin vielä vähän lisää  ;D ). Tankkikin tuntuis olevan 100% tiivis. Penkin mutterit jäi jo kerran tien päälle kun unohtu loctitet..  :-* Kulkee aika pirun nätisti, mikä ihme kun tuli ite pinnattua & rihdattua toi etuvanne. Ei vipata eikä vetele, fiilikset on nyten aika buenot.. Saatan korkata olusen!

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2093.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2090.jpg)

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2088.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2087.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2086.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2085.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2084.jpg)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Kiiski - 15 huhtikuu 10, 20:51:09
Just parahultaisesti kevääksi! Onneksi olkoon! Vedä mun puolesta vaikka lärvit. Ainoo mikä mua häiritsee on toi Volvojen yletön määrä kuvien taustalla. Sairasta mutta turvallista. ;D
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: tyg - 15 huhtikuu 10, 22:06:29
hyvin on saatu näkyviin urheilupyörän henki . Paremmin kuin lähtöaihiossa.

Vanhemmat Volvot oli mulle aikanaan luonnollinen valinta käyttöautoksi ,,kun brittipyörän myötä
työkalut oli valmiiksi tuumaisia.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Jack - 16 huhtikuu 10, 08:34:35
hyvähän siitä tuli. ei muuta kuin kännäämään, koko kesä aikaa...
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: börje - 16 huhtikuu 10, 09:34:12
hieno pöyrä tuli, mutta mihin meinasit kiinnittää pakaasit kun ei ole hoijakkaa?
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Timppa62 - 18 huhtikuu 10, 00:31:29
Erittäin tyylikäs lajinsa edustaja. Hyvällä maulla tehty. Onnittelut!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 18 huhtikuu 10, 11:38:41
Kiitos vaan kehuista! Pakaasit matkaa toisen pyörän kyydissä, joka olisi näillä näkymin Dyna/FXR, kunhan sopiva löytyy.. Nyt on tullut ajeltua jo jonkin verran ja ei mitään ongelmia, lämpöä vaan lisää kiitos!  8)
Volvoja on tosiaan aika ylettömästi kuvissa, mutta ne ei ole kaikki mun, mutta ei kai niitä ikinä voi liikaa olla??  ;D
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: rautapannu - 18 huhtikuu 10, 19:27:21
hiano mopedi!!! mihinkäs fxr:rää tarvitaan ei muuta ku rautiksella vaan reissuun kyl noin hienolla cyclell on hieno päästellä!!! pikakiinnitettävä hoijakka tai joku laukkusyteemi on helppo duunata."kohtaloveljenä" harley-ura alkoi itselläni myös -75 rautiksella ja jatkuu yhä!! eka kymmenvuotinen on sujunut isommitta onkelmitta ei muuta kun ens talvena "hiukan" tsekkaa tekniikkaa ja sen jälkeen sul on pitkäksi aikaa kulkupeli!!=D#
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 30 toukokuu 10, 16:30:12
Hep, Pikku päivitystä eli tuli maalattua tankki & loksu kilikali pulloilla, ja lamppu vaihtui bates kopioon joka on vähemmän kyttämagneetti. Muuten on vaan ajeltu ja tankkailtu ahkerasti, tankin tilavuudeksi jäi 6.5 litraa...  :P

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2134.jpg)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 13 maaliskuu 11, 13:53:04
Jepa, tulevaksi kesäksi taas pikku hienosäätöä stuukkiin, kone rupesi rupsuttelemaan viime kesän lopulla, mutta nyt pitäsi löytyä taas sitä legendaarista rautawoimaa, mylly on meinaan nyt täysin läpikäyty hot biken toimesta..  8)

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2388.jpg)

Liekit on vasta hahmotelty liidulla, mutta niistä tulee ihan vaan tollaset valkoiset ääriviivat.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: mista - 13 maaliskuu 11, 18:55:15
Hyvä stuukki.. ei voi muuta sanoa.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 14 maaliskuu 11, 21:20:57
Kiitti, huomasin vasta nyt että täällähän on tuttuja landiasta..  ;D
Tuossa vielä pari kuvaa laitoksesta, oli aika työ saada toi kaksi yhteen tyylinen putki ja kiksi & öljytankki sopimaan samaan tilaan mutta hyvä siitä tuli. Jarrustongakin tietty vaati oman tilansa kun halusin siitä suoran ettei voi taipua.. Se original vaijeritsydeemi oli mun mielestä ihan hanurista.

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2386.jpg)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/IMG_2385.jpg)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 27 huhtikuu 11, 22:16:56
Ekat savut otettu koneesta täysrempan jälkeen ja hyvin käy, ainoat öljyvuodot on etummainen rocker boxin tiiviste ja ne kansien öljylinjat, jotka mulla on mallia teräspunos. Teflonteippiä en halunnut niihin kierteisiin laittaa, onkos siihen jotain sopivaa tahnaa jolla tiivistyy?
Tärkein kysymys lienee miten saa hillittyä kaasukahvaa sisäänajon aikana, koneessa tuntuis olevan vetoja ihan kotitarpeiksi?  ;D ;D
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Hemuli - 27 huhtikuu 11, 22:30:14
Loctiten 577 tai jonkun muun valmistajan vastaava käy hyvin, sellaista keltaista kierrelukitteen näköistä tavaraa.

Kaasukahvan rajoittimeen onkin hankalampi vastata - urheilumoottoripyörän seireeninkutsuun on vaikea olla vastaamatta... Jaa mistä tiedän ;D ;D ;D?
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: JaZZo - 28 huhtikuu 11, 00:22:32
Höh, multa on tää ketju menny totaalisesti ohite  :o

Komppaan siis muita ja huudan että ASIAA!!! Pakoputki on tosi rok!

Montakohan rakennettua sportsteria tällä forumilla kaikkiaan on? Kaikki isoon kehään ja keskelle täysin originelli "aihio".. siinois jossain näyttelyssä monella vieraalla miettimistä kun toinen toistaan hienompia ja erilaisia rautapäitä sekä evoja ringissä. No jaa.. kunhan pohdiskelen vapputunnelmissani joutavia..  ::)


Hieno on rautis kyllä, rok!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Rezi - 28 huhtikuu 11, 09:37:05
On kyllä räyhäkkä ja tyylikäs pyörä!!! Ainut asia (ilmanputsarin lisäksi ;D), mitä muuttaisin on tangon kulma ja korkeus. Minä näkisin siinä vähän etunojaa ja vähemmän korkeutta. Ilman raisereita kääntöä on toki vaikea toteuttaa, mutta voisko tangon pystutkia taivuttaa eteenpäin kaareviksi? Ja samalla rälläköidä 20 senttiä korkeudesta pois.

No joo, mielipidejuttuja. Tosi hieno pyörä!!!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: mista - 28 huhtikuu 11, 10:07:30
Räyhäkkäältä näyttää taas..
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 10 heinäkuu 11, 12:19:03
Valmista pukkaa, hyvin on rautis toiminut! Kiitos vaan kehuista, itse tykkään vähän korkeemmasta stongasta, kädet muuten aina nukahtaa jos pitää pitkään ajella etunojassa 8)

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/My%20little%20roadburner/ironhead002.jpg?t=1310289026)

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/My%20little%20roadburner/ironhead009.jpg?t=1310289039)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Raimo-Raato - 11 heinäkuu 11, 13:18:28
"Etana etana näytä sarves." Mut hieno se on siis.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: mista - 11 heinäkuu 11, 18:08:50
Toi on kyl hieno. Tyylipuhdas.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: 013 - 11 heinäkuu 11, 22:48:31
sulla kun on tommonen etujarru niin heiluuko se niinku paljon?
ku vaimon rautiaisessa saman moinen ja sen puristaja heiluu todella paljon vrt japsin puristaja.

ja kyllä, hieno on.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: ma^ko - 11 heinäkuu 11, 22:53:26
Hieno pyörä, mut mun silmää miellytti enemmän toi projektivaiheen musta tankkiväritys ääriviivaliekkihahmotelmilla...
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Make - 11 heinäkuu 11, 23:02:40
On kyllä erittäin komeeta jälkeä. Ei hirveesti rönsyile eikä tursua mitään silmille.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 02 tammikuu 12, 21:18:01
No niin herätys kuolleista, eli haluaisin kiittää kaikkea teitä kolmea jotka äänestivät meikäläisen fillaria vuoden projektialbumiäänestyksessä. Liikutuksen kyyneliä on pyyhitty silmäkulmasta!  ;D
No ei vaineskaan eli on tässä jotain pientä sipistelyäkin tehty. Sissybaarin leikkelin mun FXR:n mukana tulleesta chrome werksin tarvikesissybaarista. Takalokarin aihio on 50-luvun raitiovaunun etulokari, muutin sädettä sopivammaksi taivuttamalla reunoja ulospäin kakkosnelosen palan ja parin laudanpätkän avulla. Virkavallan kanssa oli erimielisyyksiä kilven sijoittelusta kesällä joten hoitui sekin samalla eli se tulee tietty tohon valon alle. 

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/002.jpg?t=1325531166)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/009.jpg?t=1325531183)
(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/011.jpg?t=1325531202)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 02 tammikuu 12, 21:24:52
Ja täysikokoiset kuvat löytyy täältä---> http://s230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/ (http://s230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/)

Ja perään vielä kyssäri; mulla on tulossa tuohon rumpujarru eteen, ja ajattelin ens alkuun pinnata sen japsirummun hondan 19" kehään. Meneeköhän stuukki huonompaan suuntaan jos tulisi 19" eteen mustalla vannekehällä? Toi 19" olisi jopa aavistuksen kapeampi kun nykyinen 21" softailin kehä, ja kumiksi 3.5" 19 avoni??
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Rezi - 02 tammikuu 12, 21:51:54
Lainaus käyttäjältä: Mika_P - 02 tammikuu 12, 21:24:52
Ja täysikokoiset kuvat löytyy täältä---> http://s230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/ (http://s230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/)

Ja perään vielä kyssäri; mulla on tulossa tuohon rumpujarru eteen, ja ajattelin ens alkuun pinnata sen japsirummun hondan 19" kehään. Meneeköhän stuukki huonompaan suuntaan jos tulisi 19" eteen mustalla vannekehällä? Toi 19" olisi jopa aavistuksen kapeampi kun nykyinen 21" softailin kehä, ja kumiksi 3.5" 19 avoni??
Minusta tuo kaksykkönen istuu tuoho tosi hyvin. En vaihtaisi pienempään. Etukehä mustaksi ja saksan ebaystä siihen uusi musta tähtinapa. En kyllä hiffaa miten saat tuohon kapeaan keulaan rumpujarrun mahtumaan?

Tykkään tästä pyörästä. Sikahieno tuo kavennettu tankki. Sissy ja takamatkustajan tyyny tuovat lisää retrolookkia. Hieno!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Make - 02 tammikuu 12, 21:54:50
Vannekehän mustennus tekee tuosta vielä paremman. Ihan sairaan hieno vekotin.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Spöke - 03 tammikuu 12, 00:00:38
LainaaMinusta tuo kaksykkönen istuu tuoho tosi hyvin. En vaihtaisi pienempään. Etukehä mustaksi ja saksan ebaystä siihen uusi musta tähtinapa. En kyllä hiffaa miten saat tuohon kapeaan keulaan rumpujarrun mahtumaan?
Rezin kanssa niin samaa mieltä. Paitti tosta tähtinavasta. Nou chaanse laittaa tähtinapaa HD:n rummulla, ei mahu, mutta eikös tässä ollutkin tarkoitus käyttää japsirumpunapaa? Sellanen sopii kuin suutarin sormi sian perseeseen. Tää yks tykkää tossa pyörässä kaikesta, myös väriyhdistelmästä.
-Spöke-
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Hemuli - 03 tammikuu 12, 00:15:07
Helpostihan se rumpu sinne sujahtaa kuten Spöke sanoi, japsirumpu tai sitten 60/70-lukujen taitteen sportin rumpu kun on samalla itse napa.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: rodchop - 03 tammikuu 12, 11:27:54
Ihan hieno rautapääks :P
Laita 21" kapeemmalla vanteella.
Mä maalaisin lokarin tankin värillä, ainakun jotain värillistä käyttää esim. Messinki yms. Niin mielestäni parempi että muutama biitti samaa kamaa / väriä niin löytyy kaveri eikä tarvii yksinään mököttää.

Edit. Tuossa Friscottu tankki!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: streamliner - 03 tammikuu 12, 13:33:40
Lainaus käyttäjältä: Mika_P - 02 tammikuu 12, 21:18:01
Virkavallan kanssa oli erimielisyyksiä kilven sijoittelusta kesällä joten hoitui sekin samalla eli se tulee tietty tohon valon alle.

Mitä miekkamäen miehet sanoi?
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: sporttivartti - 03 tammikuu 12, 14:15:15
Vauhtireiät sopis takajarrun kylkeen!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 03 tammikuu 12, 15:42:19
OK, kiitti vaan taas positiivisesta palautteesta, tää talvi menee vähän sipistellessää kun ei oo enää mitään isompaa hommaa. Tapaninpäivänä laitoin uudet öljyt ja olihan se pakko käyttää lämpimäksi ja vähän ajella eestaas..  ;D ;D Hemulikin videosta päätellen oli samoissa hommissa!

Voisin laittaa kuvan tuosta rummusta joka multa jo löytyy kun hiivin tallille, eli se on ´69 cb350 tuplanokkainen, ostin toisen narrow glide akselin joka olisi tarkoitus koneistaa 15mm laakereille sopivaksi, sitten vasemman puoleiseen päähän kaksiosainen holkki että akseli puristuu edelleen orkkis keulaputkeen. Ei oo vaan ketään sorvaaja tuttua, eli jos joku haluaa pientä korvausta vastaan koneistaa akselin ja vetää siihen jonkun sopivan kierteen päähän niin laittakaa vaikka privaviestiä.  8)

Kun noita kuvia itsekin katto ja tuumaili niin varmaan pysyn 21" etuvanteessa. Täytyy pistää väijyyn tuollainen 21x1.6" kehä, eli ilmeisesti kaikki 36 reikäiset käy sillä pinnat joutuu varmaan jokatapauksessa teettämään. Kaikki kehuu buchanania, mutta oon sinne jo pari kyselyä laittanut eivätkä vastaa...  Onkos kokemuksia muista hyvistä custom pinnasarjoja tekevistä firmoista?
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 03 tammikuu 12, 15:46:40
Lainaus käyttäjältä: streamliner - 03 tammikuu 12, 13:33:40
Lainaus käyttäjältä: Mika_P - 02 tammikuu 12, 21:18:01
Virkavallan kanssa oli erimielisyyksiä kilven sijoittelusta kesällä joten hoitui sekin samalla eli se tulee tietty tohon valon alle.

Mitä miekkamäen miehet sanoi?

Seisoi pyörän takana oikealla ja sanoi että "mun pitää pystyä lukemaan se kilpi kun seison tässä" Kyllä sieltä se pykäläkirjakin kaivettiin esiin ja lainattiin lain sanaa. Poliisilla oli silloin joku hiljainen ylinopeusratsia siuntiossa, tulin eri suunnasta mihin ne tutkasi, ja silti lähti prätkäkyttä ja maija molemmat perään?? Kun vedin tien sivuun en ehtinyt edes päivää sanoa kun kuului "alahan kaivaa papereita esiin.."

No hyvä ettei keskittynyt pyörän muihin laittomuuksiin..  ;D
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: jyrggä - 03 tammikuu 12, 15:48:02
Jos asut Tampereen lähistöllä, ni pistä vaikka privaa. Tuu käymäs meiän tallilla ni eiköhän tuo sorvaus hoideta pois.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: rodchop - 03 tammikuu 12, 15:54:57
Lähetä napa Symotic ,ille. & sanot et pinnaavat siihen sen 1.60" vanteen rosteri pinnoilla.
Niissä 36 on eroja eli onko navan pinnalaipat yhtä suuret vai ei, ratkaisee pinnojen kulmat.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Hemuli - 03 tammikuu 12, 16:09:58
Ei se napa mitään pinnojen kulmia ratkaise, kyllä se tieto tulee vanteeseen poratusta reiästä. Noissa japsinavoissa kun pinnat vielä tulee yleensä suoraan sivusta niin ne saa mihin kulmaan vaan mutta jos kehän reikä on väärässä kulmassa niin pinna ei kohtaa napaa. Ei sitä vannetta tartte välttämättä Symoticille lähettää, ainoa hyöty siitä on että heiltä löytyy talosta ne pinnat mitä tarvitset.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: rodchop - 03 tammikuu 12, 17:28:45
Siis tietenkin ratkaisee. Jos toisella puolella isompi laippa mistä pinnat lähtee, niin vanteeseen pitää poraa eri kulmaan pinnan lähtö.
Esim rautiksen rummulle tarkoitettu kehä ei sovi uudempaan laippanapaan.

Edit: siis jos kaverilla lähtökohta että japsin rumpu napa, mutta pinnat & vannekehä puuttuu
(Niinkuin tässä tapauksessa)
niin kyllähän toi napa nimen omaan on se määräävä tekijä millanen vannekehä (missä kulmassa pinnat siihen porattu) & pinnat.
Tietenkin voi itse mittaiila minkä mittaset pinnat millekin puolelle & missä kulmassa reijät vanteessa ???

Siis kumpi oli ensin muna vai kana ? Vaiko oliko ensin kana ja sitten muna ?
Eli napa ko valmistetaan sen jälkeen kun vanne kehä valmis = reijät porattu  ???
vai oliko se muna sittenkin ensin sitten tuli kana eli ensin napa joka määrää missä kulmassa se kana pissii  ;D

Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Hemuli - 03 tammikuu 12, 20:01:17
Äh... Tottakai vanne tehdään sen jälkeen kun napa on kädessä, tarkoitin vaan sitä että siitä navasta pinnat voi lähteä ihan missä kulmassa vaan - riippuen siitä minkä kokoista vannetta käytetään. Mutta vanteesta taas ne lähteekin juuri siihen suuntaan kun reikä on porattu - jos väärin niin ei välttämättä kohtaa napaa ollenkaan.

Navasta taas sen sijaan voi pistää pinnat lähtemään useassakin eri kulmassa kohti vannetta. H-D käyttää perinteisesti "neljä ristiin" kuviota mutta on tossa viime aikoina tullut tehtyä vähän kaikkea yhdestä neljään. Auringosädepinnausta en ole vielä päässyt alusta lähtien rakentamaan, jotain vanhoja on saanut rihtailla uudestaan - siinä vasta onkin vittumainen tehtävä, jokaisen pinnan kiristäminen vaikuttaa välittömästi kaikkiin lähellä oleviin.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi
Kirjoitti: Mika_P - 02 toukokuu 12, 19:15:56
No niin, pikku päivitystä tännekin, eli nyt löytyy cb350 tuplanokkainen rumpujarru 21 x 1.6" kehään pinnattuna. Toteutin homman niin että laakerit on orkkikset, ja hemuli koneisti mulle sopivan akselin, aihiona toimi rautapään orkkisakseli (ostin toisen halvalla ebaystä, niin saa vielä orkisvanteen takas esim. leimalle). Ja on muuten erittäin laadukkaasti koneistettu akseli, joten kiitokset sinnepäin. Pinnat tuli mittojen mukaan central wheel co:lta. Huomatkaa miten hyvin rummun kiinnitys sopii tuohon rautiksen "piirakansiivu" jaurrusatulan kiinnikkeeseen. Voitte samalla ihailla huimia kädentaitojani jarrun kiinnikestongan valmistuksessa, kyllä se on 5mm haponkestävää lattaa johon on porattu 2 reikää..  ;D

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/jepajepa003.jpg?t=1335974898)

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/jepajepa004.jpg?t=1335974928)

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/jepajepa002.jpg?t=1335974848)


Stongan vaihdoin kanssa aavistukseen matalampaan biltwellin valmisteeseen, samalla 20 dollarin kiinakaasu vaihtui biltwellin whiskey throttleen. On muuten hyvä palikka! Cb350 jarruvaijeri sopi suoraan kun "sorvasin" penkkiporassa sopivan rosteriholkin rautapään orkkis kahvaan.

(http://i230.photobucket.com/albums/ee53/Nsminis/Ironhedz/jepajepa005.jpg?t=1335974961)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: Rezi - 03 toukokuu 12, 23:50:40
Hieno rumpujarru! Leveytensäkin puolesta taitaa olla sopiva tuohon rautiksen keulaan. Montako pinnaa tossa on ja mistä tuo kehä on peräisisn?
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: Hemuli - 04 toukokuu 12, 08:34:12
Hyvä jos akseli kelpas, hienoon pyörään se ainakin pääs. Vähän jännitti tuliko siitä liian väljä laakeriin nähden mutta ehkä parempi ettei sitä tarvitse lekalla ottaa pois.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: erakko - 04 toukokuu 12, 11:54:32
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 03 toukokuu 12, 23:50:40
Hieno rumpujarru! Leveytensäkin puolesta taitaa olla sopiva tuohon rautiksen keulaan. Montako pinnaa tossa on ja mistä tuo kehä on peräisisn?

36 pinnaa näyttää olevan.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: Mika_P - 04 toukokuu 12, 13:55:30
Moro. Kehä tuli kanssa central wheeliltä, se on tosiaan 36 reikäinen moradin tekele ja pinnojen reiät porattu honda sl350k2 pinnoille. Tai oletan että kys. pulju poraa pinnojen reiät itse umpinaisiin kehiin? Tosi kevyt ja laadukas kehä mun mielestä. Ja rumpu sopi leveytensä puolesta todella hyvin, toisella puolella ei ole spaceria ollenkaan, ja toisella puolella on n. 5-6mm lyhennetty hondan orkkispaceri. Tällälailla rumpu asettui niin keskelle, ettei tarvinnut rihdata juurikaan offsettiä vanteeseen.

Hemuli, akselin puolesta ei mitään ongelmaa, ei tunnu minkäänlaista välystä tai hypytystä ajossa, eli hyvin wörkkii.
Kiitti kaikille kehuista, tarkoitus olisi tuoda mopo näytille vantaan konepyöränäyttelyyn, sinnekun kuulemma kelpaa vähän rujomminkin viimeistellyt pelit..  ;D
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (Uudet putket..taas?)
Kirjoitti: Mika_P - 04 elokuu 12, 22:18:24
Tänään tuli tehtyä uudet pitemmät putket joissa on sisällä marteliuksen vaimentimiin tarkoitettua reikäputkea 40cm pätkät. Täytyy sanoa että paras muutos mitä olen ikinä tähän pyörään tehnyt. Moottorin luonne muuttui pirusti sivistyneemmäksi, esim. liikkuu nykimättä pikkuvauhtia isolla vaihteella ja tehoa tuli persdynolla mitattuna ainakin 10 hv lisää. Äänet on todella miellyttävän syvät, mutta kierroksilla koneen ääni muuttuu todella brutaaliksi. Lähitienoo sai nauttia voimamoottorin sinfoaniasta tänään kun vetelin pari testivetoa...  ;D ;D ;D
Otan kuvia kun saa piippuihin maalin pintaan, vielä ei kehtaa esitellä..


Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: JuhaP - 12 toukokuu 13, 22:01:23
Laitetaas pari kuvaa pyörän uudesta (lopullisesta?) stuukista. Kaikki eivät tuota kapeuden tavoittelua ymmärrä, kommentteja kuului näyttelyssä tyyliin "ihan liian kapea tuo bensatankki", "en kyllä laittais noin kapeaa ohjaustankoa omaan" jne.  ;D ;D

(http://orp.kuvat.fi/kuvat/2013/Vantaan+Konepy%F6r%E4n%E4yttely+11.5.2013/IMG_5608.JPG/_bigthumb.jpg) (http://orp.kuvat.fi/kuvat/2013/Vantaan+Konepy%F6r%E4n%E4yttely+11.5.2013/IMG_5608.JPG) (http://orp.kuvat.fi/kuvat/2013/Vantaan+Konepy%F6r%E4n%E4yttely+11.5.2013/IMG_5607.JPG/_bigthumb.jpg) (http://orp.kuvat.fi/kuvat/2013/Vantaan+Konepy%F6r%E4n%E4yttely+11.5.2013/IMG_5607.JPG)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: Jack - 13 toukokuu 13, 08:52:58
Älä välitä, antaa muiden ajella puttepossuilla. Slimmimpi on timmimpi  ;D
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: JuhaP - 13 toukokuu 13, 09:38:46
En välitä, kun ei ole meikäläisen mopo vaan broidin. :D Kapeassa stongassa on sekin hyvä puoli, että tulee ojentajalihas treenit samalla, kun käy heittämässä ajolenkin. Lane splittauksesta puhumattakaan, ei jää autojen peilit mukaan tangon päihin.
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: Hemuli - 13 toukokuu 13, 09:52:35
Eilen polkaisin oman rautapään ekaa kertaa viime syksyn jälkeen tulille ja kävin vetämässä hyvin pikaisen testilenkin. Kyllä tuollaisella ultrakapealla laitteella on ihan helkkarin kiva ajaa, antaa muiden sanoa mitä haluaa :).
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: Rezi - 13 toukokuu 13, 10:21:17
Prätkän kapeus on makuasia. Taitaa olla niin, että kapeuden tavoittelijat ja ihailijat ovat vähemmistössä jopa chopperiporukoissa, vaikka täällä Finnbikerssilla asia onkin toisin. Puhumattakaan sitten suuresta yleisöstä, joka tykkää enemmän leveistä takarenkaista ja massiivisista möhkyprätkistä.

Tuo Rautis on hieno!!
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: mista - 15 toukokuu 13, 08:58:58
Hemmetin hieno. Naiset ja pyörät kapeina kiitos :)
Otsikko: Vs: ´75 Rautapää bobberi (2.5 Rumpujarrupäivitys)
Kirjoitti: Mika_P - 16 toukokuu 13, 21:29:09
Kiitti vaan kehuista, kyllähän toi tietty vähän ujolta näytti motiivimaalattujen baggereiden vieressä, mut pääasia että ite tykkää. Taidan tuoda HBS:äänkin esille, nyt kun näyttelyiden makuun pääsi..  ;D