Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

Rezi

Tosi hyvältä näyttää. Just oikea etukeno apessa. Asiameininki!!

mista

Spöken kommentti keulasta on juuri se mitä itsekin ajattelen. Hemulin pyörää katsoessa ei voi olla huomaamatta miten nätisti eturengas kohtaa rungon kehtoputket juuri sillä etäisyydellä millä itse chopper jumalakin pyöränsä tekisi. Eli Hemulille kysymys.. Miten tuo on toteutettu? Mulla on nyt -2 pitkä springeri tuossa, jolla oletin tuon muuttuvan juuri tuollaiseksi, mutta ei.. Olisikos kuitenkin pitänyt ostaa -4 pitkä.. ? Vai mikä Hemuli sun keulan pituus on etuakselista ylempään t-palaan.. ?

Tää on nyt kököstelty kasaan vaan nopeasti ja ens talven aikana koitetaan tehdä asiat niinkuin oli ajateltu eli teen putkiston, uudet käsihallintalaitteet, värirajojen straippaaminen jollain erottelevalla viivalla ja viimeistelyä noin muutenkin.. Jos nyt vaan pääsis ensin tekemään mitä tolla kuuluu tehdä.. Ajamaan.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 kesäkuu 11, 01:06:05
No sitä shovelin lotkotuksen kaltaista ääntä kuulee vaikka kun menee Kauppatorille kuuntelemaan Suomenlinnan lautan lähtöä ;D..
Aivan selvästi jäsen H on käynyt hakemassa kauppatorilta vertaistukea kauniisiin sulosointuihin...
;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Mika_P

Hyvältä näyttää, stuukki on kohdallaan! Asiaa että sait vessan tulille, olin itsekin aika myyty kun sain ekan kerran oman rautiksen tulille, tyhjäkäyntihöpinät (ja tärinät) veti kyllä hymyn korviin.  ;D

Titus

Edesmennyt appiukko sanoi shovelin äänestä tulevan mieleen öljynporauslauttojen huoltoaluksen upea jylinä!!! Oikeita amerikkalaisia lompakonpesukoneita kuulemma.Kyllä rautis on hieno peli ei siitä mihinkään pääse. Nythän niitä kannattais hankkia kun vielä löytyy järkihintaan. Ei niitä pitkään riitä.Hieno peli Mista toivottavasti nähdään tienpäällä.

Spöke

Lainaus käyttäjältä: mista - 26 kesäkuu 11, 08:44:11
Spöken kommentti keulasta on juuri se mitä itsekin ajattelen. Hemulin pyörää katsoessa ei voi olla huomaamatta miten nätisti eturengas kohtaa rungon kehtoputket juuri sillä etäisyydellä millä itse chopper jumalakin pyöränsä tekisi. Eli Hemulille kysymys.. Miten tuo on toteutettu? Mulla on nyt -2 pitkä springeri tuossa, jolla oletin tuon muuttuvan juuri tuollaiseksi, mutta ei.. Olisikos kuitenkin pitänyt ostaa -4 pitkä.. ? Vai mikä Hemuli sun keulan pituus on etuakselista ylempään t-palaan.. ?
Miten mulla on sellanen käsitys, että -2 springeri on perushydran mittanen? Viisaammat korjaa :-\
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Titus

Mutta eikös miinus 2 päde big twiniin jolloin yhtä pitkä kuin hydra ?

Make

Bastardissahan oli pari tuumaa stretsiä, eikö?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

mista

Käyttelin taas pyörää ja huomasin, että kun pyörän sammuttaa niin huohotusletkusta tulee bensaa aivan solkenaan kunnes sulkee bensahanan..

Toinen on kun testailin vaihteita niin kun pyörä on käynnissä niin vaihteita ei saa päälle kytkin pohjassa ja kun säätelin kytkintä niin kun pyörittää kopan päästä taarpeeksi auki sitä niin ei vieläkään riitä pyörä käynnissä avaamaan tarpeeksi vaan saa väkisin rusauttaa ja pyörä sammuu. Enemmän kun säätää niin kopan sisätlä kuuluu sellainen naksahdus kun kahvasta vääntää.. taitaa mennä jo jokin liian pitkälle.. hmm..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mielikuva

Lainaus käyttäjältä: Titus - 26 kesäkuu 11, 23:31:56
Edesmennyt appiukko sanoi shovelin äänestä tulevan mieleen öljynporauslauttojen huoltoaluksen upea jylinä!!! Oikeita amerikkalaisia lompakonpesukoneita kuulemma.Kyllä rautis on hieno peli ei siitä mihinkään pääse. Nythän niitä kannattais hankkia kun vielä löytyy järkihintaan. Ei niitä pitkään riitä.Hieno peli Mista toivottavasti nähdään tienpäällä.

Mä epäilen että rautikset alkaa olla tarpeeksi vanhoja,  että niistä tulee jo "oikeita" harrastusvehkeitä ja hinnat nousee. Ihmiset hyväksyvät että nuo laitteet ovat vähintään 26 vuotta vanhoja eikä niitä enää osteta vain ajettavaksi ja haukuttavaksi kun nekin hajoo joskus.
Kyllä muuten tuntui hyvältä kun rautis kävi parin vuoden remontin jälkeen.  :) :) 

Kokkonen

Näyttää että kaasuttimen koho on jumissa eikä sulje bensan tuloa, jos kerranylivuotoletkusta lykkää bensaa. Kopautus ruuvimeisselin päällä kohkammion kylkeen yleensä auttaa. Jos ei niin kohokammio auki ja tarkastus.

Kytkimestä; oilsikohan levyt tarraneet kiinni toisiinsa pitkän seisokin aikana?

Jotain hämyähän sulla oli alussakin tuon kytkimen kanssa. Onko se toiminut vielä kertaakaan?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Tosiaan, mulla on rungossa viitisen senttiä ylimääräistä putkea pystysuunnassa - se tekee ton keulan paljon lyhyemmän näköiseksi. Muuten se on kyllä ihan WLA:n stokkimittainen - tai itse asiassa WLC mutta se on jo toinen tarina, mitta on sama.

Oletko kytkintä purkanut sen kummemmin? Onhan ne painelevyn alla olevat holkit tismalleen saman mittaiset että levyt aukeavat suorassa?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Taidan vielä kertaalleen säätää tuon kytkimen oikein ajatuksen kanssa ja jos ei sittenkään vielä toimi niin mietitään mitä tehdään.. Service manual sanoo, että jousien säätö tapahtuu vaihtamalla erikokoiset spacerit sinne.. Saas nähdä riittääkö kiinnostus/aika vai vienkö jonnekkin.. Moore lienee lähimpänä tässä, joka varmaan noita tekee ellei joku Satakunnan alueelta ilmoittaudu vapaaehtoiseksi..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Miska

Lainaus käyttäjältä: mista - 28 kesäkuu 11, 13:24:51
Moore lienee lähimpänä tässä, joka varmaan noita tekee ...

Kuinkas V-Twin City? Onko se lähempänä? No toivottavasti saat itse kytkimen pelittämään.
-Just another guy on the lost highway-

mista

Lainaus käyttäjältä: Miska - 28 kesäkuu 11, 16:00:35
Lainaus käyttäjältä: mista - 28 kesäkuu 11, 13:24:51
Moore lienee lähimpänä tässä, joka varmaan noita tekee ...

Kuinkas V-Twin City? Onko se lähempänä? No toivottavasti saat itse kytkimen pelittämään.

Sekin olis yksi vaihtoehto. Ostin ton pyöränkin sieltä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod