Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

mista

#180
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 23 kesäkuu 11, 11:04:37
Jos 180? pieles tai konkka niin paukutelee putkeen, osta pari konkkaa, vaihda uus & yks varalle, mulla aina vara konkka mukana. Blue strike toiminu OK

Mulla oli koko pohja tuonne ostettu uusi. V-twin cityltä sain kun tuon pyörän sieltä joskus ostin. Siinähän on koko paketti. En muuten edes muista laitoinko sen jo kiinni vai onko vieläkin hyllyssä odottamassa. Jos ei ole kiinni niin asennan sen ensitöikseni.

Kipinää kyllä kärkien välissä riittää, mutta testataan sekin kun sellainen on.

Tässä Hemulin ohjeistus sytkän tarkistukselle toisesta threadista:
LainaaTarkista sytkän säätö oikealle tahdille, helpointa se on kun haet ennakkomerkin kohdalleen ja pistät peukalon etupytyn tulpanreikään - sitten pyöräytät konetta hitaasti eteenpäin, jos tuntuu painetta niin tahti on oikea.

Mutta tyhmä kysymys perään.. Mistä siis näen, että sytkä on väärässä kohdassa. En ole tuota manuaalia vielä kerennyt lukemaan sen kummemmin ja illalla vasta pääsen sen ääreen niin jos joku osaa jo tässä hiukan ohjeistaa.. Onko mulla siis koko tuo paketti tuolla väärinpäin vai miten sen väärään kohtaan saa.. Eli miten todetaan ja mite säädetään.. Nimim. ei koskaan nähnytkään tälläisiä ennen..


Lainaus käyttäjältä: Spöke - 22 kesäkuu 11, 23:30:21
Onse hyvä ettei oo kick-only ;D

Voin vaan kuvitella jos olis.. Olisin jo luovuttanu ja myyny 5min jälkeen  ;D
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

rodchop

Aika salee konkka jos pirusti karjissa kipinoi, vaihda ensin se pelkka konkka siita uudesta setista. Itsella talven jaljilta toimi shoveli huonosti savutti paukutti & tuntu kayvan valil vaan etu pytylla & kipinoi karkien valissa, paukutteli vuoron peraan putkiin & putsariin + savutti.

Hion hieman hiekkapaprul karkien valia siten etta kun karjet kii papru kaksin kerroin valiin & hieman hankasin, laitoin uuden konkan, saadin karkivalin, laitoin uudet tulpat & saadin niiden karkivalin. rupes toimii ko unelma  ;D

Eli se ennakko merkki voi olla vaaralla tahdilla, pitaa olla oikea tahti juurikin niinkui Hemuli tuossa oheisti

Edit: Jos kone ei oo ollu auki tai sytkaa irrotettu & aikasemmin toiminu niin sytkan luulis olevan kohillaan
HOG Forever Forever HOG

mista

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 23 kesäkuu 11, 11:45:45
Aika salee konkka jos pirusti karjissa kipinoi, vaihda ensin se pelkka konkka siita uudesta setista. Itsella talven jaljilta toimi shoveli huonosti savutti paukutti & tuntu kayvan valil vaan etu pytylla & kipinoi karkien valissa, paukutteli vuoron peraan putkiin & putsariin + savutti.

Hion hieman hiekkapaprul karkien valia siten etta kun karjet kii papru kaksin kerroin valiin & hieman hankasin, laitoin uuden konkan, saadin karkivalin, laitoin uudet tulpat & saadin niiden karkivalin. rupes toimii ko unelma  ;D

Eli se ennakko merkki voi olla vaaralla tahdilla, pitaa olla oikea tahti juurikin niinkui Hemuli tuossa oheisti

Edit: Jos kone ei oo ollu auki tai sytkaa irrotettu & aikasemmin toiminu niin sytkan luulis olevan kohillaan

Mites sen saa oikealle tahdille jos on väärässä? :)
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

rodchop

#183
Oon huono tata kyl selittaa mut noin kun Hemuli neuvoi, itse laitan pukille siten etta takapyora ilmas & suurimman vaihteen paalle, sitte kyttaan merkkii samal ko takapyoraa pyorittamal pyoritan konetta, jos pidat sormee tulpan reijas tulee paine, eli etupytyn manta nousee.
sitte ko oikee tahti & merkki kohillaan kaannat sen sytka levyn kohilleen.
sorry jos tast ei tajuu mitaan, joku osaa tan varmaan selkokielisemmin selostaa.

Edit: siis eikos ne karjet pitas lahtee just aukee siita, Kato kirjast en oo muutamaan vuoteen kun noitten mankkujen kaa pelannu, niis vahan eri.
HOG Forever Forever HOG

mista

#184
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 23 kesäkuu 11, 12:06:49
Oon huono tata kyl selittaa mut noin kun Hemuli neuvoi, itse laitan pukille siten etta takapyora ilmas & suurimman vaihteen paalle, sitte kyttaan merkkii samal ko takapyoraa pyorittamal pyoritan konetta, jos pidat sormee tulpan reijas tulee paine, eli etupytyn manta nousee.
sitte ko oikee tahti & merkki kohillaan kaannat sen sytka levyn kohilleen.
sorry jos tast ei tajuu mitaan, joku osaa tan varmaan selkokielisemmin selostaa.

No joo kyl toikin jo selitti. Täytyy vaan katsoa mistä tietää, että se levy on kohdillaan, mutta se selvinnee maunaalistakin.

Löysin tälläisenkin
Ironhead Sportster points and timing
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

rodchop

Siinahan hyva video. Mode vois laittaa ton vaikka kiinteeks tuonne sahko osion alkuun.
HOG Forever Forever HOG

mista

Miten tuon saa 180 ast pieleen.. ?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

rodchop

Tuo sama TDC merkki myos toisella tahdilla.
HOG Forever Forever HOG

mista

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 23 kesäkuu 11, 12:42:42
Tuo sama TDC merkki myos toisella tahdilla.

Jaa niin tietysti kun nokka pyörii eri tahtiin. Tyhmä minä.

Tässäkin muuten hyvä videoa, joka on varmaan tuttua kauraa kaikille, mutta mulle esim hyvä oppitunti

Ironhead Sportster valve tappet adjustment.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

rodchop

Tankin vois mode lukita oikeen osion alkuun, naa niin yleisia kysymyksia, jotka hieman hankalia selittaa.
Hienointa ois kuvata noi tuohon Toppless tech tip tyyliin niinkuin Easy riderissa  :P
HOG Forever Forever HOG

mista

Kävelin tallin ohi ja en voinut olla koittamatta käyntiin. No tajusin testata pakoputkea ja konehan käy vain takimmaisella..

Vaihdoin tulpan ja testasin, että kipinää tulee, mutta ei käy ei.. Takimmainen pelaa. Vaihdoin tulpanjohtoja päittäin yms ja ei vaan toimi.. Voiko tuokin johtua sytkän 180ast pielessä olemisesta. Meen illemmalla kattoo sytkää vielä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

jakke

mä en näistä paljon tiedä mutta laitoin kans sytkän sinneppäin kohdilleen väärällä tahdilla (vai miten se sanotaan) ajoin tallilta kotiin.. kierroksilla eli loso pohjassa kävi molemmilla mutta tasakaasulla vaan toisella.. en nyt tie kummalla.

pihassa vähä koneen pyörittelyä ja sytkä kohdalleen niin taas toimi.

jos se on väärällä kierroksella se kone niin siitä kärkien levystä pitäs säätö lähes loppua??

Make

Katso etupytyn ventiilinsäätö vielä kerran. Tönärin putket raolleen, ja silloin kun nokat on alhaalla, laitat sytkän kohalleen, ja tsekkaat venttiilit. Ei ole ensimmäinen kerta tässä maailmassa kun joku säätää välyksen nokan ollessa ylhäällä.  :P
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

mista

Säädin venttiilit ja etummaisen sylinerin pakoventtiili oli aika ketullaan. Tönärin sai melkein nostaa pois paikoiltaan kun venttiili oli kiinni. No samalla vaihdoin uuden kärkihässäkän pohjineen päivineen kaikkineen. Ja sen taakse tulevat osat.

Tuota videota vaan kun katsoo niin tuo kaveri vääntää siis käsin tuota keskiakselia ja katsoo rajaa missä kärjet aukeaa.. Mulla tuo keskiosa ei todellakaan liiku käsin yhtään mihinkään.. Kuuluisikos sen liikkua noin?? No katoin, että etummaisen sylinterin imuvena on kiinni ja katoin ajoitusviivan kohdilleen. Sitten vaan ajoitus niin kohdilleen kuin saa ilman tuota keskitapin liikuttamista ja koitin hiukan startilla pyöräyttää.. No ei edes lupaa ja ääni välillä kuin lekalla löisi moottoriin... Huomenna tuorein silmin uudestaan.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

jakke

siitä tapistahan täytyy vääntää se sytytys ennakko kun sen sytkän säätää.. muuten se on käydessä aikasessa.. korjatkaa jos olen väärässä.

Edit: en mä väärässä ole mutta asioiden muotoilu saattaa olla väärin ymmärrettävissä  ;D

elikä sen tars liikkua joku 1/15 kierrosta tai jotain..