Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

FLH 1200 -77 Mörrimöykky

Aloittaja Karvanaama, 12 syyskuu 16, 17:30:23

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Karvanaama

Jahas, vastaukset tulivat juuri niiltä herroilta joita arvelinkin ja vastauksenkin arvasin.  ;D

Hyväonhyväon, uskotaan.. Mettässä ollaan Andrewsin kanssa.
Olin jo aikaisemmin lähestynyt valmistajaa sähköpostitse, mutta vielä ei ole vastausta tullut. Laitoin äsken uudestaan, soittaa en taida rohjeta, ei kielitaito riitä millään.
Tyssääkö hankinta nyt tähän sitten.. Onko mitään muuta reittiä saada L3S? Ebay kait..

Spöke

Sulolla ompi vissiin ihan virallinen narunkutojan edustus. Laitappa tuolle Teeluulle viestiä, saattaapi olla, että usiampi nenu otettais kerralla.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Juuh, täälä kartoitetaan, mimmoisia tarpeita Jim-herran kauppaan olisi. Otan itellenikin hyllyyn jonku nokan, joten joku tilaus lähtee tässä lähiviikkoina. Jim-herra on vaan aika iäkäs, joten voi olla, että tilauksissa kestää hetki...
Long John Stroker

Smokie

Eikös siinä tapauksessa kannattaisi olla asialla ettei tilaus jää kokonaan saamatta?

Hessu

Jätkät liiottelee, kun niillä itellä on sellainen. Arvojen mukaan lähes sama kuin Anteron A, Woodin W6
ja lukuisat muut bolt in nokat. No joo vakkari jousien kanssa W6 ei pelaa.  Mä ehdotan AB:tä jos sellasta saa vielä. Siitä hyviä kokemuksia. Vakiokokoisessa motissa.

Tuusulan T-Bone

Vitut mulla mitään vakiokoneen nokkia oo... ;D

Arvot paperilla eivät kerro kaikkea, esimerkiksi ramppien nopeutta. Toisaalta, paskasta ei myöskään tule timanttia vain sillä että siihen upottaa Leineweberin. Havaittavia eroja lähtökohtaisesti samankaltaisissa nokissa silti on. L3S on tontyyppiseen koneeseen parasta, mitä mä oon ikinä testannu.
Long John Stroker

Karvanaama

Kävin pääasentajan luona pällistelemässä.
Asiat tuntuvat luistavan.. Kohta varmaan tulee edes jotain takapakkia.

No, kampura on kasattu ja rihdattu, pytyt porattu ja myös maalattu, sekä lohkot maalattu.
Keinuvipuakseleissa ollut päittäisvälys hoidettu uusilla holkeilla. Olin ollut siinä uskossa että s&s kansissa olisi rullakeinut, mutta eipäs ollutkaan.

Uusi öljypumppu tilattu (blingbling Sifton - kopio). Laturi taitaa mennä uusiksi myös, johtimet oli jo ilman eristeitä. Uudet nostajanpesät + hydraulit tilattu.
Kohta alkaa olla kahdesta sovelista jääneitä b-osia kolmattakin pataa varten.  ;D

Laatikosta päästin öljyt (n.2 dl) ulos, tilalle huuhtelutarkoituksessa moottoriöljyä niin paljon kun meni (n.litra) ja pyörittelyä porakoneella pääakselista. Jospa näkisi samalla vuotaisiko kovinkin paljon, ei ainakaan vielä tullut mitään.

Kapteeni sika

Joo ei kuulu rullavivut, eikä edes rullattomat, kansipaketteihin, ne pitää ostaa erikseen.

Jos vaihteiston öljyt on vähissä muista kun säästösyistä niin tässä on hyvä ratkaisu pääakselin vuotoihin:

http://www.ebay.com/itm/SHOVELHEAD-PANHEAD-SPACER-O-RING-LEAK-FREE-TRANSMISSION-/182374578063?hash=item2a765f378f:g:7RcAAOSwRLZT6fy7&vxp=mtr

Ei korvaa kulunutta nelosrattaan puslaa mutta jos se on kunnossa niin tästä hyvä speiseri.

Mulla on ollut tollanen lehmänläjässä parivuotta ~28K km, ei tippaakaan vuotoja askista.

Karvanaama

Kiitos linkistä, makustelen nyt hetkenaikaa jos lootan alle tulee läikkiä. Sisällä on nyt 20-50 moottoriöljy, jos se pysyy sisällä, luulisi lootaöljynkin pysyvän. Jospa siellä olisikin säästösyistä vaan ollut liian vähän.  :o Joo toki eihän porakonemetodilla laatikkoa normaalilämpöön saa.

No lisäsin muutaman päämekaanikolta saamani kuvan:

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Karvanaama - 06 joulukuu 16, 21:41:03
Sisällä on nyt 20-50 moottoriöljy, jos se pysyy sisällä, luulisi lootaöljynkin pysyvän.

Perustele miksi näin päättelet? 75W-90 vaihteistoöljy vastaa viskositeetiltaan pikemminkin 10W-40 mottoriöljyä kuin 20W-50... Ei se 20W-50 lähtökohteisesti ole ainaskaan vaihteistoöljyä juoksevampaa tavaraa... joskaan ei siinä isoa eroa ole.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Karvanaama

Tuo lausunto perustuu lähes täydelliseen tietämättömyyteen ja arvaukseen.
Kuten varmaan arvasitkin.
Se ei taida nuo numerot ihan suoraa kertoa juoksevuutta. Joskin molempien siellä pitäisi pysyä.
Mutta hyvä että korjasit virheellisen olettamukseni.

ma^ko

Joop, molempien pittäs pysyä ja noil voimansiirtoölpillä on omaa juoksevuusasteikkonsa ja mottoriölpillä omansa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Smokie

Mun tietojen mukaan viskositeetti on numeroitu ihan erilailla ettei moottori- ja lootaöljy sekoittuisi lukutaidottoman asentajan täytellessä öljyjä ;D