Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Soveli hyyty...

Aloittaja Raaseri, 18 heinäkuu 17, 14:58:10

« edellinen - seuraava »

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 30 heinäkuu 17, 11:19:59
Moro Ezmo.
Oon pyörittäny merkin kohdilleen ja kärjet on just aukeemas.Etupytyn mäntä on ykk:ssa.Haen huomenna vielä uuden puolan.Jos sitten oon vielä ulapalla,niin syksy alkaakin sit ajoissa :D :D

Spökeä lainaten tosta sun säätämisestä puuttuu se että sun pitää kääntää akselista vasemmalle kunnes on limput auki ja akseli ei käänny enempää. Muuten on ajoitus ihan pielessä. Ite laitan virtamittarin ohm asentukselle ja toisen tikun kärjen jousipuoleen ja toisen sitten muistaakseni runkon. Se antaa heti  merkin kun kärjet irtoo toisistaan ja sen pitää tapahtua juuri siinä kohden kun akseli ei enempää käänny.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Raaseri

Kiitti kommenteista.Yövuoro pistää pipon sekasin.Elisiis...sytkän oon säätäny,niinku ukot on sen selittäny.En tiedä mistä taioin ton ykk:n ;DEn oo vielä ehtiny mopoa tutkailemaan lisää.Tuli tossa mieleen toi huohotusasia,että oliskohan mulla öljy ja huohotusletkut väärinpäin??Öljytankki on sellanen sudillinen(upotettu tankin kylkeen.Takaa katottuna suti on vasemmallapuolella.Tankin alta tuo öljyn koneeseen ja tankin yläosassa on kaks putkee.Tankki on mulla ekaakertaa kiinni.Maalaisjärkee(mitä on hyvin vähän)käyttäen,oon laittanu paluuletkun(koneesta katsottuna)vasempaan putkeen.Ja sit vielä tosta huohotuksesta...oliskohan meikä laittanu liikaa öljyä tankkiin??? ::) :D

Raaseri

oho...siis paluuletku on(koneestapäin katottuna)oikeassa putkessa ;D :D

Raaseri

Morienttes.

Tultiin tässä ukkojen kans siihen tulokseen,että etupytyn pahvi on sit tullut tiensä päähän.Tarkotus olis viedä pyörä tallille vkl:na ja sit vaan pipot pois.Liekö puhaltanut sisäänpäin,kun ei ulkoapäin huomannu mitään.Seikkailu jatkuu....

sakke.vee

eli siis vielä tosta sytkän säädöstä vaihe vaiheelta:

-tulpat pois ja tunge sormi etupytyn tulpan reikään.
-pyöritä konetta ja seuraa kampiakselin ennakkomerkkejä. viiva on ykk ja piste on 35* ennakkomerkki.
-kun oot saanu merkin kohalleen ja tunnet, että sormen alla on painetta, on tällöin etupytty tulollaa työvaiheeseen.  Jos ei oo painetta pytyssä se on poistotahdissa. tällöin pyöritä vielä yksi kierros ja jätä merkki keskelle(piste) tarkistusaukkoo.
-konttaa pyörän oikeelle puolelle.
-käännä piheilllä katkojan kärkiä aukovaa nokkaa vastapäivään niin paljon ku pyörii~5mm ja pidä siinä.
-käännä kärkilevyä niin, että just ja just alkaa aukeemaan käret. jätä siihen ja kiristä ruuvit.
-säädä kärkiväli 0,45mm.

sakke.vee

ps. samalla näät, että jos on kovin synkän näköset / eriväriset tulpat, ni jotai on ehkä ketullaan. vaihtasin myös ne samalla. ja niinku tossa jo aiemmin vastatiinkin, ni imusarjan tiivisteet on aika monesti syyllinen varsinki vanhemmassa lapiossa missä on oo rengas tiivistys.
Puolan voit mitata tavallisella yleismittarilla. tulpanjohtojen paikat yhistämällä pitäs irrota ~5 ohmin vastuslukema ja piuhojen navat yhistämällä (siis mihin sulla tulee sytytysvirta ja kiekkamittari) muistaakseni KORJATKAA 0,2 ohmia?
mulla kuolleentuneet keskipakosäätäjän jouset ilmeni kaupunkinopeuksilla kevyellä kaasulla nypytyksenä ja nykimisenä kun sytkä tarjoo turhan aikasin täysiä ennakoita.
nää tähän laitoin vaan siks, että toivottavasti säästysit koneen irrotukselta. näiden takia sitä ei ainakaa kannata irrottaa.

HillyMan

Noista imusarja o renkaista sen verran että ainoo konsti millä oon saanu ite ne tiiviiksi on sipasta ohut kerros öljyn kestävää silikonia pintoihin.  Varmaan muitakin konsteja löytyy?

Lyytinen

Joo. Ja se on imusarjasta tukeva kiinnike runkoon.

Raaseri

Joopa joo ja trallalallalaa.....etupytyn männässä reikä.Nyt sit etitään syytä ja serauksia.Pistelen väliaikatietoja.

Jack

laihalla... imuvuoto??  ennakot pielessä, detonointia...?
Flatheads!!!

Raaseri

Morienttes.
Tulimma siihen tulokseen,että....elisiis,pyörä tuli mulle about viis v.sitten syksyllä.Talven ahkeran juo....puuhastelun jälkeen koitti kevät ja eiku pyörä tulille.Kone oli tehty aikasemman omistajan toimesta.testilenkin jälkeen katoin tulpat ja huomasin,että oli laitettu pitkäkierteiset tulpat,vaikka tossa on lyhytkierteiset.Fikkarilla sit tiirasin mäntää ja pieni jälki siellä näky.Sen kesän ajelin,mitä ajelin,mut muut kesät menikin sit jalkaremontin kans konkates.Tultiin tosiaan siihen tulokseen,että mäntä on vissiin ottanut itteensä ja päätti nyt sit reikääntyä.Reikä nimittäin on about tulpan kohilla.Että tällänen tarina.Oikaskaa toki,jos oon vääräs.

rampo63

öbaut tulupan kohille se reikä tuloo hoikalla seoksellakin ku tulppa siä kuumene ja monesti sulaa kans,,,

Raaseri

Moro.
Tää oli kyl selkee mekaaninen vamma.Hienoo,että tällänen asia on saanu useita kommentteja.Nyt vähän kaljaa...