Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Siperian Sputnik

Aloittaja Kokkonen, 20 tammikuu 13, 19:07:16

« edellinen - seuraava »

masala

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 01 helmikuu 13, 23:28:37
..hifisti hankkii tietysti synkkamittarin.
Jos joku tällasesta kaksmukisesta perestroikka masiinasta haluaa oikein kaasarit synkata ni meillä on tallilla vehkeet, ja tässä tapauksessa MINÄ tarjoon. ;D
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 01 helmikuu 13, 23:28:37
MÄ tekisin sen niin et avaisin kaasua niin että esim oikeanpuoleiseen kaasariin mahtuu just 8mm kuusiokoloavain luistin ja rungon väliin ja sitten lukitsisin kaasukahvan siihen..siitä sitten mallaamaan avainta toiseen löylykauhaan.

Tuollaista vastaavaa ehdottivat ulkomaan tavaritsitkin, rakotulkkina käytettiin 7mm poranterää.

Samoin tuota Pietarin ehdottamaan sytkämuutosta paikallinen pitkän linjan harrastaja yritti mulle vääntää rautalangasta, ja luulen tajunneeni homman kluun. Mutta en missä ja milloin toteutan. Todennäköisesti totean jossain tienposkessa, että olis pitäny tehdä eilen.
Masalan tarjoukset pidetään myös korvan takana.  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Kirjoitan vaikka ei ole mitään uutta kirjoitettavaa. Tavallista kiinni - irti jumppaa kaasuttimilla. Toinen uittaa edelleen yli ja vasta uusi huolellisempi ja paremmilla silmälaseilla suoritettu tarkastus paljasti ilmeisesti syyn. Tuo neulaventtiilin kärjessä oleva jonkinlaisesta pehmeästä muovista valmistettu prikka puuttuu toisesta neulasta. Liekö koskaan siinä ollutkaan...



Puhalluskokeessa tai kohosta kevyesti nostamalla venttiili pitää kyllä ilmankin prikkaa, mutta luonnollisessa ympäristössään ei. Näköjään.

Motti kuitenkin lauloi ainakin viisi minuuttia aika nätisti ja sammui sitten mystisesti, eikä sitten enää suostunut käynnistymään. Jos tämä on homman nimi, niin ei kannattane kovin pitkiä reissuja suunnitella. Kiirettä pitäen viidessä minuutissa kerkiää juuri ja juuri 200 m päässä olevalle postilaatikolle ja takaisin.

Onnistuin siinä mittaamaan laturiakin. Hurraa, positiivista, 0,5 volttia!!!
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Alluh

Tarjoittaako se luovuttamista jos Egäystä hommaisi R45 (27mm) Bemun Bingit?

kimmo l

Se on sitten tarkka tulpista , jos käy rikkaalla ja reijissä NGK, saattavat pimetä jopa alle 5km ;D

tai sitten loppu virta, eli jännite tippu liian alas ei tule enään kipinää , aika yleistä ongelmaa..Varsin "igorin" puolalla..


janne a

Mulla kerran oli vastuksena tuommonen tuoreempi venäläinen.
kaasarit oli tuommoset lattarimpulat.usko niitten kans loppu.Alan miehet
möi sitte nuo mikunin venäläiset kopiot mitkä kuvassakin on.Markoissa oli jotain 300mk.
Kaasarit toimi sen jälkeen,ongelmat ei tietenkään muuten loppunu :D
Opettavaista hommaa nuo ryssänvehkeet,mutta ajohommat siinä oikiastaan kannattaa
unohtaa ;D ;D

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Alluh - 04 helmikuu 13, 16:58:52
Tarjoittaako se luovuttamista jos Egäystä hommaisi R45 (27mm) Bemun Bingit?

Siinä olisi kieltämättä luovuttamisen piirteitä.  :) Mutta kiitos vinkistä, voi olla tarpeenkin.

Ainoat länsiosat ovat tulpat, eikä nekään näytä pelittävän. Ilmeisesti eivät tunne oloaan kotoisaksi pytyissä, joissa meno kuin slaavilaisessa kapakassa, kosteeta ja vähän valoa.

Tulpat (toinen NGK B7HS, toinen Bosch W8) ovat aika mustat, joten rikkaus on sylintereiden sisällä, köyhyys ulkopuolella. Laitan NGK B6HS:t tai 5:t, kun taas pääsen sivistyksen pariin hankintoihin ja saan tuon kaasarin pitämään.
   
Jotta ???-?-???? ....
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: janne a - 04 helmikuu 13, 19:30:43
Alan miehet möi sitte nuo mikunin venäläiset kopiot mitkä kuvassakin on.

Näyttäis olevan K68 kaasuttimet. Super De Luxe.
Ei, sana helppous on täysin tuntematon kun tälle tielle lähtee. Mut se tässä on hyvää, ettei se ole niin millin päälle....
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Elwari

#38
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 20 tammikuu 13, 19:07:16
Paluumuuttaja kertoo itse:
Vihdoin ja viimein tuli kunnolla lunta ja pakkasta, joten kaivoin pyörän lumikinoksesta ja lykkäsin sen kylmään talliin. Sivuvaunu jäi vielä talvisäilytykseen:


Vaunu on aika kätevä työkalujen ja varaosien kuljetukseen. t: Nimim Uralilla 50tkm :D

Edit: Ja kansiventtiili-Urressa NGK:n BP6HS oli hyvä kesällä ja vitonen talvella. Siinä ainakin tuntui B-tulppa ilman hieman ulkonevaa kärkeä jäävän aika syvälle kanteen, liekö sillä sitten käytännön merkitystä...

013

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 04 helmikuu 13, 19:48:45
Mut se tässä on hyvää, ettei se ole niin millin päälle....
Milli ei tunnu kuin pankissa.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Elwari

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 04 helmikuu 13, 16:14:54
Tuo neulaventtiilin kärjessä oleva jonkinlaisesta pehmeästä muovista valmistettu prikka puuttuu toisesta neulasta. Liekö koskaan siinä ollutkaan...


Paikallisesta Skoda-huollosta hain tuohon kohtaan pienet o-renkaat, toimivat ihan ok. Saanee varmaan muistakin o-renkaita toimittavista paikoista :)

Aparaatti

tervehdystä vain!

juuri äsken rekisteröidyin palstalle ja tämä tuli heti vastaan.

mulla noita ryssänpyöriä enemmmänkin tuolla tallissa. Ekaks voin sanoo että kannattaa ostaa vaikka ne K68 kaasarit! maksaa n sata euroo pari (osatuonti.fi tai virosta East highway).
Jos kuitenkin halluut pitäytyä noissa alkuperäisissä niin mulla vois olla muutama noita rinkuloita. Etsin koirien, kissojen ja kanojenkin kanssa kunnes löytyis SAKSASTA! ei tullu havat rinkulat niistäkään mutta pakko oli ostaa  ;D  ..mulla tuolla myös sellainen Harkov mönkijä/raktori jonka kaasarista oli myös liuennut tuo rinkula. 10 kpl niitä tilasin mutta puolessa rinkuloista ei ollu osunu reikä keskelle..ei siis välttämättä pidä ne(?)

ja varoitus vielä jos vaikka ostatkin ne k68 niin kannattaa avata nekin. Minä kun sain pyörän maalattua, laitettua ja kasattua niin heti kotipihassa ihmettelin ku käy tyhjää hyvin mutta kaikki ne valtavat tehot hukassa..sitte alko uusi kromiputki sinistyy..vittu ei ollu Vasili porannu pääsuuttimeen reikää lainkaan!!

nii ja sit jos sulla oli 750 lättäpää, niin niitä k68 suuttimia joudut todennäköisesti vaihtaa/poraa isommaks. ne kaasarit on kait enemmänkin tehty 650cc nepparille

Motomatti

Onko sulla, Elwari, vielä se vuosien takainen remmiahtoidea toreissaan? Vai oliko se turpo?

Kokkonen

#43
Lainaus käyttäjältä: Aparaatti - 06 helmikuu 13, 14:12:40
mulla noita ryssänpyöriä enemmmänkin tuolla tallissa. Ekaks voin sanoo että kannattaa ostaa vaikka ne K68 kaasarit! maksaa n sata euroo pari (osatuonti.fi tai virosta East highway).
Jos kuitenkin halluut pitäytyä noissa alkuperäisissä niin mulla vois olla muutama noita rinkuloita.

nii ja sit jos sulla oli 750 lättäpää, niin niitä k68 suuttimia joudut todennäköisesti vaihtaa/poraa isommaks. ne kaasarit on kait enemmänkin tehty 650cc nepparille

Kyllä olis tarkoitus noilla K65:lla jatkaa edelleen, sillä pää kestää vielä, eikä seinäkään ole pahemmin lommolla.
Huomenna saan kaverilta pari neulaa, joissa pitäisi olla nuo rinkulat paikallaan. Niitä vissiin löytyy tuolta osatuonnistakin, kuulemma.
Jos sulla on ylimääräisiä, niin mielelläni ottaisin niitä jokusen varastoon.
Suutinjumppa on todennäköisesti edessä, mutta ennen sitä lienee muutamakin karikko luovittavana.

Edit: Typo
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Aparaatti

joo..ne osatuonnin rinkulat tulikin samalla postilla mun rinkuloiden mukana =).
taidan pitää ne loput itellä varuilla..aattelin vaa et jos akuutti tarve ois ollu niin oisin voinu luopua...mutta tiedät sitte tulevaisuudessa jos tarvetta.